Normale stalkosten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxmerel
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-05-10

Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:46

hallo,

ik wil graag een eigen paard kopen. Het paard kan niet bij ons thius staan, dus ik moet het wel ergens stallen.
Maar ik weet niet wat een normale prijs is voor stalkosten. Wie weet dat?

groetjes merel

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:52

Prijs hangt af van je voorzieningen, waar je woont en wat jij belangrijk vindt, weidegang of kantine, goede bak of bos, enz. En waar de stalhouder zijn ruwvoer en stalbedekking vandaan haalt, dus hoe hoog zijn kosten zijn.

Maak een lijstje wat voor jouw belangrijk is qua voorzieningen en ga in de buurt rondkijken wat er is en wat het kost. Heb je veel geluk en weinig eisen dan kan je voor 60-100 euro een wei al dan niet met zadelkast/bak vinden, wil je luxe dan kan je prijs oplopen tot 400+ euro vooral in de randstad.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:33

Ik ga mee met bovenstaande.
De prijzen hier zijn enorm verschillend.
Afhankelijk van de omgeving en voorzieningen op stal.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:37

Wat wil je precies? Wil je weide met inloopstal, wil je op een luxe stal staan met veel voorzieningen voor paard en ruiter?
Ik zou bij veel stallen/maneges in de buurt langs gaan. Dan kan je goed vergelijken!

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:31

Mijn verzorgpaarden stonden op een eigen weide, dat kostte incl hooi in de winter en hoefsmid 125 euro in de maand.
Ik heb een tijdje op een all-in stal gestaan, die kostte mij 315 euro in de maand en nu sta ik bij iemand aan huis met stal wei en bak incl hooi voor 200 euro in de maand.
De prijzen verschillen overigens wel heel erg per regio.

Houd je ook rekening met extra kosten?
Gelukkig ben ik verzekerd want mijn paard is ziek en ik heb deze maand voor dik 800 euro aan rekeningen voor hem (stalling, da, hoefsmid)....

pomelotje
Berichten: 43
Geregistreerd: 17-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:54

wat wil je met je paard gaan doen. Enkel recreatief bezig zijn. kan je best je paard op een wei plaatsen aan een bos of ergens waar veel wandelpaden zijn. Hangt er ook vanaf of jezelf veel kunt doen, eten geven, stal uitmesten, etc. Rekening houden dat je al vlug enkele uren per dag bezig bent. Wil je al eens lessen enz. zoek je best een plaatst met een binnen of buitenpiste en wat meer voorzieningen.
Prijzen lopen uiteen van 150 euro tot 350 euro.
Ik zou persoonlijk eens een paar stallen opzoeken

Farfalla_

Berichten: 1801
Geregistreerd: 03-05-09

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:59

Gemiddelde hier in de buurt, voor stalling met voeren zonder uitmesten en met binnenbak tussen de 200-300€.

horsefashion
Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:48

Mijn paarden staan op een stal met alles erop en eraan (binnenban, buitenbak, longeercirkel, loslaatpistes, weidegang, solarium, wasplaatsen met warm en koud water, elke dag mesten, brok, hooi...) en daar betaal ik €300 in de maand voor.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:47

normale stalprijzen worden berekend door kosten aan voer en grondbedekking, daarbij een percentage voor stal en gebruik voorzieningen. Maar denk ook aan kosten van mestafvoer, stroom water etc. Tevens de omgeving medebepalend.

Linda_81
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:15

De stallingkosten zijn van heel erg veel omstandigheden afhankelijk:
- waar woon je
- is er een weidegang
- is het all-in
- heb je een buitenbak en/of binnenbak
- zijn er veel uitrijmogelijkheden

Rond Alkmaar moet je denken aan 180 - 250 euro all-in, maar zonder binnenbak.

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:16

In de randstad ben je vaak tussen de 200-400 euro aan stalling in de maand kwijt. Voor de 200 euro heb je niet heel veel luxe in de randstad, maar vaak wanneer de prijs naar de 400 euro gaat heb je veel luxe.
Ik weet niet precies hoe het in andere gedeeltes van NL zit, maar in de randstad is het behoorlijk prijzig! Meestal moet je wel even zoeken naar een goede stal met een geschikte prijs.

Ik zou zeggen, ga een wat rond kijken bij stalletjes in de buurt. Vraag eventueel als de stal je bevalt de maandelijkse kosten. Daarna kun je bekijken of je dit wel of niet kunt betalen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:20

Hier in omgeving Noord-Antwerpen moet je voor een wei zonder verdere mogelijkheden een 150€ rekenen en voor een stal met luxe en mooie rijmogelijkheden 300-400€

cyn23

Berichten: 576
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: well lb

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:26

zou gewoon wat stallen afgaan en vragen wat het kost en wat erbij zit zo kom je dr achter

monika_x3

Berichten: 29
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: ninove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:41

Ik heb een stalling binnenkort 200 euro per maand al in da wilt zegge :
box stro , hooi , uitgemest , eten is erbij ,
buitenpiste paddock , weidegang , wasplaatsen met warm en koud water ,
Word een bar gemaakt dat je altijd iets kan drinken .
Toiletten worden ook voorzien , en men krijgt een eigen zadelkast .
het is wel een prive stal.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:02

Ga met de voorgangers mee maar je kan rekenen vanaf 50 euro tot 600 euro per maand voor stalling.
Bij 50 euro zul je wel al snel uitkomen dat je zelf hooi,stro en brok zelf moet inkopen en voor de rest weinig luxe.
Met veel geluk kun je wel iets rond de 100 vinden all in maar dat ligt heel erg aan je regio geloof dat friesland vrij goedkoop is in dat en tja randstad betaal je vaak al een stuk mee voor het zelfde.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:16

Kan heeeeel erg verschillen. Een simpele weide waar je alles zelf koopt en geen bak ter beschikking is heb je al vanaf 40 euro of minder. Een luxe privéstal waar alles voor je gedaan wordt met binnenbak, buitenbak, solarium, springbak, zadelkamer, wasplaats enzovoort kan in een dure omgeving al gauw 500 euro per maand (of zelfs meer) kosten. Dan heb je nog de regio. Ik zit in een vrij dure regio en onder de 250 euro vind je hier niks volpension met (binnen)bak en zadelkamer, terwijl in een andere regio iemand amper 150 euro kwijt is voor dezelfde faciliteiten. Gewoon je 'eisen' op een rijtje zetten en zoeken op internet/advertenties naar stallingen in jouw buurt. Krijg je ook meteen een beeld van de kosten ;)

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:08

Het ligt inderdaad geheel aan de regio waarin je woont en natuurlijk de faciliteiten. Heb je geen vriendin / vriendinnen met een eigen paard of pony? Zo ja, ga dan eens op hun stal kijken en vraag dan goed wat de faciliteiten zijn en wat de prijs is. Dan kan je gelijk een beeld opdoen wat jij belamgrijk vindt bij een stal.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:13

Ik betaal €250,- in de maand, en dan heb ik een binnenbak, buitenbak, springtuin, longeercirkel, stapmolen en paddock. Er wordt gevoerd en opgestrooid maar je moet wel elke week zelf uitmesten.
Het ligt er dus aan wat je er zelf voor wil geven, als je bijv. alleen een buitenbak hebt is het een stuk goedkoper, maar dan moet je erbij bedenken dat deze een deel van het jaar nat zal zijn.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:15


Shoufshouf
Berichten: 634
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:12

Ik ga per 1 dec naar Olthuis Nijverdal. Is inderdaad niet goedkoop maar als ik alles omreken van thuis valt het eigenlijk best mee.

Ze worden daar 3 keer per dag gevoerd, twee keer per dag gemest, binnenbak, wormenkuur en inenten zitten er ook bij.

Ik heb mijn paarden normaal thuis staan dat kost mij ook al:

3 balen vlas per week a ongeveer 6 euro = 80 euro per maand (4,5 week)
minimaal 1 baal hooi per dag = 105 euro
voer = ongeveer 60 euro per maand
dan heb ik water, elektriciteit, wormenkuur en inenting, huur weiland, lid ruitervereniging, mest afvoer, etc. nog niet meegeteld om maar over je tijd aan mesten en voeren etc niet te spreken....

prijs wordt 262 voor paard...

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:57

Shoufshouf schreef:
Ik ga per 1 dec naar Olthuis Nijverdal. Is inderdaad niet goedkoop maar als ik alles omreken van thuis valt het eigenlijk best mee.

Ze worden daar 3 keer per dag gevoerd, twee keer per dag gemest, binnenbak, wormenkuur en inenten zitten er ook bij.

Ik heb mijn paarden normaal thuis staan dat kost mij ook al:

3 balen vlas per week a ongeveer 6 euro = 80 euro per maand (4,5 week)
minimaal 1 baal hooi per dag = 105 euro
voer = ongeveer 60 euro per maand
dan heb ik water, elektriciteit, wormenkuur en inenting, huur weiland, lid ruitervereniging, mest afvoer, etc. nog niet meegeteld om maar over je tijd aan mesten en voeren etc niet te spreken....

prijs wordt 262 voor paard...


2x per dag mesten?
Staan ze dan de hele dag op stal?

emmafrysko
Berichten: 27
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: Bergen N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:52

Mijn ouders betalen 190,- op een boerderij met koeien kippen schapen en paarden met voorzienigen als 2 paddocks ,binnen bak longeer cirkel weidegang een stal hooi en biks in noord-holland

horseys
Berichten: 101
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:46

De prijzen verschillen idd erg van elkaar. Ligt er ook al wat er allemaal bij in zit en de voorzieningen zijn waar je gebruik van kunt maken.

Ik betaal 180 euro voor mijn paard, dit is inclusief voer (brokken en hooi) Dagelijkse weidegang, gebruik buitenbak en longeer cirkel, stallen worden dagelijks uitgemest, was stal met alleen koud water (dit is wel jammer ;)) en gratis stalling van je eigen trailer.
is trouwens in overijssel

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:50

Ik betaal 230 in de maand en sta in Beckum, 2x daags krachtvoer, 3x daags ruwvoer en het hele jaar weidegang (binnenbak, buitenbak, wasplaats, solarium, stapmolen, longeercirkel etc aanwezig) zelf mesten.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:03

Hier in Friesland zit het tussen de 100 en 190 in.
Wij zelf vragen 125 euro. Hoe meer voorzieningen, hoe duurder!