Broodtrommel ideeën

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:21

Er zitten hier vast mensen met hetzelfde probleem als ik. Ik neem nu (tijdelijk, maar toch) brood mee naar mijn werk, maar dat is nou niet bepaald afwisselend te noemen. Veel lekkere lunch dingen op internet zijn absoluut niet geschikt om mee te nemen naar je werk. Zijn er hier mensen met goede ideeën voor de lunch die je dus in je broodtrommel mee kunt nemen en niet per sé gekoeld bewaard hoeven te worden?

Sowieso zijn Babybel kaasjes en mini leverworstjes wel een aanrader, maar dat is meer voor tussendoor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:22

Ik volg mee! :) Ken het probleem. Ik neem vaak een stukje van een grote blok kaas mee, mesje mee in de brooddoos en smullen maar!
Maar ook ik zou graag wat meer afwisseling willen dan de boterhammen :+

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:22

Wat ik erg lekker vind is een zalmwrap mee nemen. De wrap besmeren met kruidenkaas, evt wat sla, zalm en komkommer. De boel in folie verpakken en genieten maar.

Ver lees ik even mee, kan ook wel wat variaties gebruiken :D

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:24

Dat van die zalmwrap is inderdaad lekker. Maar wat doe jij met de rest van al die zalm en de wraps? Kan je dat invriezen of eet je dan gewoon 4 dagen wraps tussen de middag?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:29

ik lees ook mee, hoop dat er nog wat dingen voorbij komen die ik ook makkelijk tussen het lesgeven door kan eten, salades enzo vallen absoluut af :')

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:44

Ik ga hier ook melezen, ik zit wederom aan mijn boterhammetjes met smeerleverworst. Ander vleesbeleg vind ik al gauw heel erg droog worden en met de smeerleverworst is het nog goed te doen. Maar dat gaat toch ook een keer echt mijn neus uit komen.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:46

Ik eet gewoon heel weinig vlees op brood (lust het wel) maar ben gewoon op zoek naar gehele lunchboxvulling (a la.. appeltje, kaasje, twee sneeën brood, drinken, etc) en gewoon leuke ideeën voor op brood (ipv alleen maar plak kaas / plak ham / hagelslag) of in plaats van brood.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:48

Je kan heel veel lekker hapjes maken met balderdeeg en die inpakken in folie, is ook lekker...

Of koude pannenkoeken....

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:49

Oeh bladerdeeg klinkt heerlijk. Wel een beetje errug ongezond haha maar daar zijn inderdaad lekkere dingen mee te maken. Koude pannekoeken zullen veel mensen ook een goed idee vinden, maar die vind ik niet lekker :n.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Broodtrommel ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:51

Anders eens kijken op forum.fok.nl en dan culinesse a gogo en het bentotopic.
Bento is een japanse gevulde lunchbox en erg leuk!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:52

Ooh ja altijd zo lastig!

Ik had vandaag 3 boterhammetjes, eentje met pizza gehakt, en de andere twee dubbel met ham en kaas...
Niet echt bijzonder...

Vrijdag had ik een zakje geraspte worteltjes mee, van de AH. Soms een stuk komkommer.

Maar verder gaat mijn fantasie niet... ;(

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:53

Koude pannenkoeken....dat namen wij als kind nog weleens mee. Was echt een feest als je dat aantrof tijdens je lunch! Maar inmiddels moeten ik er niet meer aan denken, haha.

Vind yoghurt met wat fruit erdoor ook wel lekker voor lunch en met deze temperaturen is dat ook best goed te houden zonder koelkast.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:54

Avelienvd schreef:
Anders eens kijken op forum.fok.nl en dan culinesse a gogo en het bentotopic.
Bento is een japanse gevulde lunchbox en erg leuk!
Kun je wat dingen hier plaatsen?

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:56

Ik volg ook even.

Wij hebben sinds 2 weken een tosti-ijzer op het werk. Ik doe dan gewoon kaas met tomaatjes en is het zo klaar. Lekkere afwisseling.

Verder eet ik tussendoor rijstewafels, kaas of bbq smaak. Heerlijk! En eierkoeken vullen ook mooi..

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:59

Stukjes verse ananas of meloen of een zakje druiven :9
Verder vind ik die wraps ook erg lekker, al doe ik meestal met kruidenkaas, plakjes kip en sla. Koude pannenkoeken vind ik overigens ook heerlijk, maar ja daar moet je wel van houden natuurlijk ;)

Die babybell kaasjes zijn ook lekker lekker ja!
Ik neem ook wel eens pastasalade mee als ik over heb van de dag ervoor.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 14-09-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:00


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:01

Ik stop in de broodtrommel van mijn kinderen ook vaak kleine tomaatjes, worteltjes, een stukje komkommer. Ze kunnen dan kiezen het zo op te eten of samen met het brood. Je kunt ook je brood beleggen met kipkerrie salade, of iets dergelijks. Ook lekker!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 13:03

Afbeelding

Afbeelding

Niet echt lunch-achtig, maar het ziet er heerlijk en schattig uit :)

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:08

Je kan ook overgebleven pasta van de vorige avond lekker meenemen als lunch.
Ik doe dan bv, pasta, beetje mayo en pesto of tomatenn tapenade, komkommer, tomaat, olijven erdoor en bv, blokje kip of salami.
Kan je prima meenemen in een tupperware box.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:08

Zo, van die foto krijg je inderdaad trek!

TS, ik zit wat met dezelfde vraag maar dan voor de kinderen. Ik herinner me dat ik het als kind ook vaak zat was, altijd die boterhammen. Ik geef graag rauwkost of fruit mee; is gezond en het geeft een kleurtje aan het geheel. Of blokjes kaas, rozijntjes of nootjes.

Die wraps vind ik een heel goed idee, maar ik weet niet of het van de school gaat mogen.
Ik hou dit topic in de gaten!

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:09

Ik vindt afalfa ook altijd erg lekker op vlees of kaas, maakt het net even minder saai.... :-)
En gehaktballetjes koud (van vorige avond)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:12

Hmm, m'n moeder gaf me ook altijd iets lekkers mee op schoolreisje:

Witte kadetjes met gebakken eieren en die werden dan zo heerlijk koud, echt geweldig! Ga ik ook maar weer eens doen.

Hou op met die bentoboxen, als ik ergens aan verslaafd ben is het Japans eten :')

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:14

soesita schreef:
Zo, van die foto krijg je inderdaad trek!



Die wraps vind ik een heel goed idee, maar ik weet niet of het van de school gaat mogen.
Ik hou dit topic in de gaten!


Ik kan daar mogelijk een antwoord op geven. Ik ben coördinator tussenschoolse opvang. De kinderen mogen in principe veel meenemen, zolang er maar geen bestek aan te pas hoeft te komen. Ten eerste is dat niet praktisch, en ten tweede, het zou gevaarlijk kunnen zijn. Een lepeltje voor een danoontje is nog wel te doen, maar vorken en messen zie ik liever niet. Een pastasalade is dan dus niet echt handig.
Het is (bij ons dan) niet toegestaan snoep mee te nemen. De kinderen eten dat meestal als eerste op en dan hoeven ze hun brood niet meer. Ook is het niet eerlijk voor de andere kinderen, die willen ook wel wat te snoepen hebben...
Ze 'moeten' minstens 1 broodje opeten, anders trekken ze de rest van de dag niet meer goed. Ik heb er geen moeite mee als ze andere dingen meenemen, maar in de praktijk gebeurt het bijna niet.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:16

phormicola schreef:
Witte kadetjes met gebakken eieren en die werden dan zo heerlijk koud, echt geweldig! Ga ik ook maar weer eens doen.


.Ow.... bij mij was dat al op voordat de bus vertrokken was....

En nu nog steeds, als ik dat eens maak..... voor de koffiebreak is dat echt al op...

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:18

Zooist schreef:
phormicola schreef:
Witte kadetjes met gebakken eieren en die werden dan zo heerlijk koud, echt geweldig! Ga ik ook maar weer eens doen.


.Ow.... bij mij was dat al op voordat de bus vertrokken was....

En nu nog steeds, als ik dat eens maak..... voor de koffiebreak is dat echt al op...


Zo lekker was dat inderdaad! :)) Aaaah, nostalgie :+: