Duimen voor mij...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 21:55

Morgen moet ik met een iemand van onze stal naar de Uithof. Paardje is 19 jaar oud en loopt al 6 weken kreupel. Ik zie er wel tegen op om te gaan, maar ik ga mee omdat ze dat mij gevraagd hebt en het mijn eerste verzorgpaardje bij ons op stal was.
Bekappen op Spatmanier hielp niet, na 3 weken liep ze nog kreupel..

Ik vrees het ergste.
Moet alleen daarna nog een paardje rijden als ik terug kom, maar dat zie ik wel of ik het doe of niet. Ga wel naar haar toe.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:17

Sterkte morgen hoor, ik hoop dat het meevalt....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:30

Ook vanaf mijn zijde.. veel sterkte toegewenst. Laat je wel even weten hoe het gegaan is? Liefs Sandra

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 09:26

Getver.... Ik duim voor jullie dat het allemaal meevalt.

Succes Mieke

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 10:06

ja, heel veel sterkte.
dan komt ie denk ik bij inwendige ziektes?
daar staat mijn ponytje ook, maar dan bij de voortplanting, maar dat zit bij elkaar...
als je het leuk vind om te kijken: ze staat in stal B, eerste stal.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 13:50

Vanmorgen dus naar de Uithof geweest met het paardje. De eigenaresse heeft de hele nacht wakker gelegen. Wij hadden verwacht dat we tot 3 uur of 4 uur bezig waren met het paard, maar wat schetst onze verbazing...
Om klokslag half 9 werden wij al opgehaald door de arts en werden de foto's al gemaakt.
Na een klein half uurtje kwam Peter Stolk naar ons toe met het verzoek om mee te lopen naar kantoor.
Daar ging hij een tekening maken van het bot en de uitleg ervan.
Bij het spronggewricht van beide achterbenen heb je 3 botlagen zitten. Op de randen ervan zitten uitsteeksels en haken.
Weinig aan te doen. Hij heeft dus op beide achterbenen spat in de 2de categorie.
Het valt erg mee, er is wel een behandeling op van toepassing maar dit is een behandeling waar Stolk absoluut niet achter staat en een langdurige behandeling waarvan het paard alleen maar slechter wordt.
Dus nu 2 maanden in het land en rustig aan doen met hem en daarna ff weer kontakt met de Uithof voor vervolg.

Bedankt voor alle reactie's

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:56

pfff, erg joh!!! maar wat ik niet snap, gaan ze dat paardje nou wel behandelen? of moet het met rust over gaan?

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 13:59

Over gaat het nooit meer, hopen alleen dat het in de 2de categorie blijft. Met 2 maanden rust minimaal hoopt Stolk dat de scherpe randjes in het huidige bot worden ingekapseld zodat hij toch beter gaat lopen dan dat hij nu doet. Maar die behandeling waar hij op tegen is heeft hij wel uitgelegd maar zal ik de details voor jullie besparen tenzij er geinteresseerden voor zijn.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:32

ik ben wel geinteresseerd in die behandeling hoor, stuur het desnoods maar via pb als je anderen wilt "sparen"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, Fenders, Jet_33 en 37 bezoekers