Draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PuurxNatuur

Berichten: 2975
Geregistreerd: 12-03-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 12:48

Ik heb een verzorgdraver, alleen die word niet gebruikt als draver.Dravers horen toch zo heel grappig te rennen en heel hard te draven op een renbaan? of heb ik het nou mis. ( sorry ben pas 10 xd ) Hier een foto van de draver :Url :http://img85.imageshack.us/f/sh103668.jpg/
Laatst bijgewerkt door PuurxNatuur op 11-09-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:49

google eens op draver. daar kom je tegen wat een draver allemaal kan.
want het is absuloot geen paardje wat alleen heel hard op de baan gaat ;) :)

PuurxNatuur

Berichten: 2975
Geregistreerd: 12-03-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 12:53

charily schreef:
google eens op draver. daar kom je tegen wat een draver allemaal kan.
want het is absuloot geen paardje wat alleen heel hard op de baan gaat ;) :)


Owh. Hihi.... xd

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:54

idd, dravers draven niet alleen maar hoor :+
het zijn echt hele veelzijdige paarden.

springpaarden springen toch ook niet alleen maar??? ;)

quantana
Berichten: 75
Geregistreerd: 09-08-10

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:16

Ik heb ook ooit een draver als verzorpaardje gehad... met haar heb ik nooit gegalloppeerd. Deze had ook echt wedstrijden gedaan.. en is door een ongeluk bij particulieren terecht gekomen.. Ik ging wel altijd lekker hard draven in het bos.. was ook echt wel heel gaaf.. want snel was ze nog wel..

Bij iemand anders heb ik een draver gereden die nog niet was uitgebracht in de sport, en deze heb ik uiteindelijk wel leren galloperen, alleen ben je daar wel wat tijd voor kwijt als ze al echt als draver getraind zijn... maar bij haar viel het nog aan te leren :)

met beide paardjes heb ik veel lol gehad :)

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:55

quantana schreef:
Bij iemand anders heb ik een draver gereden die nog niet was uitgebracht in de sport, en deze heb ik uiteindelijk wel leren galloperen, alleen ben je daar wel wat tijd voor kwijt als ze al echt als draver getraind zijn... maar bij haar viel het nog aan te leren :)

Dat staat daar helemaal los van hoor! Een draver kan meer of minder aanleg hebben voor de galop, maar dat heeft niks te maken met of wel of niet getraind zijn als koerspaard. :) Sommige koerspaarden worden tegenwoordig zelfs ook in galop getraind thuis, om de rugspieren soepel te houden. En in de wei zie je ze ook vaak gewoon galopperen.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:58

Of ze gekoerst hebben maakt inderdaad weinig uit voor hun galopaanleg. Die van mij heeft gekoerst, maar sprong al heel gauw correct aan in galop en kan ook netjes in de bak galopperen.

Wat leuk dat je een Draver verzorgt, misschien kun je eens op www.dravers.nl kijken, daar staat heel veel informatie over Dravers!

liefthem
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:33


Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:50

Een draver is een heel veelzijdig paard dat meestal in het bezit is van 4 en soms zelfs 5 gangen.Hebben er zat op stal gehad en ook de galop gaat prima,zelfs bij de gekoersde paarden.
Kwestie van balans en geduld ;)

Dat "grappige" loopje wat jij bedoelt noemen ze "breken",dravers doen dat zodra ze in een hogere draf versnelling gaan.Hun achterbenen worden wijder neergezet zodat ze zichzelf niet tegen de voorbenen slaan.

Een draver is een gevoelig en temperamentvol paard waar je veel kanten mee op kunt,ook in de endurance zijn ze vaak terug te vinden.Sprongetje gaat ook prima...dressuur ligt vaak wat moeilijker voor de uitgekoersde paarden maar niet altijd onmogelijk,zijn ook heel fijne recreatie paarden.
In Duitsland kom je de töltende draver ook veel tegen,ik heb ze alleen in de pace onder het zadel gereden en dit is een ervaring op zich :D

Ik heb je foto even met de juiste codes neergezet zodat we jou op je mooie draver kunnen zien :)

Afbeelding

Veel plezier met je mooie verzorgpaard !!

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:09

ik men met mijn draver en galop is toch haar beste gang :P

leuk paardje heb je!

Stephzdesign

Berichten: 1644
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:54

Ik rijdt dressuurmatig en ik rij buiten met hem! En galoperen vind hij echt wel geweldig om te doen :D!! En hij kan ook goed springen alleen ben ik niet zo'n springheld. dus binnenkort ga ik hem eens los laten springen :D..

Leuke dravertjes zie ik voorbij komen..!!

_sil_
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:00

Wat heb je een leuke draver zeg!
Dravers zijn heel veelzijdig!

rosy1326
Berichten: 128
Geregistreerd: 03-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:39

ik heb ook een verzorgdraver!!!heel leuk allemaal! dravers vinden lopen meestal altijd wel leuk! en doen het ook goed! maar elke draver is anders...

Paarden31

Berichten: 34
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:42

Leuk knol heb je !!!