mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:05

tsja, sommige zullen mij misschien voor gek verklaren wat notabene ook heel logish is. :')
maar ik heb vannacht gedroomd dat iemand mijn hand vast hield, niks te vervelend. echte een hele fijne warme grote hand. 't voelde echt heel goed. misschien omdat 't ook van een hele leuke jongen was. maar toch zó onwijs anders als normaal gesproken, m'n hand tintelde nog na ook... ik werd er zelfs wakker van. het leek echt heel echt, alsof het echt was gebeurt in m'n slaap dat iemand met goddelijke handjes mijn hand vast hield. ik zou toch zweren dat je zo'n gevoel niet zomaar kunt dromen. echt heel raar, en een beetje eng, maar ben wel heel benieuwd of dit echt kan zijn? wat denken jullie.....

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:07

Ik denk dat je gewoon een hele goede droom gehad hebt, één die gewoon heel erg echt leek. :)
Ik weet ook nog wel dat ik droomde dat ik wakker op mijn bed lag, en dat er een mega spin op me af kwam. Ik ben heel hard gillend uit met gehold, en kwam er pas na een poosje achter dat het NIET echt was, al leek het nog zo echt.

:)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:08

Waarom zou dat niet kunnen? Ik droom altijd zo realistisch dat ik bij het ontwaken nog steeds denk dat het echt is. :+ Zo dacht ik laatst dat mijn been er echt af lag. En pijn dat het deed! Wat was ik blij dat hij er nog aan zat. :P

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:08

ik hoop echt dat dat het is, want het leek écht zo écht en het voelde ook zo..
vinurr schreef:
Ik denk dat je gewoon een hele goede droom gehad hebt, één die gewoon heel erg echt leek. :)
Ik weet ook nog wel dat ik droomde dat ik wakker op mijn bed lag, en dat er een mega spin op me af kwam. Ik ben heel hard gillend uit met gehold, en kwam er pas na een poosje achter dat het NIET echt was, al leek het nog zo echt.

:)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:09

Er zal heus niet zomaar een echte jongen naast je in bed liggen hoor, wees niet bang. :')

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:09

Dit kan!

Heb ik vroeger regelmatig gehad, maar dan met hele andere dingen..
Die zo echt voelde.... maarja.. dan werd ik wakker en was het niet echt.. haha!

__AM
Berichten: 829
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:09

Denk idd het zelfde als vinurr :j Dacht ooit eens dat er een groot groen beest in me bed was, ook uit bed gesprongen.. mama geroepen, maar die kon toch ook echt niks vinden. en dan nog steeds die angst hebben, maar weten dat het een droom was, zo vaag.

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:10

ik zit zelf ook niet aan een jongen te denken, als het dan was eerder aan een geest :oo (lees: overleden dierbaar persoon)

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:11

ja ik ga daar ook wel van uit. maar zoals mijn moeder heeft ooit een keer gehad dat haar zusje (die overleden is) tegen haar praatte toen ze sliep, toen ze wakker werd hoorde ze het nog en toen hield het op, ze was er van overtuigd dat het echt was. :j

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:11

Dan zou ik dus elke nacht allerlei geesten om me heen hebben ;) nee joh, dat is gewoon een normale realistische droom. Ik heb dat ook zo vaak (niet zozeer met handen vastpakken, maar met andere dingen). Niks raars aan. :)

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:12

:D
das een opluchting.
ik en mijn geestenangst :')
Fiffill schreef:
Dan zou ik dus elke nacht allerlei geesten om me heen hebben ;) nee joh, dat is gewoon een normale realistische droom. Ik heb dat ook zo vaak (niet zozeer met handen vastpakken, maar met andere dingen). Niks raars aan. :)

xRoosje

Berichten: 883
Geregistreerd: 30-04-06

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:14

Dit heb ik ook een keer mee gemaakt.
Het leek net of er heel hard aan mijn arm getrokken werd.
En het leek inderdaad net of het echt gebeurde.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:14

Ik ben 's nachts wel eens op mijn schouder getikt.. Tenminste, dat leek zo :') En ik droomde ook dat ik op mijn schouder werd getikt. (in mijn droom rende ik door een lege straat. Dusja.. )
Dus was heel raar. In mijn droom had ik echt zo iets van: huh. En toen werd ik wakker, en voelde ik die plek op mijn schouder nog.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:15

Haha ik schrik er zelf ook regelmatig van hoor. Zoals ik al zei laatst nog toen ik dacht dat mijn been eraf lag. Da's niet zo prettig wakker worden (naast de pijn die het doet) want ik ben dan ook echt overtuigd dat hij eraf ligt. :')
Of dat d'r iets anders ernstigs is gebeurd en dat ik denk dat mijn hele bed vol bloed ligt omdat ik ergens een gigantische wond heb. Of dat ik het idee heb dat er iemand naast me ligt. Kijk altijd raar op als mijn bed leeg is. :Y)
Ik ben ook wel vaker boos geworden omdat ik dacht dat iemand me aan mijn enkels het bed uit trok, maar er was helemaal niemand. :))

Vorige week dacht ik nog dat ik 7 kogelgaten in mijn buik had, ik voelde ze ook echt zitten en het bloed over mijn handen stromen. Altijd weer een rare ervaring. :P

Anoniem

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:17

ik heb ook altijd gewoon gevoel in mijn dromen hoor...
heb zelfs regelmatig overdag 'goh, was dat nou in mijn droom of heeft iemand dat nu echt gezegd' oid... omdathet dus zo echt lijkt :')

Zou er geen vreemde dingen van gaan denken iig (ik heb geen overleden dierbaren, dus dat kan het in mijn geval toch niet zijn ;) )

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:18

Oh haha Menino dat ken ik, dat is zo ontzettend stom _O- dan word ik pissig op bijv. mijn moeder omdat ze iets gezegd/gedaan heeft en dan heb ik dat gewoon gedroomd. :')

Of zij wordt pissig op mij omdat ik iets niet heb gedaan, terwijl ik dacht van wel - maar dat droomde ik dus ook. :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-09-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:18

sjee wat een dingen heb jij wel niet fiffil! :oo

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:20

NicoleHorses schreef:
sjee wat een dingen heb jij wel niet fiffil! :oo


Gewoon eh.. heel veel en heel realistische dromen. :P
Ik en mijn dromen zijn altijd nogal een apart geval geweest, ik kan niet zonder en ook niet met ;) soort haat-liefde verhouding, het is behoorlijk vermoeiend voor mij (je krijgt niet zoveel rust) maar toen ik er therapie voor had ging het wel beter. Kan de laatste tijd zelf de boel beter sturen, en.. je went eraan. :P

Anoniem

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:25

ja, het lijkt me ook wel een extra dimensie aan je leven geven zegmaar... :P Als je zo realistisch droomt :D

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:27

Ik heb zulke dingen ook, is zo klóte ! Ik heb ook vaak dat ik denk dat ik echt in die situatie ben, heel lastig uit te leggen. Dat ik bijvoorbeeld droom dat ik in mijn huidige slaap kleding rond loop, en dan word ik zo vaak wakker om te kijken waar ik ben. Ook van die kogelschoten heb ik ook al vaak gehad, dat is zo klóte want je bent er heilig van overtuigt dat het echt zo is.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:27

Het geeft alleen zo weinig slaap... :O Dat is een groot nadeel. Maar de voordelen zijn.. heel veel ideeën voor creatieve dingen! En een boeiend nachtleven. :P Mijn therapeute die zei ooit "jij hebt gewoon twee levens, eentje overdag en eentje 's nachts" en zo kan je het wel zien.
Ik ben vroeger ook gaan tekenen omdat mijn hoofd te vol zat met oa. dromen. Ik merk dat het helpt om dat er gewoon even uit te tekenen/schrijven. Kan misschien wel voor iedereen helpen.
Ach ik vind het niet altijd even fijn, zeker omdat ik juist heel veel, extreem en onrustig droom als ik kort slaap, op vreemde plekken ben of ziek ben (kortom wanneer ik mijn slaap dus het meest nodig heb :') ) maar ik zou ook niet zonder willen of kunnen.

TS, ik zou je er niet te druk om maken. En wees blij dat het iig een aangename ervaring was. :D

NicoleHorses
Berichten: 3189
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Midden Nederland

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:30

ik ben altijd bang dat ik misschien mensen vermoord in m'n slaap, dat ik bijv. m'n broer in ééns neersteek ofzo :o ik héb één keer gehad toen moest mijn broer gillen want er zat een muis op z'n kamer, ben ik naar beneden gerend (in m'n slaap) en gezegt dat m'n broer helemaal onder het bloed zat. ben vervolgens weer naar boven gegaan en verder geslapen. ja echt heel raar en eng :o m'n ouders vertelde het me de volgende dag haha :o

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: mijn hand werd vastgepakt in m'n slaap.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:35

Heb het regelmatig. Ik droom meestal vrij gedetailleerd, soms net een speelfilm. :) Ik voel ook precies de pijn zoals die moet als ik val ofzo, of als ik me ergens aan snij, etc. en ik weet ook alles wat ik "volgens het script" zou moeten weten.
Ik heb eens een hele droom vloeiend Japans gesproken omdat ik iets van een diplomaat was ofzo. :)

In ieder geval, meestal als ik dan wakker word, heb ik nog het gevoel dat ik op het moment van wakker worden in de droom had. Ik heb wel eens keihard jankend of keihard lachend in m'n bed gelegen bij het wakker worden. Dat is vrij normaal, je krijgt gewoon het laatste mee dat je nog voelde terwijl je sliep.
Heb dus ook wel eens een hand nog op mijn schouder gevoeld alsof die daar een seconde ervoor nog was geweest. Maar dat was dan ook gewoon in de droom. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:36

Ik denk dat het gevoel komt door spier-samenspanningen en ontspanningen. Het bekendste fenomeen hiervan is het gevoel dat je valt en met een plof in je bed neerkomt. Bijna iedereen kent dit gevoel wel, komt als ik het goed onthouden heb door spier-spanningen en plotselinge ontspanning (op het moment dat je wakker wordt).

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:37

Ik ben ook wel eens wakker geworden een kussen nat van tranen. Of dat ik heel hard aan het lachen was. Is best grappig :+
Al droom ik de laatste tijd heel vaak dat mijn kat doodgaat, of mijn verzorgpaard verkocht word of dat er een dierbare overlijd. Dat laatste word trouwens minder, dat had ik eerst heel erg.