Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 18:50

Eind augustus plaatste ik dit topic:
[RIJ-ITP] Schimmeltje ITP, peerd kan Z, ruiter bakt er niks van ;)

Er hadden veel potentiële kopers gevraagd om foto's van mijn sjiem, dus heb ik op een dag mijn schoonmoeder een fotocamera in haar handen gedrukt en ben gaan rijden. Nou is de voornaamste reden dat ik hem wegdoe dat ik hem met mijn flinke rugproblemen niet uit kan zitten, dus ik was ook niet de beste ruiter om hem voor te stellen. In dat topic werd gereageerd dat ik dan beter iemand anders kon laten rijden, maar ik heb zelf in de omgeving geen goede ruiters zitten die hem wel even zouden kunnen en willen rijden voor wat foto's. Kelly_ann hier op Bokt heeft toen heel spontaan en vriendelijk aangeboden dat zij wel wilde komen. Supertof dus!

Inmiddels is de sjiem ook natuurlijk weer een paar weekjes verder gevoerd en getraind dus hij gaat er ook steeds beter uitzien en het was voor mij ook heel leuk om hem eens onder iemand anders te zien. Hij heeft zich superbraaf gedragen en zich 100% ingezet voor zijn gastamazone, dus ik ben erg tevreden met mijn beestje. :j

De foto's staan op volgorde van het rijden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015



Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:59

Op zich mooie plaatjes, en de Sjiem is een knap paard. :j
Het valt me alleen op dat hij op bijna alle foto's zijn mond open heeft..

,

MyWishMax

Berichten: 25254
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:07

Hij is alweer stuk opgeknapt zeg! Leuke plaatjes, ik vraag me alleen af, kauwt hij druk op zijn bit oid? Het ziet er meer uit als kauwen, dan als uit verzet open?

Ik denk dat bij ruiter die hem wel uit kan zitten er een heel leuk beestje uit komt!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:09

Mooie gelegenheidscombinatie!
Het paard ziet eruit als een hele harde werker, hopelijk vindt hij snel een baasje dat met hem aan de slag gaat :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:15

oh jeetje, als dit de beste foto's zijn....
Mond open is nog zachtjes uitgedrukt... ruiter of paard, maar als je deze wilt gebruiken voor de verkoop en dan voor hte aanbieden van een leerpaard... maw vind het geen reclame voor je paard.

Of het de ruiter is of het paard geen idee, maar haal er geen Z-paard uit.

vwb het kauwen, kan me niet voorstellen dat een paard dusdanig kauwt dat de bakstukken dan achter de kin uit komen. zie foto 11.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:17

Alane schreef:
oh jeetje, als dit de beste foto's zijn....
Mond open is nog zachtjes uitgedrukt... ruiter of paard, maar als je deze wilt gebruiken voor de verkoop en dan voor hte aanbieden van een leerpaard... maw vind het geen reclame voor je paard.

Of het de ruiter is of het paard geen idee, maar haal er geen Z-paard uit.

vwb het kauwen, kan me niet voorstellen dat een paard dusdanig kauwt dat de bakstukken dan achter de kin uit komen. zie foto 11.


Hier ben ik het idd wel mee eens; ik zou dit soort foto's niet als verkoopfoto's durven plaatsen...laat staan een gastamazone zó op mijn paard te laten rijden.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:24

Oeiii,niet vervelend bedoelt hoor,maar dit gaan ze ook niet worden,onderhals ontwikkeld,gespannen kaakspieren en bekkie open,geen ruggebruik,totaal nergens ontspanning te zien bij het dier!
Amazone rijdt het paard op de rem en vraag me af wat ze aan het doen is op plaatje 2? Voor de verkoop had ik deze foto's zeker niet geplaatst!Succes!

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:29

Oei! Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens, dit is inderdaad geen reclame voor paar én ruiter!

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:31

Zo fijn vind ik het er niet uitzien hoor! Mong open, totaal niet ontspannen, enz. Ik vind dit nou niet echt fijne verkoop foto's.

koetje10
Berichten: 360
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Vlakbij het grote, grote bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:32

ik denk dat dit paard alleen nog maar denkt: au, au... :( :(:)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:32

Ruiter meldt zich ;-)

Ik en paard waren knap bezweet na afloop moet ik zeggen :+
De schimmel is ongelooflijk braaf en meewerkend, alle knopjes zitten er op. Wat hij wel moeilijk vindt is écht van achter naar voren lopen en de bovenlijn aanspannen. Dat kost hem (en mij) nog veel moeite. Liever komt hij eronderuit door zich kort en hoog in de hals te houden, ook wel te zien op sommige foto's.

Ja z'n mond staat open, waarom... Protest? gewoonte? Geen idee, ik heb zeker wel eens weerstand geboden, dus daar kan hij best eens tegenin zijn gegaan. in elk geval zat de neusriem los genoeg :+
Op de rem? Ja, soms, maar vooral: naar de hand toe.
Op plaatje 2 sta ik of wordt ik uit het zadel gewipt, geen idee, maar niet echt van belang, ik wou vlot doorgaloperen en dat lukte.

Mensen, er zit nog werk in dit paard, die ene keer dat ik er op zit helaas geen wonderen :+

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

koetje10
Berichten: 360
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Vlakbij het grote, grote bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:36

Alane schreef:
vwb het kauwen, kan me niet voorstellen dat een paard dusdanig kauwt dat de bakstukken dan achter de kin uit komen. zie foto 11.


Dit lijkt me toch niet echt getuigen van een zachte, voorzichtige hand... sorry hoor, maar ik vind het er echt niet vriendelijk uitzien. als het nou op een foto zo was, oke, momentopname. Maar bijna alle foto's zijn wijdopen mond en helemaal naar achtergetrokken bakstuk te zien.... :( Ik ben blij dat ik dat paard niet ben. sorry... :(

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:38

koetje10 schreef:
Alane schreef:
vwb het kauwen, kan me niet voorstellen dat een paard dusdanig kauwt dat de bakstukken dan achter de kin uit komen. zie foto 11.


Dit lijkt me toch niet echt getuigen van een zachte, voorzichtige hand... sorry hoor, maar ik vind het er echt niet vriendelijk uitzien. als het nou op een foto zo was, oke, momentopname. Maar bijna alle foto's zijn wijdopen mond en helemaal naar achtergetrokken bakstuk te zien.... :( Ik ben blij dat ik dat paard niet ben. sorry... :(


Precies!

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:46

Kelly_ann schreef:
Ruiter meldt zich ;-)

Ik en paard waren knap bezweet na afloop moet ik zeggen :+
De schimmel is ongelooflijk braaf en meewerkend, alle knopjes zitten er op. Wat hij wel moeilijk vindt is écht van achter naar voren lopen en de bovenlijn aanspannen. Dat kost hem (en mij) nog veel moeite. Liever komt hij eronderuit door zich kort en hoog in de hals te houden, ook wel te zien op sommige foto's.

Ja z'n mond staat open, waarom... Protest? gewoonte? Geen idee, ik heb zeker wel eens weerstand geboden, dus daar kan hij best eens tegenin zijn gegaan. in elk geval zat de neusriem los genoeg :+
Op de rem? Ja, soms, maar vooral: naar de hand toe.
Op plaatje 2 sta ik of wordt ik uit het zadel gewipt, geen idee, maar niet echt van belang, ik wou vlot doorgaloperen en dat lukte.

Mensen, er zit nog werk in dit paard, die ene keer dat ik er op zit helaas geen wonderen :+


Bezweet raken wil niet zeggen dat je dan automatisch goed getraind hebt,kan ook gevalletje conditiegebrek,bij ruiter en/of paard zijn.
I.p.v.neusriem bedoel je waarschijnlijk sperriempje?
Naar de hand toe rijden,wil niet zeggen dat je je kruis aan moet trekken en de handen naar het kruis rijden,wat ik hier dus zie en dat op de rem rijden noem,maar juist kruis aantrekken en wat weerstand bieden,wordt dit aangenomen dan handen van je af rijden en na rijden zonder impuls te verliezen.
Vlot doorgalopperen doe je door te blijven zitten en met je zit wegrijden,van achter naar voor.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:48

Bedankt voor de tips, ik ga er eens op letten :j

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:54

Kelly_ann schreef:
Ruiter meldt zich ;-)

Ik en paard waren knap bezweet na afloop moet ik zeggen :+
De schimmel is ongelooflijk braaf en meewerkend, alle knopjes zitten er op. Wat hij wel moeilijk vindt is écht van achter naar voren lopen en de bovenlijn aanspannen. Dat kost hem (en mij) nog veel moeite. Liever komt hij eronderuit door zich kort en hoog in de hals te houden, ook wel te zien op sommige foto's.

Ja z'n mond staat open, waarom... Protest? gewoonte? Geen idee, ik heb zeker wel eens weerstand geboden, dus daar kan hij best eens tegenin zijn gegaan. in elk geval zat de neusriem los genoeg :+
Op de rem? Ja, soms, maar vooral: naar de hand toe.
Op plaatje 2 sta ik of wordt ik uit het zadel gewipt, geen idee, maar niet echt van belang, ik wou vlot doorgaloperen en dat lukte.

Mensen, er zit nog werk in dit paard, die ene keer dat ik er op zit helaas geen wonderen :+


En helemaal terug naar de basis komt dan niet in je op? :+
Hoe wil je een paard in zo'n houding ontspannen krijgen?
En ik mag hopen dat je bedoelt de bovenlijn ontspannen, aanspannen kannie hem namelijk wel.
Tis wel makeklijk om altijd alles op het paard af te schuiven, prima als het paard dat moeilijk vindt maar dan kan je altijd nog hele andere plaatjes krijgen ipv. een paard dat de hele tijd nog in een krulletje loopt.
Rechtgericht issie ook niet, valt flink naar binnen.

Ik denk dat het niet heel moeilijk is om op dit paard normaal te kunnen zitten, enige wat je hoeft te doen is correct te gaan rijden.
Zoek er een goede instructie bij en je krijgt ene heel ander paard :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:00

Klopt, klopt en klopt... Rechtgericht issie niet, en ontspannen in de bovenlijn ook heel lastig. Ik heb slechts een poging gewaagd, denk zelf dat ik op de goede weg was, maar heb jammerlijk gefaald :+

Niet heel moeilijk? het viel mij vies tegen in elk geval ;)

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 20:12

x_Marr schreef:
Ik denk dat het niet heel moeilijk is om op dit paard normaal te kunnen zitten, enige wat je hoeft te doen is correct te gaan rijden.
Zoek er een goede instructie bij en je krijgt ene heel ander paard :)


He, ik hoor een vrijwilliger! +:)+

Kelly_ann heeft het prima gedaan, reed gewoon met een stille hand en niks geen bekkentrekkerij. Open mond (nadrukkelijk kauwen) doet ie zelfs aan de longe met zijn teugels in zijn keelriem gedraaid :+ Ze heeft hem met haar kuit vooruit gejast (anders zou ie hakkentrekken, dat heeft ie voor het overgrote deel niet gedaan), heeft hem regelmatig recht proberen te zetten en is alleen maar bezig geweest met pogingen om het dier gewoon maar naar de hand te laten lopen. Sjiem heeft een slechte basis gehad, nou, dat kost met een paard van B naar Z ook wel twee jaar, laat staan als ie al Z is en dan nog rechtgebreid moet worden. Dat kan ook Kelly_ann niet in een middagje maar ze heeft een goede poging gedaan.

Wie beter kan, je bent hartstikke welkom. :)) Hoe vaker dat paard correct gereden wordt, hoe blijer ik ervan wordt. Ik stuiter uit het zadel dus ik kan het ook niet. En hij zit f*cking moeilijk, ik rij ook heel wat paarden en dit is de eerste die ik niet uit kan zitten. Dus dat ze dan een foto ertussen heeft dat ze in haar beugels staat, och, ik blijf niet eens in het zadel kleven als ik me aan de voorboom in het zadel trek en niks anders hoef te doen dan zitten.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:13

@Kelly-ann: mte alle respect, maar als ik je onderbenen naar voren zie, je ellebogen achter je lichaam, het paard de mond open, foto 11.
vervolgens foto 12, waar het paard slimmer lijkt en achter de loodlijn kruipt, is dat geen paard dat weerstand biedt maar een ruiter die trekt, want er is nog steeds een driehoek te zien tussen bakstuk, neusriem... hoe ver moet hij nog terug komen?


en de knopjes zitten erop? als het paard niet correct aan de hulpen staat? stap, draf en galop, op 2 handen en 2 benen, met regelmaat/tact en in balans.
het reageren op de knopjes is niets meer of minder dan onder het werk uitkomen, en kunstjes tonen en heeft niets met de training, africhting of scholing van het paard te maken.

Waarom dat gefreut aan de voorkant als achter niet voorelkaar is?
Is het achter voor elkaar komt de voorkant vanzelf

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:15

@Urielle: bekijk de foto's nog eens...

vergelijk het hoofdstel eens van foto 7 met de rest... zie je het driehoekje bij de andere foto's en zie je oa bij foto 12 dat de neus achter de loodlijn zit en toch het 3-hoekje zichtbaar is? dat is bekken trekken, niets meer en niets minder.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Ayasha
Blogger

Berichten: 57914
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:19

Ik heb me stil gehouden in het vorige topic maar ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je deze foto's plaatst Urielle, als verkoopsfoto's zou ik ze iig niet gebruiken. Ik denk dat dit dier ontzettend slecht voorgesteld wordt (wat niet eens zo heel gek is als je er de 1e keer op zit). De ruiter heeft geen harde hand? Het lijkt toch alsof ze een strenge binnenhand heeft. Nu kan het best zijn dat ze, zoals ik doe, de hand naar binnen zet... Maar het paard opent de mond ook wat me dan weer doet vermoeden dat er toch aardig wat druk op die hand staat. Maar zoals ik al zei, het beeld kan vertekenen. :) Als ze inderdaad gewoon de hand wat naar binnen zet om duidelijker te zijn en het paard knabbelt graag krijg je ook al snel dat beeld. Maar misschien toch een (zeer moeilijk ik weet het) puntje om aan te werken. :)

En niet enkel de open mond doet me dat vermoeden, ook het feit dat de mond hoek helemaal naar achter getrokken wordt op sommige foto's (waar de ruiter steun zoekt op de mond om te blijven zitten?)

Mijn tip voor de ruiter: handjes naar voren. Handjes niet naar voren dan kan et paard ook niet volgen en het lijkt alsof je door zit, zo ja zoua ik je aanraden om te gaan lichtrijden... :)

Edit: nog wat toegevoegd/verduidelijkt. Stond een beetje krom :+
en nu nog wat typo's eruit :') foei Kath.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-09-10 20:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:23

en de beste stuurlui staan, zoals gebruikelijk, weer aan wal............

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:32

Ik zou best eens op dit paard willen rijden, niet dat ik het beter kan ofzo hoor (ik ben maar een lol-met-je-knol ruiter), gewoon benieuwd.
Ben het er wel mee eens dat dit geen goeie verkoopfoto's zijn, het ziet er echt niet vriendelijk uit! Maar ik denk dat er met hard werken zeker iets leuk uit te halen is. :j

Each day's a gift, not a given right

Ayasha
Blogger

Berichten: 57914
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:33

Peuk schreef:
Ik zou best eens op dit paard willen rijden, niet dat ik het beter kan ofzo hoor (ik ben maar een lol-met-je-knol ruiter), gewoon benieuwd.
Ben het er wel mee eens dat dit geen goeie verkoopfoto's zijn, het ziet er echt niet vriendelijk uit! Maar ik denk dat er met hard werken zeker iets leuk uit te halen is. :j

Het ziet er inderdaad een érg leuk dier uit! Denk dat hij kwa karakter en will to please een plezier moet zijn om te rijden ondanks dat er eigenzinnigheid in zit. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 20:39

Alane schreef:
Waarom dat gefreut aan de voorkant als achter niet voorelkaar is?
Is het achter voor elkaar komt de voorkant vanzelf


En wat zijn je suggesties om hem achteraan voor elkaar te krijgen?
(dus zonder dat ie de volgende escapes gebruikt:
- niks doen
- hakkentrekken
- passageachtig zweefdrafje ingaan)

Dan kan ik er nog wat mee voor de tijd dat ie bij mij staat.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers