Jeej, ik ben ongesteld :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marcha1987

Berichten: 1321
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Oosterhout NB

Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 16:30

En nee ben er niet blij om omdat ik dan (als het goed is, I know ;) ) niet zwanger ben, maaaaarr......
Omdat het niet zeer doet *\o/*

Drie weken terug heb ik namelijk een mirena spiraal laten zetten omdat het echt altijd een hel was, vreselijke krampen, veel bloed verlies, lamme benen en hou maar op over mijn humeur..... 8)7 |o ;( -:(- %) :? }> en dat ongeveer allemaal in een paar uur.... niet dag....

Het zetten deed trouwens vreselijk veel pijn, net of ze van binnen alles aan gort trekken.
Lukte bij dokter niet eens en moest naar het ziekenhuis... heb nog nooit van pijn gegild maar nu.... wow.

Hoe dan ook, ondanks een week/anderhalf toch wel een ongemakkelijk gevoel te hebben en wat krampen.... nu helemaal niks meer :D alleen op de eerste dag eventjes. Anders wist ik het waarschijnlijk pas na een wc bezoekje *\o/*

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:32

Dit hoort niet op LZP maar bij MW.
Ik tem even (ben geen mod op dit forum)

marcha1987

Berichten: 1321
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 16:33

Toch wel.... sorry.

En tja, ben der ff heel blij mee dat het nu "normaal" gaat haha.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:01

OWh meis wel fijn inderdaad dat het nu beter is!

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik die spiraal na mijn zwangerschap niet laat zetten!! :o

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:03

Nog al een tevreden persoon.
Ik ook heb hem niet om die reden laten plaatsen, ik heb het gedaan omdat ik niet tegen de pil kon vanwege mijn lactoe intollerantie.

Ben er ook heel blij mee, geen zorgen. maar dat zetten deed bij mij ook zo ontzetten pijn %)
Heb hem nu ondertussen alweer een jaar.

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:07

SassieSjaak schreef:
OWh meis wel fijn inderdaad dat het nu beter is!

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik die spiraal na mijn zwangerschap niet laat zetten!! :o


Juist wel, je baarmoeder is dan door je lichaam grotendeels verdoofd en de pijn is dan vele malen minder dan bij meiden die nog nooit zwanger zijn geweest.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:12

Woehoe super toch!!

Ik dacht bijna dat je blij was dat je niet zwanger was :D :D

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:13

wat fijn voor je ! :D

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:40

Oké, ik dacht dat dit ook een 'hoera ik ben niet zwanger topic' was! :=

Maar lekker voor je meid, kan me voorstellen dat zo'n vreselijke menstruatie geen pretje is!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:10

LZP > MW

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:37

Fijn is dat hè ;)

Ik kan je vertellen dat het zetten niet bij iedereen pijn doet hoor, dus er is nog hoop voor anderen ;)
Ik heb er nagenoeg niets van gevoeld ;)

Joelle1996

Berichten: 1339
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Gouda

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:40

ik heb der ook altijd last van maar ik ben 13 dus nu al een spiraal
denk et nie
maar de pil??
ik ga er met me pa over praten..

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:48

Het was bij mij ook enorm pijnlijk, maar het was het echt absoluut waard. Ik heb er overigens na het plaatsen zo'n 3 uur echt last van gehad, en na 3 dagen merkte ik al niets meer.
Ik heb 'm trouwens laten plaatsen omdat ik echt een ramp was met de pil, ik vergat 'm te vaak, omdat ik soms spontaan bij mijn vriend bleef slapen of ik naar mijn ouders ging. Ik had wel reservestrips overal liggen, maar dan raakte ik daardoor ook weer in de war.
Ik merk trouwens vrijwel niets meer van mijn periodes, ik merk het eigenlijk alleen aan mijn borsten.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:13

oef.. ik zit soms ook aan een spiraal te denken
(om de reden die Girl in the mirror noemt, zodra mijn ritme veranderd (door een ander rooster, vakantie of noem maar op) vergeet ik dat ding geheid).

maar dat het zo veel pijn doet, pfoe..
dat houdt me toch wel tegen hoor.

en het grote nadeel van een spiraaltje is, vind ik, dat als je nog ongesteld word dat je dat dan niet meer kan 'regelen'.

nu met de pil slik ik dat ding een paar maanden door en dan word ik gewoon weer eens ongesteld als het mij uit komt.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:23

Zwitsal, als je van nature al niet heftig ongesteld bent, is de kans groot dat je helemaal niet ongesteld meer wordt, of zo minimaal dat je daar niets voor nodig hebt, om het zo maar te zeggen.

Ja, het deed bij mij wel veel pijn tijdens het plaatsen (wat 2 minuten duurde). Achteraf gezien had ik van te voren pijnstillers moeten nemen, want dat schijnt veel te helpen. Maar het is net als bij een bevalling (zeggen ze), de pijn ben je zo vergeten. Vijf jaar geen zorgen aan je hoofd. :D

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:25

Meid, van harte gefeliciteerd!

Ik word niet eens meer ongesteld sinds ik mijn spiraaltje heb :D
Het inbrengen was bij mij ook hel, heb daar anderhalf uur op de afdeling in zo'n stoel gelegen voor ik weer normaal kon lopen...
Maar het was het waard, wat een verademing!
Ben alleen wel huiverig voor het verwijderen, ben bang voor weer zo'n hel. Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel weer.

En als je kinderen hebt is het inbrengen vaak makkelijker, de boel is dan allemaal wat meer opgerekt zeg maar.

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:28

Ik heb er nu 2 laten zetten, en beide keren viel het reuze mee met het zetten. (1 van die twee keren was onder verdoving) En uit halen stelt ook geen drol voor hoor!

Voordeel wat ik er altijd aan had, is dat ik nu al een aantal jaren niet meer ongesteld ben geworden :D

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:31

ik heb echt werkelijk geen idee of ik van nature zwaar of licht ongesteld was haha.. zit inmiddels al weer bijna 7 jaar aan de pil.
ben toen de pil gaan slikken omdat de regelmaat ver te zoeken was (dan weer 4 maanden niet, en dan weer een maand achter elkaar enz) en ik enorm ziek werd elke keer als ik wel ongesteld werd (koorts, overgeven, noem maar op).

nu met pil zijn die klachten allemaal weg gelukkig.
en de zwaarte valt nu volgens mij ook wel mee.. gebruik altijd die mini tampons en soms op een zware dag een keer een maatje groter ('normaal' is dat geloof ik), en verwissel die gewoon elke 3 a 4 uur.. na 3 dagen ben ik er ook grotendeels vanaf (alleen de 3 dagen erna zijn vervelender want dan sluimert het nog wat na.. kun je net niets mee zeg maar).

tegen het zetten zou ik ook enorm op zien.
'vaginisme' is niet het goede woord maar mijn bekkenbodem spieren staan constant heel strak aangespannen. ik kan ze niet zo goed ontspannen en natuurlijk al helemaal niet als ik onder stress daar moet liggen haha.

hebben jullie het gewoon bij de huisarts laten doen? (of moet dat bij de gyn?).
en werd het bij jullie vergoed? zo nee: weten jullie de kosten ongeveer?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:09

ik heb het b de gyn laten doen, en het koste me niets. Ik was nog onder de 21.

Het zetten zelf vond ik een hel...de volgende keer laat ik het onder verdoving doen.
Voor de rest vind ik hem heel erg fijn :)
Bijna nooit meer ongesteld en als ik onegsteld ben, dan is het minimaal en op te vangen met een inlegkruisje :)

Wel merk ik soms dat ik hem voel.. het is soms maar een paar seconden als ik op een bepaalde manier buk.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:13

Ouwe schreef:
Meid, van harte gefeliciteerd!

Ik word niet eens meer ongesteld sinds ik mijn spiraaltje heb :D
Het inbrengen was bij mij ook hel, heb daar anderhalf uur op de afdeling in zo'n stoel gelegen voor ik weer normaal kon lopen...
Maar het was het waard, wat een verademing!
Ben alleen wel huiverig voor het verwijderen, ben bang voor weer zo'n hel. Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel weer.

En als je kinderen hebt is het inbrengen vaak makkelijker, de boel is dan allemaal wat meer opgerekt zeg maar.


Van het eruit laten halen voel je echt he-le-maal niets :D

Gefeliciteerd meid! Een aantal jaar geleden heb ik een koperspiraaltje laten zetten, omdat ik niet tegen hormonen kan, maar dat ding maakte alles 100x erger :') Ben blij dat ie eruit is.

marcha1987

Berichten: 1321
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:18

Nou.... dit is week drie.. en nog steeds ongesteld.... incl de krampen, of nou ja, krampjes vooruit....

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:48

oh....das minder...
maar volgens mij is dat wel vaker toch? na t zetten van een spiraaltje?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:51

Ik ben vier weken ongesteld gebleven met bloedarmoede als gevolg, en dan een dikke maanden half regelmatig veel bruinverlies.
En nu heb ik ze niet meer...

Ondanks dat ik het toen vervloekte ben ik wel blij, maar in het boekje staat hooguit een paar druppels en weinig bruinverlies. Echt leugens want ik hoor mijn verhaal vaak

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:00

Volgens mijn gyn kon je nog een maand of 3 beetje blijven bloeden...
Ik heb hem afgelopen donderdag laten zetten (trouwens weinig last van gehad, even naar gevoel a la menstruatiekrampen en that's it) en heb er eigenlijk relatief weinig last van gehad en het bloeden is ook al grotendeels gestopt :j

marcha1987

Berichten: 1321
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Jeej, ik ben ongesteld :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:54

Hmmm, leuk dat ze dan alles netjes vertellen van te voor...
Moet in ieder geval donderdag voor controle komen en zal die arme man eens goed uithoren... :D