Bodyprotector mag niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wendy_77

Berichten: 10
Geregistreerd: 12-05-10

Bodyprotector mag niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 15:39

Hallo, ik wil even jullie mening hierover horen. Ik heb voor mijn dochter van 7 een bodyportector aangeschaft sinds ze een verzorgpony heeft. Ik ben namelijk eens gaan nadenken over de veiligheid en de risico's en tot de conclusie gekomen dat ik achteraf niet zou willen zeggen had ik maar.......
Dus een bp gekocht en die draagt ze ook trouw iedere keer als ze op haar pony zit.
Nu sinds twee weken zijn de lessen op de manege ook weer begonnen en ook daar draagt ze haar bp. Gisteren kregen we echter van de eigenaar/lesgever te horen dat ze hem niet meer aan mag op de manege! Reden: Kinderen gaan veel te stijf zitten door te wienig bewegingsvrijheid.
Mijn dochter zelf zegt er geen belemmering van te ondervinden. We hebben hem gekocht in een ruitersportzaak (Emmers) en ons laten adviseren zonder te bezuinigen op de prijs. Ik ga er dus van uit dat hij goed zit en is (heb er zelf de ballen verstand van namelijk, in "mijn tijd" waren die dingen er nog niet :o )

Ik zit nu zelf met een dilemma. Het zo laten en dan maar geen bp aan op de manege, of op zoek gaan naar een andere manege. Voor mij zou ik zeggen andere manege, maar mijn dochter heeft het hier erg naar haar zin en is verknocht aan de paardjes daar.

Wat vinden jullie van een verbod op het dragen van een bp?


M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Bodyprotector mag niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:42

Als een Bp goed zit belemmert hij niet, en is het argument van de manegehouder een kul argument... Ik zou deze discussie dan ook aankaarten op de eerste de beste ledenvergadering die er plaatsvindt. Tot die tijd is het nog altijd jouw dochter en zou ik doen waar jij je prettig bij voelt. Ik zou er denk ik zelf voor kiezen om de volgende les weer gewoon de BP aan te trekken.

Valse hoop is ook hoop!

ijspeert

Berichten: 939
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Overal ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:45

Vindt het wel raar dat ze ze verbieden,het is wel voor de veiligheid.
Maar als ze het daar naar haar zin heeft,
zou ik je dochter in de gewone les zonder de bodyprotecter laten rijden.
Maar buiten of springles wel met bodyprotector.
Ze zitten inderdaad wat stijffer,maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

Ik word paardloos want we gaan naar China verhuizen

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:45

zijn er niet meer kinderen die daar rijden met een bodyprotector??
je moet wel blijven doen waar jij je goed bij voelt....bp hoeft geen belemmering te wezen t is wel voor je eigen veiligheid

Ussiethree
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:45

Ik kan me niet voorstellen dat een goede manege dit zou zeggen. Tijd om verder te kijken.

Er zijn maneges waar het verplicht is!

prisje_dw
Berichten: 154
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: ergens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:46

ik vind dat jou dochtertje gewoon haar bp mag dragen op de manege! vooral uit veiligheid..
ik rij nu ook al 4jaar met bp,, en er is niks wat ik slechter doe. ik ben er juist netter door gaan zitten..
het enigste wat ik niet kan is zonder zadel op mn paard 'springen' als ik mijn bp aanheb (maar dat is het probleem niet *D)
ik spreek uit ervaring..
en ik ben een keer heel hard van mn paard afgevallen; dat ik drie dagen niet meer kon lopen.
en nu ben ik zó blij met mijn bp!!
echt waar; ik zou het toch niet pikken als jou dochtertje zonder bp moet rijden!! :o
Laatst bijgewerkt door delerium op 15-09-10 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst rechtop gezet

Home is where the heart is <3

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:46

ik heb wel altijd met bp gereden.
ik heb er alleen maar van geleerd om rechter op te zitten.
ik vind het echt dikke flauwe kul van die manege!
gewoon lekker omhouden!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:46

Mijn dochter rijd ook standaard met BP (en cap natuurlijk). Zo niet, niet op het paard.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:46

Aanlaten, tis wel je dochter, als ze valt en er gebeurd iets dan vergeef je het jezelf nooit! En idd als die past dan belemmerd die niet. En dan zit ze maar wat "stijver" veiligheid gaat voor ;)

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:47

Belachelijk, dat meen ik echt.

Als jou kind een BP draagt voor de veiligheid zou dat alleen maar aangemoedigd moeten worden ivm ontmoedigd.

Vind je haar zelf stijf zitten of niet? Ik zou haar instructrice ook is vragen wat die er van vind.
Maar een cap is verplicht en een bp verboden? Dan zou ik toch jammer maar helaas naar een andere manege vertrekken als ze bij dat standpunt blijven. Het is haar lijf en haar veiligheid, je hebt goed over de risico's nagedacht door een bp aan te schaffen, laat je niet door zo iemand er van af brengen hoor.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:48

Ik snap zijn argument ook niet helemaal :n
Je moet je wel bedenken dat de bp ook tegen kan werken als je dochtertje valt (omdat ze minder flexibel is)..

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:49

Helaas voor je dochter, ik zou naar een andere manege met r gaan :o


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:49

Wat raar zeg dat Daphne haar bodyprotector niet aan mag op de manege. Ik heb zelf ook een bodyprotector en ik heb er ook helemaal geen last van en ik heb ook al een keer ermee kunnen voorkomen dat ik mijn rug/ribben gebroken heb(ik was met pony en al gevallen en had mijn rug en ribben zwaar gekneusd maar zonder bodyprotector was het veel erger geweest).

Ik zou hem in ieder geval met springen en buitenrijden aan laten doen en op drukke/jonge pony's ook.

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:50

Belachelijk.

Een bp belemert je zit niet je hebt er helemaal geen last van en het is alleen maar veiliger! Ik zou het even tegen de manege zeggen en ander toch maar naar een andere gaan.

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:50

Ik vind het vrij bespottelijk dat ze het verbieden. In Engeland rijden alle kinderen met een BP,
Ze kunnen jou niet verbieden je kind een BP aan te trekken. Als onze vereninging met zulke fratsen komt ben ik gauw weg met mijn twee kids MET BP......

Als mijn dochter vorig jaar geen BP aan gehad had was haar val heeeeeel anders afgelopen

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:51

Vind het wel vreemd dat het niet mag :(
Maar als die goed zit, mag die niet de beweging van je dochter blemmeren.
ik vind dat je toch zelf mag weten of jij of je dochter een bp draag, vind dit erg vreemd van die manege :S

☆♡▪K & M▪♡☆

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:51

Wat een vreemde reaktie van die man.............. in Scandinavie is een bodyprotector verplicht voor springen, zouden die kinderen allemaal te stijf zitten? :n
Ik zou rap een andere, betere manege zoeken!
(rijd zelf al jaren met bp, kan zitten zoals ik wil!)

In the circle of life, you should never take more than you need....................

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:52

Dit had ik nog nooit gehoord, een manege die een bp verbied... Je hoort juist regelmatig dat een bp verplicht is bij bijv. springen.

Ik zou haar de volgende keer gewoon haar bp weer aan laten doen en als ze echt moeilijk blijven doen, dan maar een andere manege.


liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:52

Aanlaten.
Hier is voor kinderen een BP verplicht en dat is niet voor niets.
Draag er zelf ook een.
Het is jouw kind en dus ook jouw verantwoordelijkheid. De instructrice heeft dat ze respecteren.

maj0

Berichten: 6570
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:52

Dit heb ik ook een keer mee gemaakt

Deed Orun cursus via mijn school. En zat op een paard van iemand anders die ik niet kende. Dus had ook mijn bodyprotector aan. Komt de lesgeverster na mij toe dat ik hem uit moet doen wat dat staat niet. |o

Kom ik een paar weken later bij de dokter, mijn moeder het verhaal verteld zegt de dokter: Zeg haar maar een rolstoel staat nog minder mooi.
Ik heb dr nooit de kans voor gehad want hoefde niet meer te rijden (pony die mee was was ook afgekeurd zucht wat een mens)

Maar misschien dat jij dat ook kunt zeggen. En gewoon doen waar jij je lekker bij voelt.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

beertje-93
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:53

ik rij nu sinds een jaar met bp
heb daarvoor altijd zonder gereden maar door een ongeluk in de bak heb ik dat wel afgeleerd!
ik rij niet meer zonder bp.
ik mag ook niet meer zonder bp rijden. als ik dat wel doe is rijden voor mij afgelopen.
ik heb totaal geen last van de bp. ze zijn er niet voor niks!
als ik u was zou ik hem u dochter gewoon omhouden.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:56

Stel dat je 'm uit zou laten en er gebeurt iets? Ik neem aan dat de manege dan ook direct alle consequenties tot zich neemt? Of laten ze zich daar niet over uit? Dat zou ik ze in ieder geval nog wel een keertje extra onder de neus gaan wrijven. En verder... bp aan laten!

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

jadis

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: temse (oost-vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:59

een bodyprotect voor gewoon te rijden haalt eigenlijk niet zo veel uit. tijdens het springen of cross vindt ik het wel een goede zaak.

tijdens een val bij het gewone rijden is de kans dat je je arm breekt ofzo veel groter met een BP dan zonder. dit heb ik al meerdere keren zien gebeuren bij ons in de manege, terwijl ze er zonder een BP niets zouden aan overgehouden hebben dan alleen een blauwe plek. dus rij ik veel lierver zonder.

tijdens het springen vindt ik het wel nuttig. als je paard een weigering maakt en je valt op een van de balken, beschermt een BP je rug vrij goed.

maar verbieden mogen ze zeker niet doen. advies geven wel, verbieden niet vind ik

Biskwie
Berichten: 2310
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Bodyprotector mag niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:04

Bij ons zijn voor ruiters onder de 18 het dragen van een goedgekeurde cap en bodyprotector verplicht! Zonder komen ze niet op het paard, vanaf de eerste les tot hoe goed ze ook zijn.
Ik zou overleggen of ze toch niet gewoon met bp kan meerijden. Zoniet, zou ik opzoek gaan naar een ander adresje.

laura1986

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:04

Ik kan me wel voorstellen dat de ruiters er slechter (stijver) van gaan zitten, waardoor ze er juist afkukelen, niet met het paard kunnen bewegen etc. Ik heb alleen pas-vervaring in een winkel, maar vond het zo in de weg zitten!
Misschien is dit bij je dochter niet het geval, maar vind de gedachtegang erachter wel logisch, zou dus zeker een gesprek aangaan.
Wat misschien wel een goed alternatief is: Een cursusje hoe je veilig van een paard af kan vallen (zodat ze zich iig niet al te erg bezeert), voor het geval dat ze er eens (bijna) afvalt. En goed leren rijden, paard in leren schatten etc

`Tijd maakt meer bekeringen dan het woord van de rede.´ Thomas Paine


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers