Ik heb mijn medicijn gevonden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Ik heb mijn medicijn gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 16:33

Al tijden kamp ik met een zware vermoeidheid, die mij uitschakelt bij iedere vorm van activiteit. Maar bij Ricky? Bij Ricky is het allemaal oké. Hij laat me alles vergeten, alle vermoeidheid sluipt weg. En als hoogtepunt wilde mijn vader ook nog eens foto's maken, geweldig toch? :D

Over de sporen:
Dit zijn zwanenhalzen. Ze zijn langer dan de normale spoor, en zijn bedoeld voor mensen met lange benen. Zonder deze sporen ben ik verplicht om iedere keer bij het aandrijven mijn kuiten op te trekken, dat gaat heel erg ten koste van mijn houding. Door dit verlengstuk gaat het een stuk beter. Tevens zijn de knopjes ongelofelijk stomp. :)

Verder is Ricky voor hij bij mij kwam altijd gereden met een Thiedeman, die werd gebruikt om hem naar beneden te brengen. Hierdoor heeft hij een zeer slechte rug gekregen. Samen met hulp van mijn instructrice werken we aan ontspanning, recht richten, soepel maken en balans brengen. Het gaat ongelofelijk veel beter dan eerst:
Afbeelding

Even poseren. :D
Afbeelding

Een kleine hindernis
Afbeelding

Uitwaaaaaien :D
Afbeelding

Beetje dressuur.
Afbeelding

Heel erg gekanteld.
Afbeelding

Afbeelding

Niet echt actief, gaan we nog aan werken. :)
Afbeelding

Het is en blijft een echte vreetzak. :Y)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :D

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Ik heb mijn medicijn gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:29

Leuk dat je je op deze manier goed voelt! :)
Ziet er netjes uit al!

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:30

Ik snap jouw idee van de sporen niet. Je gebruikt ze zodat je je kuiten niet op hoeft te trekken? Wat hebben je kuiten met je hak te maken?
Aansporen hoor je te doen met de binnenkant van je kuit, dus zelfs al steken je benen tien centimeter onder de buik van het paard, dan nog zou aandrijven geen punt moeten zijn. Dat kan ik weten, want dat idee heb ik met mijn fries.
Niet dat je je sporen 'misbruikt', je gebruikt ze zelfs goed, maar met het verkeerde idee.

Verder vind ik het erg netjes uitzien, jullie hebben beiden duidelijk plezier van het rijden en ik zie duidelijk verschil met de eerste foto :j Misschien beugels 1 á 2 gaatjes langer?

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:34

leuke foto's hoor.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik heb mijn medicijn gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:48

die laatse foto!geweldig hahah

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Ik heb mijn medicijn gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:51

Wat heb jij een leuk paardje zeg :D
En wat draag je een leuk vest (offtopic)

Met een paar goede lessen, ziet dit er al heel anders uit.
Succes!

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:41

Friso_lover schreef:
Ik snap jouw idee van de sporen niet. Je gebruikt ze zodat je je kuiten niet op hoeft te trekken? Wat hebben je kuiten met je hak te maken?
Aansporen hoor je te doen met de binnenkant van je kuit, dus zelfs al steken je benen tien centimeter onder de buik van het paard, dan nog zou aandrijven geen punt moeten zijn. Dat kan ik weten, want dat idee heb ik met mijn fries.
Niet dat je je sporen 'misbruikt', je gebruikt ze zelfs goed, maar met het verkeerde idee.

Verder vind ik het erg netjes uitzien, jullie hebben beiden duidelijk plezier van het rijden en ik zie duidelijk verschil met de eerste foto :j Misschien beugels 1 á 2 gaatjes langer?

Heel erg bedankt allemaal! :D

Ricky reageert niet op een lichte beendruk, ik moet heel duidelijk aandrijven wil ik hem voorwaarts krijgen, en dán moet ik de achterkant van mijn voet gebruiken. In de OP heb ik het een beetje verkeerd uitgelegt, ook heel onduidelijk zie ik nu. Excuses daarvoor.

Is het niet zo dat met langere beugels je benen meer hun eigen leven gaan lijden, of heb ik het verkeerde beeld hiervan?