Waar Ghost zadel laten repareren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:57

Vanochtend tijdens het opzadelen schoot ineens mijn singel los, blijkt dat de aanhechtingspunten van de singel van mijn zadel kapot zijn. Het ijzer waaraan ze hangen is compleet doormidden, bij de aanhechtingspunten van de beugels is dit precies hetzelfde geval wederom aan beide kanten. Nou ben ik benieuwd of dit nog te repareren is en zo ja waar ik dat kan laten repareren? Ik kan op internet zo gauw niets vinden, ja de site van buitenzinnig, maar dat is een distributeur en geen zadelmaker voor de ghost zadels.
Wie o wie weet waar ik dit zadel kan laten repareren en of het uberhaupt wel te repareren is?

Even ter extra info, het is geen standaard zadel vandaar dat ik dus niet naar een gewone zadelmaker kan.

Anoniem

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:07

Dit lijkt mij dat dit gewoon onder garantie valt! Dus gewoon terug gaan naar waar je het zadel gekocht heb. Verder zou ik gewoon een reparatie eisen. Of een nieuwe. En nergens voor mee betalen.. Stel je voor dat dit gebeurt was tijdens het rijden..

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:14

Ik ga met mijn voorganger mee, dit zou niet moeten kunnen..

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:27

Ik heb het zadel niet nieuw maar tweedehands via een particulier gekocht. Garantie heb ik dus niet.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:37

Dan nog is niet geschoten altijd mis...
Ik neem aan dat ze een degelijk product willen verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:32

Ik zou Don van buitenzinnig inderdaad even een pb sturen. Ik vind haar altijd erg behulpzaam en ik ben er vrij zeker van dat ze je aan nieuwe onderdelen kan helpen.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:22

Ik heb don gebeld en het repareren gaat jammer genoeg waarschijnlijk meer kosten dan het zadel nu nog waard is. Ik ben dus van plan om een nieuw zadel aan te schaffen.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:38

Gelukkig maar dat het is gebeurd tijdens het aansingelen. :oo
Was het zadel al oud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:13

Is de bar dan gebroken? Of het oogje van het schuifsysteem van de singel?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:37

De bar is aan beide kanten volledig doormidden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:40

Dat lijkt me dan inderdaad de moeite niet waard om nog te laten maken. Is het zadel al zo oud dan?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:48

Nee pas een jaar of 5. Ik heb hem nu 2,5 jaar en de verkoopster beweerde dat ze hem een jaar had, maar na navraag bij don bleek dat ze hem al 3 jaar had. Het is gewoon domme pech denk ik. Jammer dat ik altijd pech heb met zadels :P. Mijn merrie is nu 6 jaar oud en ik heb er al 6 zadels op gehad, deze zat het beste. Maar ik heb nu het vertrouwen in de ghost een beetje verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:01

Dat is inderdaad wel erg jong >;) . Balen voor je dat de vorige eigenaar ook niet helemaal eerlijk is geweest :(:) .

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:10

Ja dat was wel jammer, maar dat is nou eenmaal het risico van kopen via een particulier. Alhoewel een groter bedrijf je ook nog aardig op kan lichten.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:22

Ik hoop maar dat dit niet gebeurd met mijn ghost zadel! :oo

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:31

Zal waarschijnlijk niet, volgens don gebeurde dit bijna nooit. Ik blijf het vreemd vinden, als ik mijn zadel nou intensief gebruikte ofzo kon ik het begrijpen, maar dat is het geval niet eens. Ik rijd 1 keer in de week een uurtje, in de zomer iets meer. Af en toe een buitenrit en ik onderhoud het zadel gewoon goed. Dus aan slijtage moet het niet hebben gelegen. Het is ook niet zo dat ik erg dik ben en dat de singelstoten daarom erg te verduren hebben. Ik weeg 55 kilo dus dat moeten de singelstoten gewoon kunnen hebben. Aansingelen deed ik wel strak, maar nooit extreem. Heel misschien heeft het daaraan gelegen?

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:34

Ik zou het echt niet weten. Misschien een fabrieksfout.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:38

Ja ga ik wel aan denken. Al moet ik zeggen dat de ijzeren bar van een slechte kwaliteit ijzer is. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij was het iig geen goed staal. Leek eerder gietijzer te zijn, zelfde korrelige uiterlijk. Dat vond ik altijd al vreemd, vooral omdat de rest van het ijzer in het zadel wel van een goede kwaliteit is.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:23

Hmm dat zou idd niet moeten kunnen.. De mijne is geloof ik net zo oud, maar die toont nog totaal geen sporen van slijtage bij de bar..
Denk dat het niet handig is om ze te laten maken idd, of je moet het gaatje weer opnieuw laten lassen oid, maar of het daar steviger van wordt...?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:48

Ik denk niet dat het daar steviger van wordt, en ik ben ook bang dat er dan toch ergens een ongelijk punt ontstaat wat dan de drukverdeling niet meer ten goede komt.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:12

Denk ik nou zo simpel , of waarom kun je er niet gewoon een nieuwe metalen ophanging op (laten) zetten ?

Je gaat toch geen heel zadel wegggooien omdat 1 metalen onderdeeltje kapot is , dat vervang je dan toch gewoon :)

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:31

Het metalen onderdeel zit vastgeklinkt aan de hele zadelbasis. Om dat te repareren zal ik een hele nieuwe zadelbasis aan moeten schaffen. Het kan dus niet gerepareerd worden.

Even voor het beeld een plaatje van de website van ghost geplukt
Afbeelding
De metalen bar met de gaten erin is aan beide kanten van het zadel dwars doormidden en aan één kant ook voor de helft doormidden op de plek waar de beugels hangen. Dit is niet geleidelijk ontstaan echt in één keer.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:25

Je zóú evt alleen een nieuwe zitting kunnen bestellen?
Ik weet niet wat dat kost natuurlijk en of dat verstandig is ivm de rest van het zadel natuurlijk, maar het zal allicht goedkoper zijn dan een nieuw zadel..

*edit; heb je berichtje beter gelezen, dat bedoelde je zelf dus ook al :')

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:52

Ik heb gehoord dat het eerste model Ghost in de "testfase" ditzelfde probleem heeft gehad. Erg onveilig!
Ik weet niet hoe lang dat geleden is geweest, maar ze was wel een bokker.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Waar Ghost zadel laten repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:13

Ik zou toch proberen om een e-mail met foto's naar de makers van de Ghost te sturen. Het lijkt mij niet dat zij zitten te wachten op dit soort "slechte" reclame en je wellicht tegen een kleine vergoeding willen helpen.