Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:16

Na aanleiding van mijn topic [MD] Tijdens aandraven paar keer hoesten/kuchen en [MD] Pony blijkt hooikoorts / allergie te hebben heb ik toch nog een vraag, misschien dat iemand anders hier een verhelderend idee heeft ;-)

Er is dus geconstateerd dat ze een pollenallergie heeft. Ze krijgt al nat hooi en ze staat op vlas. Ze heeft een prik gehad en een equipulmin kuur.

Omdat dat niet echt blijvend werkte, geef ik haar nu Puur Pollen. Daar moest ik eigenlijk mee beginnen voor het pollen seizoen begon maar ben er een aantal weken geleden mee begonnen. Daarbij moest ze eerst om de vijf dagen een aantal druppels, 4x en daarna om de drie weken de druppels.

Nu is het toch nog zo dat ze bij het aandraven blijft proesten met een paar kuchjes erbij. Daarna is het klaar.

De veearts heeft toendertijd vastgesteld dat het een irritatie hoestje/kuchje was wat veroorzaakt wordt door prikkels zoals stof bijvoorbeeld.

Vind het toch vervelend dat ze het blijft doen, maar de veearts kan verder niet zoveel voor haar betekenen. Hij wist ook geen voedinssupplementen die voor haar gunstig zijn.

Heeft iemand van jullie een idee???

Heb al eens bronchovital geprobeerd van EJ (voor dat de veearts is geweest) Eerder kreeg ze ook foene-knof-anijs van de paardendrogist maar dat was voordat ze begon met kuchen.

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]


Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:59

van dezelfde lijn als de puur pollen is luchtweg compositum. werkt vaak erg goed !
Of anders echinacea druppels om haar weerstand te verhogen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:31

vreemd dat dat kuchje e rnog zit.
zou nu toch wel weg moeten zijn.
mijn po ny heeft hetzelfde he en die hoest helemaal niet meer,alleen soms nog witte uitvloeiing uit de neus.

wat ik je kan aanraden om te proberen is schwarzkummelöl,
info:
http://www.anthemis.nl/aromabasis/kummel.htm
en ik heb het gekocht via reitshopcuxland.
ik heb het idee dat het wel werkt!
maar mijn pony staat dag en nacht buiten en omdat het al een tijdje niet meer zo droog is natuurlijk helemaal geen stof.pollen weet ik niet hoe dat momenteel zit.

luchtwegcompositum deed bij mijn pony niks,vorige keer wel toen hij nog wat bleef nahoesten na een ventipulminkuur.
nu deed het echter helemaal niks.
maar je kunt het wel proberne,kan zomaar zijn dat het wel bij de jouwe werkt.

wat voor en hoeveel krachtvoer geef je nu?
ze zeggen dat door hooi te weken de vitamines er ook uit gaan,dus zorg dat je genoeg vitamines bij geeft,dat kan je paard ook weer gebruiken om te herstellen.

ik ga zelf op zoek naar een goede voordroogkuil,lijkt me toch veel beter dan steeds het hooi nat maken...bovendien vind mijn pony dat natte hooi vreselijk smerig :+

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 07:08

Mijn pony krijgt brok van Havens, weet zo even niet meer welke dat is. Nat hooi vind ze nóg wel heel erg lekker haha. Maar inderdaad misschien iets bijgeven wat haar immuumsysteem en algehele gezondheid een boost geeft.
Ze is er ook absoluut niet ziek van en ze is verder gewoon fit, alleen dan nog af en toe dat kuchje erbij bij het aandraven.

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:38

Wat Ellepel al zegt, Schwarzkummel olie proberen. Werkelijk een zeer goed natuurlijk middel. Word al eeuwen gebruikt als middel tegen veel kwalen en wijzelf en onze klanten/vrienden/kennissen hebben er alleen maar zeer goede resultaten mee. Bovendien is het niet duur. Een fles van 500 ml kost 19,95 en daar doe je redelijk lang mee.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:29

ja klopt,je geeft ook maar een heel klein beetje er van.
wist trouwens niet dat je het zelf ook kunt gebruiken?
wat doet het voor mensen dan cavaletti?
(sorry,beetje offtopic)

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:36

ellepel schreef:
ja klopt,je geeft ook maar een heel klein beetje er van.
wist trouwens niet dat je het zelf ook kunt gebruiken?
wat doet het voor mensen dan cavaletti?
(sorry,beetje offtopic)


Het is een 100% natuurlijke olie en eigenlijk bekend van dat het bij mensen tegen veel kwalen helpt.
Darmproblemen, Exceem, Chronische ziekten en wij hebben zelfs laatst een bestelling van een man gehad die blijkbaar kanker had en een lezing had gevolgd waarin werd gesproken over de heilzame werking van Schwarzkummelolie. Deze man had 3 flessen besteld maar ik heb nooit durven vragen of hij nog leeft ofzo. Als je zoekt op google dan vind je zoveel positieve dingen. op onze website hebben we in het Duits geloof ik ook een heel verhaal erbij staan.
Zelf neem ik elke keer als ik de paarden een scheutje geef ook een slokje (tis best wel lekker).
We hebben bij ons op stal echt zeer goede resultaten gehad bij zomerexceem, darmproblemen, paarden die hoesten (zelfs chronisch). Het heeft ons al veel dierenartskosten gescheeld.
Mijn ene paard hoeste heel erg, elke keer dierenarts erbij met poeder, spuit enz, totaal 213 euro en nog steeds geen resultaat. ben toen met schwarzkummel olie begonnen en binnen 3 dagen was het over.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:40

nou dat is wel heel erg snel!
haha, :D zo snel kan dat niet joh,dan is het eerder toeval.

maar maakt niet uit, tot nog toe is mijn pony enorm verbeterd, en ik zie dat hij momenteel ook enorm mooi in de vacht zit.
smaakje zal ongetwijfeld goed zijn,ik geef het de zogende merrie ook en het veulen vind het smaakje ook heerlijk!

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:44

ellepel schreef:
nou dat is wel heel erg snel!
haha, :D zo snel kan dat niet joh,dan is het eerder toeval.

maar maakt niet uit, tot nog toe is mijn pony enorm verbeterd, en ik zie dat hij momenteel ook enorm mooi in de vacht zit.
smaakje zal ongetwijfeld goed zijn,ik geef het de zogende merrie ook en het veulen vind het smaakje ook heerlijk!


Nee was werkelijk 3 dagen. Na de antibiotica van de dierenarts werd het al minder maar tijdens het rijden hoestte het paard nog steeds en in stal ook een enkele keer. Ik heb het toen nog iets van 10 dagen aangekeken en elke keer met rijden hoestte het paard nog. Toen met 50 ml schwarzkummel olie begonnen en na 3 dagen hoestte het paard tijdens het rijden niet meer. Nu krijgen ze bij ons gewoon in de herfts/wintermaanden elke dag een scheutje door het voer (ongeveer 10 ml).

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

nou,fijn!
het valt in elk geval te proberen,ik ben er tot nog toe tevreden over

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:49

hmm dat ga ik ook even onthouden, mijn merrie blijft ook bij vlagen een aantal keer kuchen in het werk...

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 21:40

Hmm als ik cavaletti advies op mag volgen is het dus eigenlijk een soort "wonder" middel?
Aan de ene kant denk ik van; ow jee weer iets anders (heb al veel geprobeerd) maar aan de andere kant denk ik van: hmm het is het wel waard om te proberen denk ik?

Is het ook zo; baat het niet, dan schaadt het niet?? Is het op basis van homeopathie, of is het een geneesmiddel? Hoe kan je het een beetje indelen?

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:44

Magica schreef:
Hmm als ik cavaletti advies op mag volgen is het dus eigenlijk een soort "wonder" middel?
Aan de ene kant denk ik van; ow jee weer iets anders (heb al veel geprobeerd) maar aan de andere kant denk ik van: hmm het is het wel waard om te proberen denk ik?

Is het ook zo; baat het niet, dan schaadt het niet?? Is het op basis van homeopathie, of is het een geneesmiddel? Hoe kan je het een beetje indelen?


Tja weet je. Ik was ook zo sceptisch. Het is dat een bevriende dierenarts mij het aanraadde omdat de antibiotica en poedertjes van de dierenarts niet hielpen bij het hoesten van mijn paard. Zij zei dat de olie in Duitsland echt als wondermiddel bekent staat. En doordat we nu zelf de bewijzen hebben gezien bij onze eigen paarden, veel van pensionklanten en veel van horen zeggen, zijn we nu echt overtuigd. Het is vrij eenvoudig om gewoon te zoeken op internet op Schwarzkummel olie want dan kan iedereen zelf lezen dat het al eeuwen gebruikt word en ook als wondermiddel bekend staat. Er is zelfs onderzoek naar verricht. het is een puur plantaardige olie. Dus olie van een plant/kruid. op onze internetsite kun je van alles erover lezen.

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 21:50

Ik heb het inmiddels even gelezen op je site, vind het erg veelbelovend en ik denk dat ik het wel ga bestellen. Heb al eens van Epplejeck eigen merk; bronchovital geprobeerd, ze heeft al een equipulmin kuur gehad, een waarschijnlijk AB spuit maar echt helemaal weg wil het niet.


Even offtopic misschien:

Nu wonen mijn ouders in Duitsland en ik zelf dus in Nederland. Kan ik het ook bij mijn ouders laten bezorgen als ik het bestel?

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:55

Magica schreef:
Ik heb het inmiddels even gelezen op je site, vind het erg veelbelovend en ik denk dat ik het wel ga bestellen. Heb al eens van Epplejeck eigen merk; bronchovital geprobeerd, ze heeft al een equipulmin kuur gehad, een waarschijnlijk AB spuit maar echt helemaal weg wil het niet.


Even offtopic misschien:

Nu wonen mijn ouders in Duitsland en ik zelf dus in Nederland. Kan ik het ook bij mijn ouders laten bezorgen als ik het bestel?


Bronchovital is heel iets anders.
Dit is pure olie welke je gewoon over het voer kunt doen.
Natuurlijk kun je het in duitsland laten bezorgen dat is voor ons makkelijker.

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 21:58

Ja, dat bronchovital spul was in poedervorm maar merkte bij m'n paard geen verschil (dit heb ik gedaan voordat de veearts langs is geweest)

Stuur je nog even een pb

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

ik ga er ook echt eens over nadenken...
wat zijn de verzendkosten naar een adres in NL?

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:05

Nouvel schreef:
ik ga er ook echt eens over nadenken...
wat zijn de verzendkosten naar een adres in NL?

Naar nederland gewoon 6,75 voor een pakket (kunnen meerdere flessen in een pakket natuurlijk)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:12

Nou moet ik zeggen dat het bij mijn paard heel erg heeft geholpen om het van vlas op houtvezel te zetten. (het vlas dat ik had vond ik erg stoffig, maar dat blijkt het normaal niet te zijn?)
Cavaletti, klopt het dat het voor de prijs van verzenden niet uitmaakt of het naar DLD of NLD verstuurd wordt?

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 22:13

Het vlas waar mijn paardje op staat is absoluut niet stoffig. Vlas hoort bij mijn weten niet stoffig te zijn en houtvezel kan dat juist wel weer zijn?

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:53

Hoi,

Ik mag niet meer posten, dus maar even zo. Mijn ervaring met een paard dat allergisch was voor hooi en stro: alleen je eigen paard op vlas/zaagsel zetten helpt niet. Die irriterende deeltjes zijn zo klein dat ze overal komen. Als de buurman opstrooit staat de jouwe ook pollen op te snuiven. Stof was bij de mijne geen probleem, ook niet een hele stoffige bak of opstrooien met zaagsel. Ik ben verhuisd naar een andere stal, waar alle paarden op zaagsel stonden en kuilgras kregen. Nooit meer gehoest, echt nooit meer. Ik gaf geen Ventipulmin,dit legt de longhaartjes plat die proberen het stof uit de longen te hoesten plat en is megaslecht voor de weerstand. En verder had ik voorheen al allerlei supplementen, dierenartsen en homeopaten etc geprobeerd. Het enige dat dit opleverde was op zijn best tijdelijke verbetering en altijd een lege portemonnee.

Zie het als iemand die allergisch is voor koemelk of gluten. Zolang ze die stoffen niet binnen krijgen, is er niets aan de hand. Een aan de zijkanten afgesloten buitenbox werkt ook prima, en dan op zaagsel. Kuilgras is top, maar combineer dit wel met veel nat hooi als je paard op zaagsel staat. Overigens was mijne bijna dood na een allergische aanval, maar heeft er geen blijvende schade aan over gehouden. Ik heb nog 3 jaar een gezond paard gehad na de maatregelen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Na vaststellen allergie en Equipulmin kuur soms toch kuchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-10 10:20

Hoi rigoletto, je hebt wel gelijk. Helaas sta ik nu nog op een pension stalling waarbij alleen ik en mijn buurvrouw op vlas staan en de rest van de paarden op stro. Wel is het de bedoeling dat ik later naar een buitenstal verhuis. Dit zodra de stallen klaar zijn bij een vriendin thuis.

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers