wie kent de hengst Papa's Pride?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

wie kent de hengst Papa's Pride?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 11:08

Wie kent de hengst Papa's Pride?
Het is een volbloed arabier.

Deze hengst is de vader van de pony van een vriendin van mij.
Ze wil graag wat over hem te weten komen, ze heeft zelf ook al erg veel gezocht maar nooit wat kunnen vinden.
Ook niet in van die speciale bladen enzo.
Haar pony (vos ruintje 1,45) staat in het veulen stamboek van het NRPS en is nu 7 jaar.

Ken je deze hengst heb je foto's? PB me dan

Ze heeft al naar het NRPS ge-mail maar nog geen reactie gekregen.

[Edit] titel [/edit]

Dilayla Shadow
Stacy Shadow


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 11:23

Jammer dat ik nu mijn hengstenboek niet hier heb liggen, want daar staat het een en ander in over deze hengst. Wat ik uit mijn hoofd weet/denk te weten, is het volgende:

Papa's Pride is een zoon (of kleinzoon? - dan is zijn vader Prins Alfred) van de Arabische volbloed Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld ox. Prins Abdullah is ook de vader van Ameretto die je in mijn profiel ziet.

Papa's Pride is zelf geen volbloed, maar heeft wel een behoorlijk percentage Arabisch bloed. Hij heeft in de jaren '90 gedekt voor het NRPS, maar is op een bepaald moment afgekeurd of niet meer aangeboden voor de keuring, waardoor hij niet meer dekt voor het NRPS (de exacte reden weet ik niet). Hij dekt nu wel voor een ander stamboek, waar ik zo even niet de naam van weet. Volgens mij staat hij in de buurt van Zwolle.

Zoeken met Google leverde mij niets op, maar ik weet dat er tot een paar weken geleden wel info over hem te vinden was. Misschien is die site opgeheven?

Deze info is dus onder voorbehoud, misschien zit ik er op een paar punten naast. Ik zal het een dezer dagen even voor je nazoeken met het hengstenboek erbij.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:26

Ben ik weer, met het hengstenboek uit 1997 op schoot.

----------

Papa's Pride

NRA 940007*89 Stb
geb. 30-03-1989
stm. 1.54 m

Vosschimmel, brede doorlopende bles indringend in beide neusgaten, witte vlekken bovenlip, lv hoog witbeen oplopend, la witte sok binnen oplopend.

v. Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld ox A 3107
(vv. Abdullah ox A 944, vm. Nomari ox A 710)

m. Satinka 76*10152 Stb
(mv. Baccarat ox A 315 pref; prest, mm. Taliya H 2524)

Percentage Arabisch bloed: 93,75%

Goedgekeurd in 1994

Verrichtingsonderzoek 1994:
Onvoldoende op parcours springen, steeple en karakter
Voldoende op stap, draf, dressuur en vrij springen
Goed op galop en gedrag
Algemene indruk = onvoldoende

1994: afgekeurd op verrichtingen

Fokker: Fam. Nieuwpoort-van Bunnik in Rotterdam
Eigenaar: A.W. van Lith in Rotterdam

-----------

Ik vind het een beetje vaag dat er staat 'goedgekeurd op 1994' en dat hij dan in hetzelfde jaar is afgekeurd op verrichtingen. Volgens mij is een hengst pas geheel goedgekeurd als hij door het verrichtingsonderzoek is gekomen, maar helemaal exact weet ik dat ook niet. Dat kunnen ze je bij het NRPS wel vertellen. Ik herinner me dat hij daarna voor het Europees Stamboek is gaan dekken, maar op de site van dat stamboek staat hij ook niet meer. Geen idee dus waar hij nu uithangt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:13

Foto uit een oude paardenkrant.
Afbeelding

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 20:14

is dit Papa's Pride???????

ooohhh heeeeel erg bedankt!!!!!
Ik ben hier erg heeeel erg blij mee!!!


[Edit] gequote foto verwijderd [/edit]


Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:30

Hoi, volgens mij staat Papa's Pride (hij is inderdaad geen Volbloed Arabier) gestald op Ruitersport Centrum Bleiswijk aan de Merenweg in Bleiswijk, mocht je hem eens willen zien natuurlijk.

Groetjes, Krista


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers