gezocht: cursus schriktraining met grootverkeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Aronson

Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Zandvoort

gezocht: cursus schriktraining met grootverkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:12

Wij hebben een fries van 6,5 jaar. Hij loopt onder het zadel, in enkelspan, tweespan en langspan. Het is een fijn paard. Heel braaf in de omgang. Hij is ip goed verkeersmak. Auto's, fietsers, zelfs motoren (zonder knal) hinderen hem niet. Beetje dribbelen en daarna weer rust. Maar veel geluiden en grootverkeer...vindt hij gruwelijk eng. Voorheen ging hij steigeren en draaide zich om, nu gaat hij er met veel moeite langs en anders draait hij om of rent hard weg. Ik spring er meestal af en geleid hem aan de hand langs de vrachtwagen. Stilstaande en zonder motor aan gaat nu wel, maar met lawaai, gebonk en wat dan ook is hij weg. De vakantie is voorbij en het grootverkeer dendert weer door onze straat.

Hij is jong, moet het leren en we trainen hem zoveel wat kan daarin door met de wagen echt de situaties op te zoeken. In het span kan hij moeilijker wijken. We hebben een ervaren paard bij ons maar daar lijkt hij niet zoveel steun van te nemen.

Ik vroeg me dan ook af of er cursussen of een trainingsdagen zijn voor schriktraining waar zowel met grootverkeer kan worden geoefend. Ons paard staat op een boerderij. Hij is redelijk gewend aan het groot materieel van de boer, zolang het maar stilstaat.

Heeft iemand ervaringen met een dergelijke training?? Waar gehouden en hoeveel kosten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers