staar en herseninfarct (beroerte)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike2800
Berichten: 1025
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: ridderkerk

staar en herseninfarct (beroerte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 18:23

Heb het inmiddels 3 keer meegemaakt dat mensen in mijn directe familie na een staar operatie een beroerte (CVA/herseninfarct) kregen. Nu moet opnieuw iemand aan staar geopereerd worden en zijn we heel bang dat het weer mis gaat. Hebben hier mensen dit vaker mee gemaakt of weten jullie waar ik informatie hierover kan vinden?
Heb het de arts al gevraagd, maar die zegt dat er geen verband is, maar 3 keer, dat is toch te toevallig???

call me a bitch and i'll show you one!


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:49

Toevallig heb ik het ook met een iemand mee gemaakt 2 dagen na de staat operatie een herseninfarct heb eigenlijk hier nog nooit een verband tussen gelegd! Groetjes Genja

furious

Berichten: 7104
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: staar en herseninfarct (beroerte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:59

Ik heb ook nog nooit van die combinatie gehoord. Als de oogarts ook zegt dat er geen verband is dan denk ik toch dat het toeval is.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:17

Zowel mijn moeder als oma hebben beide een dubbele staaroperatie gehad. Geen noemenswaardige dingen hierna. Wellicht iets erfelijks of de narcose? Of een combi hiervan? Sterkte en succes! Het lijkt me een onprettig 'onderbuikgevoel'.

Steps taken forwards but sleepwalking back again. Dragged by force of some inner tide.
At a higher altitude with flag unfurled. We reached the dizzy heights of that dreamed of world.

Anoniem

Re: staar en herseninfarct (beroerte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:24

Mijn oma is na haar staar operatie plotseling overleden, we hebben haar sochtends gevonden. De dokter dacht idd aan een beroerte... Ik ga hier meer informatie over zoeken!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:48

das inderdaad scary, getver

Lieve Mixie ik vergeet je nooit


Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 01:13

Van de OP zelf lijkt het me erg sterk. Maar er kan een trombose optreden omdat veelal oudere mensen aan staar worden geopereerd die bijvoorbeeld tijdelijk moeten stoppen met bloedverdunners voor de OP, en als je al slechtere bloedvaten hebt dan is dat een risico ja....maar een arts moet dat in de gaten houden natuurlijk in hoeverre dat dus veilig is en je moet zelf bepalen of het het risico waard is dan.... Ben je super gezond dan zal het niet gebeuren, oudere mensen hebben natuurlijk nooit super goede bloedvaten want dat hoort bij ouderdom, klein stollinkje en vast loopt de boel. Ook kun je dat van tevoren niet allemaal inschatten.Ik denk ook gezond te zijn maar feitelijk kan er ook wel een ader ergens bijna dicht zitten.... Daarom moet je ook altijd tekenen voor eventuele complicaties, ze kunnen gewoon niet ieder klein dingetje zien van tevoren....

Er zelf er over na blijven denken is heel goed ! Jammer dat veel artsen de moeite niet nemen of niet kunnen nemen voor een goed uitleg.
Maar daar hebben we tegenwoordig internet voor.

Voor handgemaakte schilderijen klik hier http://vanityx-shop.fineartprint.de/.....Ik werk ook in opdracht
................Neem me niet te letterlijk, in letters kun je je namelijk niet altijd even duidelijk uitdrukken...............

Anoniem

Re: staar en herseninfarct (beroerte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 02:50

Mijn oma moest idd ook stoppen met de bloedverdunners maar... De arts heeft gezegt dat het niet uitmaakte want die had ze toch niet nodig..

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: staar en herseninfarct (beroerte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:48

Typisch want je krijgt zulke medicijnen niet voor niets. En je kunt ook even stoppen omdat het ook echt nodig is voor de OP maar je gebruikt die dingen dus word je bloed even minder dun, en als er dan een vernauwing is dan kan het fout gaan. Is je oma daarna weer verder gegaan met de bloedverdunners of helemaal gestopt ?
Ik zou zeggen google even op staaroperatie en infarct....dan kom je vanzelf het 1 en ander tegen. Belangrijkste daarin is dat de OP zelf volgens mij totaal niet tot dit soort problemen kan lijden, maar de dingen er omheen misschien wel.....maar dat is met de meeste OP's.....complicaties....

Daarom is het zo belangrijk om zelf ook goed mee te blijven denken en op te blijven letten, artsen blijven ook mensen natuurlijk.

Voor handgemaakte schilderijen klik hier http://vanityx-shop.fineartprint.de/.....Ik werk ook in opdracht
................Neem me niet te letterlijk, in letters kun je je namelijk niet altijd even duidelijk uitdrukken...............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, hooi, iphyn, lizard, maliejane, MyrtheJ, robinxfellow, SemrushBot, shaddy82, shanna_dw, Tieneke en 187 bezoekers