zwarte pony zwart houden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:23

de zon schijnt weer af en toe, en honey staat nu nog op stal, maar als ze weer naar buiten gaat zal ze wel weer hard gaan verkleuren. Kan je dit op een maniet tegen gaan (en dan niet door middel van dekens of op stal houden)
Zal wel niet zeker??


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:28

Er zijn shampoos die enigzins kleur houden,
bij Jordens Hippo bv verkopen ze zo'n shampoo....die is betaalbaar, je hebt ook iets waar je je paard echt superzwart mee houdt maar is duurder, iemand die friezen fokt heeft daar meer aan hahahaha.
Dat heet Black-as-Night.

Groetjes.
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:50

Maar wat is er zo erg aan dat verkleuren? Mijn paard is nu ook bijna zwart en van de zomer wordt ze ook donkerbruin met een bruine gloed. Liever dat, dan dat ze niet lekker de wei in kan. Ik zag een keer een bruine Fries en die man vertelde dat dat door de zon kwam. Ik kan me voorstellen dat als je naar een keuring gaat met een Fries dat hij wel mooi zwart moet zijn, maar anders zou het mij ook niet kunnen schelen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 11:54

nou, normaal maakt het mij ook niet uit, ik vind haar zelfs wel melig in de zomer (ze is dan echt zwart en bruin door elkaar). Maar in augustus moet ze naar de keuring, dus vandaar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:02

O! Misschien kan je dan proberen haar op het heetst van de dag niet in de wei te doen en alleen 's ochtends en 's avonds (en 's nachts?). Volgens mij is dat de enige manier om het te voorkomen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:52

en niet nat want dat verbarnd harder wij hebben een zwarte merrie die in de zomer zwart blijft alleen heeft ze dus echt een bruuine zadelvorm en een bruin hoofdstel op(in haar vacht dus) dit krijgt ze ook als je d'r wel afsponst misschien helpt dat iets?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 19:26

Zorg dat je haar nadat ze gewerkt heeft altijd meteen (en goed) afsponst. Zweet werkt nl. als een bleekmiddel. Verder zou je haar `s ochtends, `s avonds en `s nachts op het land kunnen laten lopen en alleen `s middags binnen kunnen zetten. Er zijn wel aparte kleur shampoos, maar of die echt werken....


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:10

Hai,

Had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht....wij hebben nu ook onze swarte Cob die straks gewoon lekker op de wei gaat. Ben benieuwd wat voor kleur eruit komt.(:)).
We hebben ook een shet die zwart (met wit) is, die is in de winter eerder bruin en 's zomers zwart. Alleen z'n (enorme) voorpluk wordt bruin, net coupe soleil Party!!

grtx, Rieja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Leandra, Mark0919, SusanH en 44 bezoekers