Western met een Mérens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Western met een Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:48

Volgende week zondag krijg ik mijn eerste western les op mijn Mérens Bibi.
Ik wil dit al vanaf dat ik haar heb, maar ik was nog te onzeker.. Nu durf ik haar te laten gaan, heb alle vertrouwen in haar!
Ik heb haar nu twee en een half jaar, en we zijn er klaar voor!
Op onze stal rijden er nog vier paarden western, waarvan één heel hoog..ik kijk altijd vol bewondering!
Ik hoop hier mijn vorderingen te kunnen vertellen.

Gr Emilie

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Western met een Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:15

Leuk! Van wie krijg je les?

Rebel_Gloe

Berichten: 338
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Western met een Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:17

En wie is dat dan die zo hoog rijdt bij je op stal? Ben erg benieuwd? Krijg je daar ook les van dan?

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 17:36

Eline Freriks komt les geven.
Bianca Geukes met Peppy Docoholly staat bij ons op stal!
bianca geeft geen les, helaas!

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Western met een Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:50

haha ja jammer dat Bianca geen les geeft.. Rijdt inderdaad erg goed..

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 07:38

MerensBibi schreef:
Eline Freriks komt les geven.
Bianca Geukes met Peppy Docoholly staat bij ons op stal!
bianca geeft geen les, helaas!


Ze heet Eline Frerichs..

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:49

heb je ook foto's van je paardje??

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 13:47

Afbeelding

Deze foto is van twee jaar geleden...Ik moet nodig weer eens een paar foto's nemen...

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Western met een Mérens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:49

Leuk dier :D Veel succes alvast!

Ben erg benieuwd naar foto's van nu van jullie :j

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:08

Leuk!
Op zich heb ik geen ervaring met een Merens, maar altijd wel geinteresseerd in de wat " onbekende" rassen, we hebben zelf bv twee camarguepaardjes.... Merens heb ik altijd leuk gevonden..
Kun je wat meer over je paardje vertellen?

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 06:26

Dank jullie wel!
Ik heb Bibi twee en een half jaar geleden gekocht, omdat ik echt naar een Mérens wilde..
Ik was 10jaar toen ik voor het laatst op een paard had gezeen, we zijn toen op vakantie gegaan, paardje gehuurd, en toen wist ik zeker dat mijn droom uit ging komen...anderhalf jaar later, had ik Bibi.
Heb me verdiept in het ras, en ben toen op zoek gegaan..
Bibi stond(stom genoeg) bij een handelaar...Tegen beter weten in heb ik haar gekocht, omdat ik helemaal verliefd was op haar..
Goddank heb ik verschrikkelijk vele mazzel gehad, en was/is ze helemaal gezond.
Ze was onbeleerd en had alleen maar voor de kar gelopen..Toen ik er voor het eerst op ging, snapte ze er niets van!
Gelukkig had ik een goede instructrice die mij heel goed heeft begeleid. Ik vertelde dat ik haar echt voor de buitenritten had, en zeker geen wedstrijden!
Een half jaar later heeft mijn man, ondertussen ook besmet met het bekende paardenvirus, een KWPN-er gekocht.
En dat is natuurlijk ideaal! Nooit geen gezeur..
Eigenlijk wilde ik al vanaf he begin western, naturalhorseman, oid maar ik wist niet hoe ik dit aan moest pakken...
Nu is het zover..!

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 07:30

Lightielight schreef:
Leuk!
Op zich heb ik geen ervaring met een Merens, maar altijd wel geinteresseerd in de wat " onbekende" rassen, we hebben zelf bv twee camarguepaardjes.... Merens heb ik altijd leuk gevonden..
Kun je wat meer over je paardje vertellen?


Grappig dat een camarque ook een oud Frans paardenras is..
Ze zijn trouwens erg mooi! Heb even gegoogled erop...En op youtube gekeken, en ze hebben wel een aantal overeenkomsten, veel behang, zware benen, baardjes...En de ' billengleuf'!
Rij jij er ook western mee...?

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:36

Vandaar dat Merens ook mijn interesse heeft.....
Nee , ik rijd "gewoon" en dat vind ik al heel wat....ben niet zo'n held.. rijd overigens nog niet op de Camarguepaardjes, Valentine is net anderhalf (weet niet of je wel eens de Seasons leest; in het febr. nr. stond een stukje over haar en mijn dochter) en Tchita is nu net beleerd, ze staat te koop op marktplaats (kijk maar eens onder Camarguepaard), is van mijn andere dochter en is bijna 4....
We hebben ook nog twee tinkers staan en daar rijd ik op......
Maar ook western beleren voor Valentine zal wel gaan gebeuren tzt .... lijkt me fantastisch....
Vind het overigens altijd leuk om "moeders" hier tegen te komen die ook rijden.... Ben zelf 48 en pas de laatste maanden heb ik het rijden weer opgepakt....puur recreatief, maar o zo leuk...
Merens worden ook niet zo groot toch...... iets over de 1.40? Ik vind ze echt prachtig en als we grond genoeg zouden hebben zou deze ook op mijn verlanglijstje staan (heb het niet zo op "paarden" ze zijn zo hoog... :D )

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 05:58

Lightielight schreef:
Vandaar dat Merens ook mijn interesse heeft.....
Nee , ik rijd "gewoon" en dat vind ik al heel wat....ben niet zo'n held.. rijd overigens nog niet op de Camarguepaardjes, Valentine is net anderhalf (weet niet of je wel eens de Seasons leest; in het febr. nr. stond een stukje over haar en mijn dochter) en Tchita is nu net beleerd, ze staat te koop op marktplaats (kijk maar eens onder Camarguepaard), is van mijn andere dochter en is bijna 4....
We hebben ook nog twee tinkers staan en daar rijd ik op......
Maar ook western beleren voor Valentine zal wel gaan gebeuren tzt .... lijkt me fantastisch....
Vind het overigens altijd leuk om "moeders" hier tegen te komen die ook rijden.... Ben zelf 48 en pas de laatste maanden heb ik het rijden weer opgepakt....puur recreatief, maar o zo leuk...
Merens worden ook niet zo groot toch...... iets over de 1.40? Ik vind ze echt prachtig en als we grond genoeg zouden hebben zou deze ook op mijn verlanglijstje staan (heb het niet zo op "paarden" ze zijn zo hoog... :D )


Leuk Lightieligh!
Ik word zelf volgende maand 48! En ik ben zeker geen held..!
Ik heb Bibi echt gekocht om alleen maar recreatief te rijden..Natuurlijk moest ik wel les krijgen, want als je een jaar of 35 niet meer hebt gereden, en je koop dan ook nog eens een onbeleerd paardje..
Ik heb vreselijk veel geluk gehad met haar, ze is heel erg lief, en dat kan me een Mérens weleens anders zijn..ze zijn van nature wel leif, maar verschrikkelijk eigenwijs! En omdat er nog heel veel 'puur natuur' in zit, kunnen ze van de mafste dingen schrikken...
Ze worden tussen de 1.45-1.55m, Bibi is 1.48m en dat is precies goed voor mij!
Ik rij altijd buiten met twee vriendinnen, zij hebben een haflinger en een tinker. Lekker rustig dus..

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:20

Dat klinkt leuk... buitenrijden met z'n drieen.. zal leuk gezicht zijn.. een tink,haflinger en merens....!
Ik ga binnenkort weer les nemen, dwz een vriendin van mij gaat me helpen....moest eerst weer op mijn gemak op de tinker kunnen zitten (en dat is nu)..maar eerst een maandje naar Frankrijk..ga ik op een huis passen..met vlak erbij vrienden met Camarguepaarden...hoop dat dat rijden wordt (buitenritten)....
ik zag net dat er een merens keuring was geweest..moet ik toch eens in de gaten houden..
Vind het inderdaad dapper..een onbeleerd paardje.... maar ja, dat krijg ik straks ook met onze Valentine....

groetjes,

Jacqueline

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 08:30

Vlak voor mijn vakantie heb ik mijn eerste les gehad, ik vond het geweldig leuk, en Bibi ook!
Het gaat er voor mijn gevoel vooral om, alles los te laten, vertrouwen hebben...en daar schorte het bij mij nogal eens aan.
Ik probeerde haar maar vooral aan de voorkant vast te h0uden, en dat moet ik loslaten.. Ik heb wel het gevoel dat Bibi veel rustiger is, nu ik haar dat vertrouwen geeft.. Wat een enorme wisselwerking is het toch he!
Morgen les twee!

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:27

He, leuk om te horen! Denk dat het inderdaad de wisselwerking is.....
ZIt sinds een paar weken in Frankrijk en heb al heel wat buitenritjes achter de rug...vandaag helemaal leuk...met z'n zessen een buitenrit en halverwege ergens hier in een plaatselijk cafe gelunchd..helemaal top.. daarna weer naar huis gereden..gelukkig namen we de korte terugweg, 45 min . ongeveer, was wel goed want na eenf ranse lunch ben je kapot!
Heb je overigens ook foto's van je lessen?

MerensBibi

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:23

Gaaf Jacq! Dat is het toch helemaal...buitenrijden, even een tussenstopje! Geweldig!
Nee, 'k heb nog geen foto's, en les twee is even niet doorgegaan...De merrie van mijn man, is niet goed, echt niet goed..
Hij loopt al vanaf bijna het prille begin dat we haar hebben gekocht, te revalideren. Tis een lang verhaal, maar nu is het echt eind oefening, na ruim twee jaar aanklooien...We hebben echt ALLES gedaan, om haar te laten herstellen van deze peesblessure, maar hij haalde haar een maand geleden van stal, en weer een heel dik been..Waarschijnlijk een 'steigertje' gemaakt in stal, en hoppa...weer foute boel. Weer laten scannen, is die pees die keer zo dik als nomaal, en nu zitten er ook nog gaatjes bij..Omdat ze echt niet los kan, eigenlijk(op ruim negen maanden na) altijd op stal moet staan...is de beslissing gevallen, haar laten inslapen. Dus ik was vrijdag even de weg kwijt.. Gelukkig vat mijn man(mannen hé..) het rationeler op dan ik..het is zo, je veranderd er niets aan.
Maar ik heb vanmorgen even op onze stalkampioen quarter Peppy Docoholly mogen uitstappen!
Nog veel rijplezier!!

Gr. Emilie