Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:00

Gisteren gaan hardlopen op de hei met de hond, het was prachtig weer en de herfst komt eraan dus het is nu erg mooi met allerlei verschillende kleuren. Het was dus ook vrij druk, en dat vind ik alleen maar gezellig. Ik vind het eigenlijk heel leuk om te zien dat wandelaars, fietsers, hardlopers, langeafstandwandelaars, ouders met kinderen, mensen met honden en ruiters allemaal lekker van hun vrije tijd genieten in hetzelfde domein. :D

Ik vind het alleen zo jammer dat er mensen zijn die zich niet aan de regels in het domein houden waardoor ze andere mensen storen. En een van die grote ergernissen van mij is loslopende honden. Gisteren ook weer, ik was dus aan het hardlopen, hond braaf naast me, die kijkt verder niet eens naar de passanten +:)+ , komt er vanuit een zijpaadje een hond het hoofdpad opgestoven (was ook erg leuk voor de fietsers die er net aankwamen en bats op de rem moesten), duikt gelijk bijna bovenop mijn hond die a) niet zo gesteld is op honden die ze nog niet kent en b) mijn ergernis aanvoelde en om welke reden dan ook of de combinatie ervan bang plat op de grond ging liggen. Enfin, ik sta daar met mijn hond die over de zeik was, een wildvreemde hond waar geen eigenaar bij lijkt te horen, middenop een pad waar andere mensen voorbij moeten. Komt er 5 minuten later een vrouwke op haar dooie gemak uit het zijpad, roept de hond bij zich (die gelukkig wel min of meer braaf luisterde toen) en zonder iets te zeggen gewoon doorloopt (de andere kant op dan wij). Dan ben ik dus zo pissig dat ik het mezelf niet eens toevertrouw om te zeggen dat ze haar hond aan moet lijnen als hij niet bij haar blijft. Want ik wil er iets van zeggen maar ik heb het idee dat 'Hou die GVD strontjoekel bij je! :( ' niet helemaal de juiste toon is O:)

Maar ik erger me er echt zo aan! Vorige keer was het een wannabe chi die de eigenaren niet eens teruggeroepen kregen en die ik dus op moest pakken en af moest geven om gewoon verder te kunnen met mijn hond. De keer ervoor een soort jachthond oid die gelijk enthousiast bovenop mijn hond haar rug sprong om te spelen. En nu weer deze hond waar de eigenaar nog ergens in Verweggistan loopt en geen idee heeft wat haar hond eigenlijk doet. Begrijpen mensen dan niet, dat niet iedereen er boodschap aan heeft dat hun hond zomaar bij andere honden gaat snuffelen, gaat spelen, de andere recreanten in de weg loopt en weet ik het wat nog meer? Of zijn ze er volkomen onverschillig voor, zolang hun dierbare hond maar los kan? Waarom zoeken ze dan geen gebied op waar loslopende honden toegestaan zijn?

Wat vinden jullie ervan?

Kaatje64
Berichten: 548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Het mooiste durpie van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:03

Ik vind ook dat de honden aangelijnd naast hun baasje moeten lopen. Je hebt wel eens van die velden/ruimten waar de honden even lekker los kunnen ravotten waar geen fietsers o.i.d. komen. Dan vind ik dit prima.

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:04

ik laat mijn hond ook los eerlijk gezegd en ik vind het triest dat ze tegenwoordig echt over vast zouden moeten. zit je op maandagmorgen in een bos waar je ocharme één wandelaar op twee uur tijd tegenkomt... djees denk ik dan... Tzijn 9/10 de eigenaars die er een probleem van maken terwijl de honden gewoon vrolijk ff spelen.
op zondag als ik weet dat het pad vol mountainbikers en wandelaar zit, sja dan laat ik ze ook niet los nee (maar dan ga ik niet wandelen eerlijk gezegd :+ )

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:19

Tegenwoordig zijn sommige mensen echt associaal met hun honden.
Gisteren gingen we met de paarden naar de Lommelse Sahara.
Er liep een hond los en die kwam naar onze paarden gerend. In het begin blafte hij alleen maar op een gegeven moment wou hij toch een keertje snappen naar de benen van mijn paard.En het ergste van al was dat de eigenaren gewoon aan het lachen waren ermee :( :( .
Even later hoorde we een geluid van vechtende honden. Bleek dat dezelfde hond een andere hond had aangevallen ( die andere hond was aangelijnd).
Tja sommige mensen die luisteren gewoon echt niet. De andere hond had zelf niets maar de loslopende hond wel want ik zag een van de vrouwen nogal hysterisch janken. En dan heb ik zoiets van tja eigen schuld dikke bult. Had je je hond maar aangelijnd moeten hebben. Ik sta er ook niet voor in als mijn hond/paard een loslopende hond verwondt. Dan moeten ze hun hond maar bij houden.
Sommige mensen hebben echt geen inzicht.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:20

Kynshiri, ongeacht nog de mening van de honden zelf (niet iedere hond zit erop te wachten, zeker niet als de ene is aangelijnd en de andere los loopt) is het ook je volste recht als eigenaar om dat niet te willen. Dus dan moet je imo een losloopgebied opzoeken (daar vinden de hondeneigenaren het niet erg, anders moeten ze daar niet lopen :+ ) of zorgen dat je hond dermate onder appel staat dat hij naast je wacht tot jij toestemming geeft om met de andere hond te gaan spelen (nadat de eigenaar van de andere hond accoord ging). En gek genoeg vinden alle mensen dat hun hond zo goed afgericht is, maar waar komen dan die honden vandaan die pardoes bovenop je hond springen? Ik had gisteren dus echt de neiging om die hond een rotschop te verkopen, maar goed, het beest kan er in feite niets aan doen, die volgt zijn instinct. Het is de eigenaar die zijn beest niet afgericht heeft en los laat lopen en die die denkbeeldige schop verdient.

m_ss
Berichten: 415
Geregistreerd: 22-01-10
Woonplaats: groningen

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:30

ik erger me andersom vreselijk aan mensen die hun hond aangelijnd houden in een losloopgebied of daar gaan fietsen en verwachten dat ik mijn hond van het WANDELPAD af houd. of mensen die fijn in een losloopgebied gaan lopen met een hond die niet sociaal is naar andere honden en dan vragen of je je hond even bij je kunt houden..

dus: ik vind dat je gelijk hebt, en dat wij hondeneigenaren eens moeten gaan opletten waar we lopen. al moet ik wel zeggen: mijn kleine mormel is SUPER braaf en makkelijk onder appél. dan baal ik wel eens dat ie alsnog o-ver-al vast lijkt te moeten..

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:38

Onze Setter staat goed onder appél, maar ik heb haar thuis alleen op de dijk langs het water los, omdat ik daar geen last heb van fietsers. In het bos is ze altijd aan een lange lijn, omdat ze graag haar neus achterna loopt en helaas symptonen laat zien van oostindische doofheid :o
Op het strand mag ze altijd los en dan blijft ze keurig in de buurt!

Helaas heb ik dus ook vaak het probleem dat andere loslopende honden over-enthousiast naar de mijne toekomen en er bovenop duiken. Gelukkig is het een diva die met een kleine snauw wel laat weten tot hoever het gewenst is.
Onlangs was ze loops en een ongecastreerde reu hier op de hoek, die dus altijd los loopt :( , kwam met een bloedgang aanrennen en dook er bovenop. Ik heb het dier (flinke herder) bij zijn nekvel moeten pakken om hem eraf te krijgen voordat ik met een nest zeer ongewenste pups zit... Baasje was niet in zicht en ik heb de herder even flink op zijn plaats moeten zetten, zodat ik mijn loopse teef snel naar huis kon lopen. Waardeloos......

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:49

Ik moet ook wel zeggen dat ik het vervelend vind dat tegenwoordig nergens meer de hond gewoon los mag.
Ik woon aan het Haringvliet, heerlijk om met de honden te wandellen, en tot een maand geleden ook losloopgebied. Echter hebben mensen geklaagd over hondenpoep, waardoor de honden daar niet meer los mogen. Het kromme alleen is, is dat het nu dus benoem is tot wandelroute, en je géén opruimplicht hebt?!
Helaas pindakaas, maar mijn hondjes gaan daar gewoon los. Net als iedereen z'n hondjes trouwens.
Er loopt een vaste groep mensen langs het haringvliet, die elkaar allemaal kent.
Tuurlijk, zie ik een aangelijnde hond, gaan ze vast, zie ik fietsers/hardlopers, roep ik ze bij me.

Maar ik ga ze niet vast doen, omdat ik simpelweg niet snap waarom ze daar ineens vast moeten.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:00

Ik ben het helemaal met je eens Urielle :j

Een hond hoort gewoon aangelijnd te zijn en wil je dat niet, dan zoek je een losloopgebied op.
Hier is ook een overlast aan loslopende honden. Buiten het feit dat ze andere (aangelijnde) honden opzoeken en er eventueel ook nog bovenop duiken, geven ze ook overlast als je bv. te paard bent. Daarbij zijn er ook genoeg mensen die bang voor honden zijn en die vinden dat echt niet grappig als een vreemde hond op ze af komt lopen :n

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:02

ja even ter verduidelijking. ik ben ook niet van de strekking 'foert, laat die hond zn plan maar trekken. kinderen op de wandelpaadjes of niet'. maar ik ga dus inderdaad altijd wandelen in gebieden (en op momenten) waar je al echt pech moet hebben dat je nog iemand tegen komt. en dan vind ik het dus zo'n geweldige dooddoener dat dan uitgerekend die ene mens die je tegenkomt het nodig vind te roepen dat je je hond moet aanlijnen. midden in een bos en verder niemand te bespeuren... mag mijn hond ook nog wel eens ergens vrij snuffelen ja??
ik vind loslopende kinderen op het ruiterpad ook gevaarlijk, moet je daar eens iets proberen van te zeggen...

eneuh losloopgebied??? een weitje van 10 op 50m; that's it in heel de ruime regio hier terwijl het hier een en al bos en veld is!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:09

kynshiri schreef:
eneuh losloopgebied??? een weitje van 10 op 50m; that's it in heel de ruime regio hier terwijl het hier een en al bos en veld is!


Probeer dan met de hondeneigenaren om bij jullie gemeente te zorgen voor meer plaatsen/ruimte.
In onze gemeente heeft dat uiteindelijk gewerkt (mede door de vele klachten van overlast). Hier zijn nu twee maanden geleden ongeveer meerdere losloopgebieden gekomen. En niet alleen afgezette weitjes ofzo, maar ook gewoon veldwegen e.d.

Het staat allemaal duidelijk met bordjes aangegeven, dus als jij geen loslopende hond wilt tegenkomen, ga je daar gewoon niet.
Zo is het voor iedereen duidelijk.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:30

Ja vervelend dat een hond een keertje het fietspad oversteekt, maar zullen we het dan is over loslopende kinderen hebben die niet uitkijken enz. Moeten die dan ook aan een lijntje? Het appèl bij kinderen valt mij ook een beetje tegen, en in die gevallen ontbreekt de "baas" vaak ook nog is waardoor er sowieso niet ingegrepen wordt..

Mijn hond loopt los in het recreatiegebied, dus niet langs de weg. Zover ik weet is hier nergens een losloopgebied te vinden, ze staat stil op commando zodat fietsers er gewoon langskunnen. En met haar 4kg is ze ook niet erg indrukwekkend mocht ze ergens op af rennen?

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:36

Gisteren kwam ik met rijden twee loslopende honden tegen, beide werden keurig direct vastgepakt. Dat soort mensen heb ik nooit problemen mee.

Mensen die hun hond los hebben en niet onder apel hebben staan ben ik tegenwoordig gauw klaar mee. Mijn hond is nu al meerdere keren gebeten door loslopende honden omdat deze niet onder apel stonden. Waardoor ik dus nu een hele leuk hond heb die niet meer met andere honden kan (op een paar vriendjes na).

Loslopende honden schop ik dus direct weg. Dan kan mijn hond ze niet grijpen en zijn de baasjes vaak ook weer wakker. De snelste en prettigste oplossing voor iedereen.

Met rijden net zo, en hond die om mijn pony gaat lopen springen kan een pets met de zweep verwachten, ben al een keer aan de kletter gegaan omdat mensen hun hond niet bij zich kunnen houden. Dat is al een keer te veel.

Losloopgebieden kom ik uiteraard niet.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 12:52

lotjaa93 schreef:
Ja vervelend dat een hond een keertje het fietspad oversteekt, maar zullen we het dan is over loslopende kinderen hebben die niet uitkijken enz. Moeten die dan ook aan een lijntje? Het appèl bij kinderen valt mij ook een beetje tegen, en in die gevallen ontbreekt de "baas" vaak ook nog is waardoor er sowieso niet ingegrepen wordt..

Mijn hond loopt los in het recreatiegebied, dus niet langs de weg. Zover ik weet is hier nergens een losloopgebied te vinden, ze staat stil op commando zodat fietsers er gewoon langskunnen. En met haar 4kg is ze ook niet erg indrukwekkend mocht ze ergens op af rennen?


Dat is natuurlijk bullshit, met alle respect verder. Omdat de kindjes in Afrika honger hebben, is de situatie in Pakistan niet erg :?

Ik heb ook geen wandelroute in de directe omgeving, ik rij ook met mijn hond in de auto naar een stuk om te gaan lopen, en dan spreek ik nog over aangelijnd. Ja, ik zou ook graag vanaf de poort vertrekken maar ik zit aan een doorgaande N-weg met als zijpaden drukbereden wegen waar geen stoep of zelfs maar fietspad is. En nog hoeft het ander verkeer geen overlast te hebben van mijn hond, dan zal ik me moeten aanpassen door zelf een gebied op te zoeken of de hond op mijn erf houden.

En mijn hond interesseert het weinig of het gaat om een brutale chihuahua of een indrukwekkende dobermann, ze is door haar vorige eigenaar opgevoed om te allen tijde naast je te blijven lopen en andere honden te negeren maar ze voelt zich dus ook echt niet lekker als zij braaf naast je blijft trippelen en de andere hond zit ondertussen onder haar staart en bovenop haar rug. Ik zou het ten zeerste begrijpen (niet aanmoedigen, wel begrijpen) als ze ooit eens van zich afbijt, maar ik vrees dat ze daar te lief en te gehoorzaam voor is. Maar het maakt me echt woest dat mijn hond zich bang en onzeker voelt omdat een ander te asociaal is om zijn hond bij zich te houden (want zo interpreteer ik het dan maar) en dat ik vanuit het oogpunt van diervriendelijkheid en sociale omgangsvormen mijn eigen hond niet kan beschermen op dat moment. Misschien idd toch tijd om mijn bescheiden maat 38 een keer tegen zo'n hond te gooien. Voel me alleen bezwaard tegenover het dier, want die kan er niet aan doen.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:56

Nou ik vind dat geen bullshit, ik heb meer last van de kinderen dan de honden om eerlijk te zijn. Die honden lopen over het algemeen los in een gebied waar geen auto's komen en relaxte fietsers. En die kinderen rennen rond in het centrum.

In jouw geval begrijp ik trouwens wel dat je het vervelend vind want je hond "lijdt" er echt onder. Maar voor de meeste honden is het een feestje om een soortgenoot tegen te komen en daarmee te kunnen spelen.

me_myself_i
Berichten: 1659
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:58

Ik snap dat mensen zich ergeren maar ik vind dat er tegenwoordig bijna geen plaatsen zijn waar je hond los kan... We hebben hier in de buurt 2 losloopgebieden, ene is een stukje weg van pakweg 30 meter waar ze los mogen en in het volgende dorp een stukje afgezet van 3 bij 5 meter en dat noemen ze dan een losloopgebied 8)7 Ja sorry hoor maar dat vind ik nergens op slaan ...

Ik hou die van mij in het bos vast omdat ze een groot jachtinstinct heeft, 9 van de 10 x komt ze als ik roep maar de 10de keer heeft ze een konijn gevonden en dan komt ze dus no way terug. Daarom lijn ik haar nu altijd aan in het bos. Heel soms laat ik haar los als ik een loslopende hond tegenkom, ik ben van mening dat honden het prima zelf kunnen oplossen als ze een probleem hebben met elkaar of niet. Die van mij wil alleen maar spelen maar toen ik een leonberger tegenkwam rende ze toch keihard in een grote bocht erom heen :+ Ik laat haar wel los langs het kanaal. Daar zijn veel fietsers en joggers maar als ik een fietser of jogger tegenkom dan stuur ik haar naar de zijkant van het pad en laat ik haar af liggen en blijven tot deze persoon langs is. Ze luistert daar ook goed naar. Als er een ruiter is dan lijn ik haar altijd aan. Als andere honden vast zitten dan lijn ik die van mij ook aan, er zal dan vast een goede reden voor zijn dat die eigenaren hun hond niet los hebben lopen. Lopen de andere honden los dan laat ik die van mij ook los. Soms wil ze nog wel eens enthousiast naar een andere loslopende hond rennen maar als ze dan een snauw krijgt dan is het haar eigen schuld.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:59

Urielle: Vaak zijn honden van een flinke aanraking met je voet al genoeg onder de indruk om terug te gaan naar de baas hoor. Daar hoef je ze echt geen pijn voor te doen. Meestal brul ik er ook nog flink bij, iets de trand van naar je baas heel boos of zo.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:15

lotjaa93 schreef:
Nou ik vind dat geen bullshit, ik heb meer last van de kinderen dan de honden om eerlijk te zijn. Die honden lopen over het algemeen los in een gebied waar geen auto's komen en relaxte fietsers. En die kinderen rennen rond in het centrum.


Ik ga dus ook met haar wandelen en hardlopen in een autovrij recreatiegebied. Maar wel met aanlijnplicht! Er zitten nota bene beschermde diersoorten en honden mogen er lang niet op elk pad.

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:19

nou ik heb er sinds kort een hekel aan als mensen hun honden laten los lopen waar het niet mag.
Mijn pup is namenlijk laatst dood gebeten door een jachthond die losliep. En de politie maar zeggen van ja we kunnen er niks aan doen want er staat geen bord dat de hond aangelijnd moet zijn. Terwijl het in de algemene plaatselijke verordening duidelijk aangegeven staat.
Ik vind gewoon als je hond niet goed genoeg naar je luisterd moet hij aangelijnd zijn. Dat geld ook voor mensen die weten dat hun hond kan uitvallen naar andere honden, zoals bij mij dus gebeurd is.

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:22

jamaar heel België is één groot aanlijngebied %). misschien dat er in NL noemenswaardige losloopgebieden te vinden zijn, maar hier is de algemene regel gewoon dat ze altijd en overal aangelijnd moeten zijn en dan vind ik de lol er echt totaal af voor de dieren.

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:23

Mijn hond loopt overal en altijd los, maar hij is wel zo opgevoed dat hij altijd luisterd, niet zomaar oversteekt, netjes wacht bij de stoep en niet afgaat op aangelijnde honden.. :D

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:28

Ik laat mijn honden alleen los op plekken waar het toegestaan is.Simpelweg omdat ik het zelf vervelend vind als een hond losloopt op een plek waar het niet mag. (wanneer ik met mijn honden loop) Beide honden zijn niet altijd even lief voor andere honden als ze aangelijnt zijn, dus ga ik er vanuit dat mensen hun hond niet los laten lopen op plekken waar het niet mag.) Wanneer de hond gewoon luisterd, en niet op mijn honden afstormt, of het fietspad op, heb ik er eigelijk geen problemen mee.

Conclusie: Ik vind het niet erg wanneer honden loslopen op plekken waar het eigelijk niet mag, mits ze luisteren naar hun baas en geen last zijn voor andere mensen. :)

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:31

kynshiri schreef:
jamaar heel België is één groot aanlijngebied %). misschien dat er in NL noemenswaardige losloopgebieden te vinden zijn, maar hier is de algemene regel gewoon dat ze altijd en overal aangelijnd moeten zijn en dan vind ik de lol er echt totaal af voor de dieren.

Maar dat is niet het probleem van andere mensen. Ik heb ook pas een hond genomen toen ik een huis met erf had waarop het beest kon rondlopen, ik ga als de entingen weer in orde zijn met haar naar de club, regelmatig eens naar een hondenzwembad en als ik een stukje oostindische doofheid eruit krijg vwb 'kom voor' ;) pak ik in het weekend de auto wel naar Nederland.
Op http://www.hondenlosloopgebied.nl kun je zoeken waar je naartoe kunt als je ze los wilt hebben.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:32

lynne_berna schreef:
Mijn hond loopt overal en altijd los, maar hij is wel zo opgevoed dat hij altijd luisterd, niet zomaar oversteekt, netjes wacht bij de stoep en niet afgaat op aangelijnde honden.. :D


Als jouw hond idd netjes gewoon voorbijloopt zou ik er geen moeite mee hebben. Mijn hond reageert nl. verder niet op de jouwe als hij gewoon passeert.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Loslopende honden (waar dat niet mag), zo'n ergernis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:41

Ik heb nu even geen hond meer, maar als ik weer een pup zou nemen zou ik hem toch dusdanig opvoeden dat hij juist overal altijd los kan lopen. Als je hond braaf is en goed luistert heb je een riem mijn insziens niet nodig.

Echter onopgevoede honden die alle kanten uitgaan tja. Kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar ga me daar in het bos/hei echt niet druk over maken.

Ruimte zat, laat ze lekker gaan! :)