Een weekend Bokt op Horse Event

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:02

Bokt


Een weekend Horse Event is voorbijgevlogen en na twee dagen opruimen lijken ook de meeste spullen (offline en online) weer op de juiste plek te staan. In drie dagen hebben we veel Bokkers mogen verwelkomen in de lounge. Van mensen met een vraag over het forum of een bepaalde post die we direct antwoord konden geven tot (oude) bekende gebruikers en ex-teamleden. Erg leuk om weer wat gezichten bij gebruikersnamen te zien en we hopen dat we de vele vragen naar tevredenheid hebben kunnen beantwoorden. Tijd voor een korte terugblik!

Tijdens de vele discussies in de Lounge, hebben we veel op kunnen steken van de verschillende toppers uit verschillende disciplines van de paardensport. Van Imke Bartels, Tim Lips en Rieky Young waarmee we vooruit blikten naar de Wereldruiterspelen in Kentucky tot mensen die ons meer vertelden over onderdelen van de paardenwereld waar je normaal gesproken toch niet zo diep induikt. Dennis Kuipers van de American Miniature Horse Association gaf ons meer inzicht in het EK dat ook op Horse Event plaatsvond en over het minipaard in het algemeen en Joost Peters deelde met ons zijn enthousiasme over de kür op muziek.

Op vrijdagochtend begonnen we met een SGW clinic onder leiding van Katja (Marijke de Geus) en Lielle van Laren: vier onervaren combinaties bedwongen normale en vaste natuurlijke hindernissen. Op een rustige en ontspannen manier lieten Marijke vanaf de grond en Lielle vanaf de rug van Ojee zien hoe leuk het springen van natuurlijke hindernissen kan zijn. Voor meer foto's kun je terecht in dit topic. Gedurende het weekend vonden ook twee interessante demonstraties in de Bokt Lounge plaats: zadelmaker Ibonn, Ingrid Bonneux zette het mes in een goedkoop zadel om te zien dat goedkoop niet altijd duurkoop is en Katja vertelde voor een volle lounge over de inwerking van verschillende bitten. In samenwerking met paardenblad Bit vertelde dierenarts Krijn van Muiswinkel zaterdag in de lounge over paardenruggen en de problemen die daarin kunnen ontstaan. Op zondag was het de beurt aan manegetester Afke Teunen om aan het woord te komen: na meer dan 100 maneges te hebben bezocht heeft zij een boek geschreven: "Manegeruiters rijden beter", waarin ze ingaat op de mogelijkheden en problemen die je als manegeruiter tegen kan komen. In de lounge vertelde zij over 100 keer de manegetest, over manegeruiters en over haar boek.

Dit jaar werden de paarden waarmee Annemarie van der Toorn op Horse Event aan de slag ging door jullie als bezoekers van Bokt.nl geselecteerd. Rhoda, het paard met het trailerlaadprobleem van Minka, heeft zelf een verslag geschreven dat je in dit topic op HE na kunt lezen. Ook Mirrrriii met haar angstige paard Uriana schreef al uitgebreid over haar ervaringen dit weekend. Zaterdag liet Annemarie van der Toorn met AvignonZ van ArabicQueen zien dat door goed te kijken ook een paard dat al twee jaar niet bereden is, veilig bereden kan worden. Zondag ging ze aan de slag met Akribat, het paard dat haar eigenaresse Aelenderink al een fiks aantal keer had aangevallen. In de roundpen liet Akribat zien dat hij inderdaad een flink karakter heeft, maar door snel te reageren was hem snel duidelijk dat het team van MontyRoberts.nl zich niet lieten imponeren. Het moment dat eigenaresse Annemiek zelf de roundpen in liep en voor het eerst sinds tijden Akribat los benaderde was aangrijpend: het was duidelijk dat paard en baas de hulp van Annemarie goed konden gebruiken!

Kortom, wij kijken terug op een geslaagd Horse Event en we hopen dat dat ook voor jullie geldt. Aan de vele verslagen en fototopics op het Horse Event forum (die zeker een kijkje waard zijn ;) ) lijkt dat wel het geval te zijn geweest! Graag tot volgend jaar!


De Bokt Lounge:
Afbeelding

In discussie met Rieky Young:
Afbeelding

Om meer uitleg te geven over het minipaardje, nam AMHA judge Dennis Kuipers één van hen mee naar de Lounge:
Afbeelding

Marian Tulp van Bit en dierenarts Krijn van Muiswinkel op zaterdag in de zon voor de lounge:
Afbeelding

De SGW clinic van Marijke de Geus en Lielle van Laren:
Afbeelding

Afbeelding

Annemarie van der Toorn ging aan het werk met de vier paarden die door jullie werden geselecteerd. Dat waren:
Uriana van Mirrrriii wordt de ring binnengebracht (klik hier voor haar verslag )
Afbeelding

AvignonZ van ArabicQueen
Afbeelding

Akribat van Aelenderink
Afbeelding

Rhoda van Minka ( (klik hier voor haar verslag )
Afbeelding

Marijke vertelt over het bit:
Afbeelding

Zadelmaker Ingrid haalt een zadel uit elkaar:
Afbeelding

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Bokt op Horse Event: Het verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:06

Leuk verslagje! Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:08

Mooi verslag, zou meer willen horen van Arabiqueen en Akribat.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:09

ik zou inderdaad ook wat meer willen horen en zien van arabiqueen en akribat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:38

Weer erg leuk geschreven Eline. :j

Ik vond het allemaal erg interessant, vooral alles wat Annemarie en haar team voor elkaar heeft gekregen. En ik ben er volgend jaar zeker weer bij. :j

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:40

Erg leuk om het zo terug te lezen :))

Vooral van Annemarie en Marijke.
Rieky met dr kop koffie in dr handen :+
Echt zo leuk om dan met die bekende Nederlanders zo dicht op elkaar te zitten en ze daarna te spreken. Vond Annemarie en Rieky echt hele fijne mensen. Ze staan open voor je en houden van een kletspraatje, vooral die Annemarie :P

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:44

Ojee, zie m'n kop op de eerste foto, die met dat Rowwen Heze shirt aan :P

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:45

Ik zie mezelf ;-)
Vond het zeer geslaagd!!

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:04

leuk om te lezen allemaal weer!
Mss volgend jaar toch maar weer heen gaan. Ik ben ook erg benieuwd naar de verslagen van Arabicqueen en Akribat

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:46

Ik wil best een verslagje voor jullie maken maar ik denk dat er een paar bij zijn die mn topic gaan afkraken.. zn gevoel heb ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:48

Waarom denk je dat?

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:50

Bellatrix schreef:
Waarom denk je dat?

Omdat het verdacht goed ging vonden sommige op horse-event, en spraken mijn moeder er op aan dat wij
helemaal niet uitgekozen hadden mogen worden omdat mijn paard helemaal geen probleem zou hebben. Jammer
van sommige die zulke reacties gaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:51

Dat denk ik niet arabicqueen. Ook ik ben erg benieuwd naar je verhaal!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:54

Dat zei Annemarie toch al in de piste? Dat het lijkt alsof je paard geen probleem had maar het wel degelijk had?

Ik zou gewoon een verslag plaatsen, laat anderen maar praten, het gaat erom hoe jíj het ervaren hebt. En jij weet hoe het écht zit, hun niet. ;)

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:55

ArabicQueen schreef:
Bellatrix schreef:
Waarom denk je dat?

Omdat het verdacht goed ging vonden sommige op horse-event, en spraken mijn moeder er op aan dat wij
helemaal niet uitgekozen hadden mogen worden omdat mijn paard helemaal geen probleem zou hebben. Jammer
van sommige die zulke reacties gaven.


Ik hoorde van een vriendin dat ze in het publiek ook zeiden dat Rhoda er vast thuis zo op zou lopen, begrijp niet dat ze dat denken, want dan zou ik de moeite niet eens doen om m'n paard mee te nemen naar zoiets. Heb ook een heleboel leuke reacties gehad en vond het juist fijn dat het er zo makkelijk uit zag. Iedereen die niet geloofd dat deze pony een laadprobleem heeft, mag het thuis komen proberen hoor :)

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:57

Dat denk ik ook niet. Het is alleen maar een teken hoe goed het team van Annemarie het doet. Ik heb de clinic ook gezien zaterdag en vond het geweldig! Annemarie zei na afloop toch zelf ook dat het beestje niks gedaan had, dus..... (dat ze goed waren maar ze waren te bescheiden om daar iets over te zeggen). Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu verder gaat met jou en je paard. Of je er nu zelf op kan gaan rijden. Het zal weer wennen zijn voor het beestje, na al die tijd aan de slag!

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:01

Overigens heeft ze op de stallen een meisje tegen het been getrapt die liep langs haar buik in de gang toen ze mn paard terug naar stal brachten hoorde ik van mensen die een paar stallen verder op stonden..

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:02

Ach dames, dat er àltijd wel iemand een aanmerking zal hebben, dat is al lang geweten :)
Ik zou het heel jammer vinden moesten jullie ons van jullie ervaringen onthouden door deze pretbedervers, er zijn veel meer mensen oprecht geinteresseerd, dan dat er zijn die jullie willen afkraken! Voor diegenen die er niet bij konden zijn, waar onder ikzelf :Y) , is het nog des te ineteressanter, zo zijn we er toch een klein stukje bij geweest.

En ergens vind ik het ook een klein beetje een 'plicht', je bent namelijk geholpen dankzij Bokt, dus is het wel zo netjes .. :o

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:03

Tsjonge, sommige mensen :n

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:05

ArabicQueen schreef:
Overigens heeft ze op de stallen een meisje tegen het been getrapt die liep langs haar buik in de gang toen ze mn paard terug naar stal brachten hoorde ik van mensen die een paar stallen verder op stonden..


Zo zie je maar, heeft ze toch nog iets gedaan dat niet mag, haha!

Maar je zag ook wel aan de manier waarop Annemarie en Dan met haar omgingen (heel voorzichtig, niets forceren, Dan heeft er amper echt op gezeten), dat er wel degelijk iets aan de hand was.

Ik vind het echt ongelooflijk hoe die paarden dan ineens veranderen. Heb zelf ook een extreem bang paard en kan me niet voorstellen dat hij daar in de bak zou lopen en dan zo zal ontspannen. Maar waarschijnlijk zou hij dat ook gewoon doen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:09

Vergeet niet dat Dan en Annemarie hele dominante persoonlijkheden hebben. En als je paard zich aan hun onderwerpt ziet het er idd makkelijk uit, terwijl het juist een gevecht is wat zich in het koppie van je paard zich afspeelt en tja dat kunnen wij niet 'meten'.

Vind het zo makkelijk om zoiets achteraf te zeggen. Bah ik walg van zulk soort mensen :r

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:11

Zou het ook niet voor een groot deel met jaloezie te maken hebben? :)*
Al bij al, het belangrijkste is dat jullie paarden -al was het misschien voor even- toch het vooropgestelde doel behaald hebben geloof ik. +:)+

Mienky_23

Berichten: 318
Geregistreerd: 11-04-08
Woonplaats: Ommen

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:31

Ben zondags geweest(met die roze jas). Was erg gezellig en zeer geslaagd!

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:34

IndianLady schreef:
Vergeet niet dat Dan en Annemarie hele dominante persoonlijkheden hebben. En als je paard zich aan hun onderwerpt ziet het er idd makkelijk uit, terwijl het juist een gevecht is wat zich in het koppie van je paard zich afspeelt en tja dat kunnen wij niet 'meten'.

Vind het zo makkelijk om zoiets achteraf te zeggen. Bah ik walg van zulk soort mensen :r



Ja,, maar toen mijn moeder dat tegen me zei dat mensen dat zeiden.. kreeg ik echt een raar gevoel.
Alsof het misschien aan mij zou liggen.. (lijkt me sterk magoed)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:36

Ik zou gewoon een verslagje plaatsen. :j