Herkent iemand dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 07:37

L 2 jaar lang ben ik zeer moe. Getest op pfeiffer enz maar niks gevonden. Nu sinds een aantal weken heb ik vreselijke buik en rugpijn steken op mn borst en kan moeilijk ademhalenm spieren doen pijn en heb geen gevoel in mn armen en vingers en zo nu en dan kan ik er ook niks mee. Hiermee ben ik naar de dokter gegaan maar die verklaard me voor gek en zegt tsja we zullen wel zien hoelang je nog leeft. ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding maar kan gewoon weinig tot niet naar school wie herkent dit??

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:40

Ik zal als ik jou was ten eerste een andere dokter zoeken die je wel serieus neemt...!
Dan goede onderzoeken laten doen, eventueel nu al een dagboekje bijhouden wanneer de klachten opspelen? (bij stress? bij je menstruatie? in de ochtend, middag of avond? tijdstippen? ) Ik denk dat je daar al een heel eind mee komt...:j

vlooiebaal

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:53

Ik herken er wel wat in.
Ben jaren lang moe geweest en altijd maar voor gek verklaard.
Ook veel last van mijn buik diaree depressief en rare vage klachten.
Ik bleek candida te hebben.
Dit is in 2005 in America bij mij geconstateerd,en heb een heel zwaar dieet mee gekregen.
Ik ben nog al eigenwijs en houd van lekker eten dus dat ging niet goed.
Later ben ik naar de doktor in Nederland gegaan.
Die zegt dat het niet bestaat.
Ik ben bij een natuur genezer geweest die weer bevestigde dat ik candida had.
Zwaar dieet mee gekregen en vitamines het ging wel beter maar ik bleef het idee houden dat ik niet tegen sommige dingen kon die ik wel mocht eten.

En na een tijdje hield ik me niet meer aan het dieet omdat het naar mijn idee niet hielp.

Nu ben ik vorig jaar naar iemand geweest die je lichaam helemaal door meet en ook op voedsel intolerantie schimmels enz.
Dit heet de b.e.s.t methode.
Toen ik het zag geloofde ik er niet zo in,maar ik heb het een kans gegeven.
Ik heb uiteindelijk een heel ander dieet gehad dan de eerste keer maar de grote lijnen waren het zelfde.
Alleen bleek ik allergisch te zijn voor broccoli en andere groente die ik tijdens dat vorige dieet veel at.
Ook is suiker en witmeel een nono voor mij.

Ik ben klaar met het dieet,voel me super geen klachten meer.
Maar ik zal altijd moeten blijven uitkijken met suiker en witmeel.

Nou ja dit is mijn korte versie van mijn lijdensweg.

Google maar een keer best.
Als je goed verzekerd ben word het vergoed.

Succes

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:02

Dagboekje bijhouden is een héél goed advies!

Maar bij mij waren de klachten zo veranderlijk dat er na twee maand nog geen patroon in viel te ontdekken. En het klinkt knap gelijk. Zou het een tekort in je voeding kunnen zijn? Ik dacht eerst: Dat kan het nooit zijn. Maar dat was het uiteindelijk wel.

Ik zie dat de hiervoor genoemde best-methode zich daar ook veel op richt. Ga gelijk ook even lezen...

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:05

Dagboekje houd ik al een jaaar bij maar zit geen regelmaat in de bestmethode kwam ook niks uit :(

XladyX

Berichten: 1331
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:08

weleens aan lyme gedacht? is ooknog een optie..

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:10

Nee daar is nog nooit aan gedacht zover ik weet

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:29

Lijkt het je wat om een weekje een voedingschema bij te houden? Dan samen met de klachten. Als je wil kan ik dat zo voor je laten nakijken. Want voor iemand met een geoefend oog valt daar verbazend veel uit te lezen. Dan weet je misschien binnen een paar dagen daarna al meer.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:33

Misschien hyperventilatie.

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:17

ik heb bij iemand op school gezeten, die had volgens mij precies dezelfde klachten als jij. haar dokter geloofde haar eerst ook niet.

na heel veel onderzoek is er toen geloof ik uitgekomen dat ze een nogal onbekende ziekte had. ik weet de naam niet eens meer. maar het was wel echt iets serieus, er werd op school ook rekening gehouden met haar aandoening

Prutsmuts

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-05-08

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:19

Laat je in elk geval niet zomaar wegsturen! Ik herken je klachten niet en heb ook geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Maar een arts die zoiets zegt........grrrrr!

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 23:03

dankzij vlooiebaal ben ik gaan google op candida en kreeg een hele waslijst met symptomen waarvan er hooguit 10 waren die ik niet had. die dag kreeg ik ook derest van de uitslag van de bloedonderzoeken van de gewone huisarts en daar zaten sporen van pfeiffer in dat ik het wel heb gehad dit is echter nooit gevonden. ik ben met dit allemaal terug gegaan naar mijn eigen homeopaat en heb alles verteld over de dokter mn ontdekking bij candida enz. zij nam me zeer serieus en ik moest gelijk de volgende dag terugkomen voor een bloedtestje bij haar dus zo gezegt zo gedaan gister ben ik daar een bloedtest wezen doen (prikje in je vinger dat gaat op glaasjes en word opgestuurd) hiervan heb ik volgende week woensdag of donderdag de uitslag. ik word dan specifiek getest op candida,pfeiffer,hartproblemen,longen,lever,darmen,infecties,virussen,bacterien die leiden tot kanker etcetera. ook heb ik via de psycholoog een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts waar ik dinsdag al terecht kan. al met al gaat het allemaal eindelijk rollen en hopen we toch stiekem wel eind volgende week een verklaring voor al mijn klachten te hebben!!!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:08

Hoi ik heb een topic de ziekte van lyme en een vriendin van mij heeft ook sporen van pfeiffer maar heeft ook rattegif in haar lijf gewoon door het aanraken en mee bezig zijn van gimpregneerd hout, hoe het kan geen idee, daarbij heeft ze de ziekte van lyme.Door haar heb ik het topic geopend waar heel veel info instaat door alle anderen die daar geschreven hebben, mijn moeder heeft sarcoidose dat kan ook nog al weet ik daar niet heel veel van af , daar kan je ook onder zoeken. en verder veel sterkte.




chelletju schreef:
dankzij vlooiebaal ben ik gaan google op candida en kreeg een hele waslijst met symptomen waarvan er hooguit 10 waren die ik niet had. die dag kreeg ik ook derest van de uitslag van de bloedonderzoeken van de gewone huisarts en daar zaten sporen van pfeiffer in dat ik het wel heb gehad dit is echter nooit gevonden. ik ben met dit allemaal terug gegaan naar mijn eigen homeopaat en heb alles verteld over de dokter mn ontdekking bij candida enz. zij nam me zeer serieus en ik moest gelijk de volgende dag terugkomen voor een bloedtestje bij haar dus zo gezegt zo gedaan gister ben ik daar een bloedtest wezen doen (prikje in je vinger dat gaat op glaasjes en word opgestuurd) hiervan heb ik volgende week woensdag of donderdag de uitslag. ik word dan specifiek getest op candida,pfeiffer,hartproblemen,longen,lever,darmen,infecties,virussen,bacterien die leiden tot kanker etcetera. ook heb ik via de psycholoog een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts waar ik dinsdag al terecht kan. al met al gaat het allemaal eindelijk rollen en hopen we toch stiekem wel eind volgende week een verklaring voor al mijn klachten te hebben!!!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:00

Ik val hier even binnen ivm met candida..heb dat namelijk ook gehad en kwam hierachter doordat ik zo lusteloos was en ben altijd heel energiek en dan word het te gek in je hoofd want je wil wel maar het gaat niet..
En heb dus een consult aangevraagd bij de bioresonantie en daar kwamen allergieen uit en dus ook de candida..heb me strikt aan een streng dieet gehouden en met de hulp van de bioresonantie elke 2 weken was ik er boven verwachting met een paar maanden vanaf dat is vreselijk snel want er tobben mensen soms al jaren mee.

Nu ben ik weer bij de bio om me even te laten checken.

Ik ben er erg tevreden over...

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:38

ik sta nu onder behandeling van kinderarts en homeopaat krijg morgen uitslagen van de homeopaat wbt candida. de kinderarts heeft over 4 weken uitslag of ik reuma heb....

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:58

Laat ook even op B12 tekort testen. Daar passen je klachten ook prima in.
De klachten passen in een hele waslijst van ziektes en syndromen, dus dat helpt niet.
Maar je bent nu in elk geval in behandeling.