Kosten consult dierenarts (kat)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:33

Dag allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie betalen voor een consult bij de dierenarts, voor een kat?

Ik schrok vanmiddag nogal, toen ik het bonnetje ging bekijken. Ik moest incl. antibiotica en oogzalf €51 betalen, dat viel me opzich nog mee, ware het niet, dat het consult alleen al €32 is!

Onze kleine poezel van 10 weken heeft niesziekte. Poezebeest komt uit het asiel en we hebben haar nu 2 weken. Ze is met 7 weken voor het eerst geënt, maar deze enting heeft vanwege haar jonge leeftijd waarschijnlijk geen nut gehad. Mijn dierenarts adviseerde om haar nogmaals te enten als ze weer beter is, over een week of 2, vervolgens de volgende enting een week of 3-4 later.

Ik zal dus nog 2x een consult moeten betalen, excl. enting €64 dus. Ik vind dit behoorlijk veel, voor alleen een consult. Wat betalen jullie?

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:35

hier geloof ik ook rond de 30 euro voor alleen een consult schandalig veel inderdaad vooral omdat je meestal na 10 minuten weer buiten staat

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:37

Hallo,

De consultkosten bij mijn dierenarts liggen ook ergens tussen de 30 en 35 euro. Het is echt schrikbarend duur voor de paar minuten dat je binnen bent en geholpen wordt. Ik heb in mijn omgeving bij andere dierenartsen geinformeerd en het komt allemaal op het zelfde neer.

Succes met je kitten!

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:38

Bij ons is het volgens mij ook iets van rond de dertig euro. Het is inderdaad wel duur.... maar ja, je kan moeilijk niet met je kat naar de dierenarts gaan als het nodig is.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:38

Meestal is het tweede consult, voor hetzelfde probleem, goedkoper of zelfs gratis.

Ik vond/vind de bedragen voor de kleine huisdieren ook altijd zo hoog (zelfs vergeleken met mijn veearts).
Consult/foto's van een hond/kat zijn duurder dan die voor een paard.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:39

Wij waren voor een spoedconsult (wel gewoon overdag) voor de hond (Jack Russel) 42 euro kwijt..Het controlebezoek de volgende dag (nog geen 10 min) kostte 20 euro

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:42

Consult bij kleindieren hier is €17,00 (voor bijvoorbeeld alleen een muis waarbij de dierenarts het beestje niet eens zelf op durft te pakken :') van de vier consulten welgeteld één keer iemand gehad die nog iets met de muis kon. ) en grotere dieren is rond de €30,00 maar daarbij weet ik het precieze bedrag niet meer.
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 13-09-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:45

Het is op zich wel een 'normaal' bedrag. Voor de katten betaal ik ook rond de 30 euro, voor de ratten 18 euro geloof ik. Meerdere dieren in 1 consult is iets goedkoper per dier, en een controleconsult ook (de helft van een normaal consult).

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:50

Grappig dat jullie het allemaal zo idioot hoog vinden.
Je wil niet weten wat er allemaal nodig is om het bedrijf draaiende te houden. Dat gaat echt niet lukken bij 5 euro per consult.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:52

Afgelopen week met de hond geweest: 32 Euro consult :j

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:00

Nikki__ schreef:
Grappig dat jullie het allemaal zo idioot hoog vinden.
Je wil niet weten wat er allemaal nodig is om het bedrijf draaiende te houden. Dat gaat echt niet lukken bij 5 euro per consult.


maar tussen €5 en €35 zit ook een heel verschil :j, ik kan me herinneren dat het een jaar of 3 geleden rond de €20 was.. :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:04

Bij onze dierenarts is het ook zo, dat wanneer je nog een keertje terug moet komen, ze daar meestal geen consult voor rekend!
We moesten een tijd terug in het weekend...... Onze dierenarts heeft dan geen dienst en werkt samen met een dierenkliniek in Amsterdam. 70,00 waren we alleen maar binnen :P Maar inderdaad, als het nodig is, is het nodig!

Met duurdere ingrepen kan het heel raadzaam zijn om bij diverse te informeren naar de kosten!!! Onze fokker (van de honden) zit vlak bij de Belgische grens en de kosten zijn daar echt een stuk lager (ook van entingen!)
Andere mensen hebben we gesproken met een hond met gebitsproblemen. Die hadden bij 3 geinformeerd en het verschil was enorm!

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:06

idd, wat moet, dat moet :j

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:06

Dierenartsen moeten een lange studie ondergaan, praktijk is niet voor niks, apparatuur duur enz.
Kijk maar eens wat een dokter verdiend per uur, dat haalt een dierenarts niet. Dus vindt er niks raars aan.

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:10

ik betaal voor een (thuis)consult 25 euro en per extra dier 5 euro... als ik ga is het denk ik 15...
dus ja ik vind dat je veel betaald...

butterfly18
Berichten: 346
Geregistreerd: 09-08-10

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:12

ik schrok me ook rot pas, consult was 40 euro geloof ik en ben nog geen 5 min binnen geweest en was nog niks wijzer :S

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:12

Ik heb geen idee wat een consult kost hier.
Was iig de laatste keer DA voor mijn hond 46euro kwijt.
daar zit dus consult bij, enting en antibiotica.
Ik heb ook echt geen idee wat dit los kost.
Vond het iig niet bepaald duur..

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:14

bij ons zijn de consulten ook 35 euro
en snachts 95 (hond had een hersenbloeding)

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:17

volgensmij is het hier 25 euro... afhankelijk ook van je inkomen (daar letten ze op)

echter de dierenartsdie al jaren in de familie zit, die kent ons zo goed dat soms maar 23 euro betalen incl spuiten en eventuele tabletten/zalfje

maar kan idd vrij prijzig zijn, vooral in duitsland is het erg duur

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:21

AlexandraM schreef:
volgensmij is het hier 25 euro... afhankelijk ook van je inkomen (daar letten ze op)

echter de dierenartsdie al jaren in de familie zit, die kent ons zo goed dat soms maar 23 euro betalen incl spuiten en eventuele tabletten/zalfje

maar kan idd vrij prijzig zijn, vooral in duitsland is het erg duur


Hoe weet jouw dierenarts wat je inkomst is? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:22

Nikki__ schreef:
Grappig dat jullie het allemaal zo idioot hoog vinden.
Je wil niet weten wat er allemaal nodig is om het bedrijf draaiende te houden. Dat gaat echt niet lukken bij 5 euro per consult.


Ik vind het niet idioot hoog. :) Ik vind het veel geld, dat wel. Maar ik snap wel waar die bedragen vandaan komen en heb dat ook over voor mijn dieren.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:32

Tja ik vind het niet zo idioot hoog, hoeveel ben je kwijt bij de huisarts? of de tandarts? of laat de loodgieter eens een kwartier werken.
Hier is het rond de 25€, entingen 38-40 incl consult. Vind ik zelfs behoorlijk laag. Voor kleine dieren als konijnen ratten, is het wat minder. spoedconsulten zijn dan weer een stuk duurder, maar goed je hebt er ook wat voor. Ik snap mensen die zeuren dat ze voor een huisbezoek na 23h s avonds wat meer moeten betalen eigelijk niet zo goed. Lijkt me vrij logisch.
Ik heb het iig over voor mijn dieren.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:35

Ik weet niet of het nog gezegt is, maar meestal vallen de dierenarts van 2 weken na je het diertje mee naar huis heb genomen nog voor de dierenasiel.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:35

Vergis je niet, wat denk je dat je in het ziekenhuis zou moeten betalen? Maar daar is iedereen voor verzekerd, dus dat merk je niet zo.

Het is wel duur, maar je weet dat een dier geld kost, als je eraan begint. De praktijk van een dierenarts kost ook een hoop geld, net zoals de studie.

Maar goed, ik ben het roerend met de prijzen eens, over een jaar of 5 hoop ik dat geld voor die consulten zelf te ontvangen ;) .

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:41

ik heb toch ook niet gezegd dat ik het niet wil betalen of dat ik dan niet maar niet naar een dierenarts ga? ik vroeg me alleen af of mijn dierenarts duur is, of dat het een gangbare prijs is.

Millanka, dat klopt, maar afgelopen zaterdag hadden we haar al 2 weken. Ik ga iig wel het asiel bellen, omdat ze haar veel te vroeg hebben geënt (7 weken) en mee hebben gegeven. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze oud genoeg was om met ons mee te mogen, maar achteraf was ze pas 8 weken oud. Had ik meteen naar moeten vragen natuurlijk, maar het was op dat moment erg druk in het asiel..