Hondje (18 weken) Bijt graag.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 22:05

Hallo

Ik heb een cattle dog van nu 18 weken oud.
Een man zei die ook cattle dogs heeft dat het wel beetje in het ras zit. Maar ik geloof het eigenlijk niet.

Mijn Cattle Dog Djenna, springt graag tegen je op en bijt graag in je handen (of ja bijt... pakt je hand graaag in haar mond.)
Opzich het is niet een groot probleem.
Maar voor mijn moeder wel. Ze heeft een hele tere huid dus als een van Djenna's tandjes langs haar huid af gaat heeft ze alweer direct een wondje.

Iemand tips voor het snel afleren?

Straffen met Nee of Foei werkt niet. Daar reageerd ze niet op. Au zeggen ook niet...


Tieme
Berichten: 4921
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:08

zodra ze tegen je opspringt je eigen omdraaien en d'r negeren. dit concequent volhouden. dan krijgt ze op een gegeven moment wel door dat ze alleen aandacht krijgt als ze rustig is en niet wanneer ze springt en bijt. ook zodra ze gaat happen, negeren en weglopen.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Kim14

Berichten: 921
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: In een gat in Gelderland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:08

Keertje in z'n nekvel pakken wanneer hij opspringt of bijt, paar x heen en weer bewegen, neerzetten en negeren, en het commando Nee of au erbij?

:)

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:09

Kim14 schreef:
Keertje in z'n nekvel pakken wanneer hij opspringt of bijt, door elkaar schudden, neerzetten en negeren?



Uhm? Volgens mij negeer je nu niks? Negeren na dat je de pup door elkaar heb geschud? Ik snap hem niet helemaal??

Kim14

Berichten: 921
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: In een gat in Gelderland.

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:10

Ik denk dat de hond niet begrijpt wat nee is, en dat je het op deze manier wel duidelijk kan maken. Dit hoeft ook vaak maar 1 x

:)

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 22:11

Nek vel pakken doet haar niks. Dan laat ze zich 'vallen' En dan moet je wel los laten anders word je pols verdraaid.
En wanneer je niet kijkt doet ze het weer.
Is ook meer van willen spelen. Maar nog is het voor mijn ouders irritant, aangezien ze zo druk is.

9 van de 10 keer. als ze springt en bijt. Dan loop ik gewoon straal door. Dan stopt ze wel direct. Maar kom je weer langs doet ze het weer.
Ook als je gewoon ff aai wil geven ofzo dan doet ze het.


Hondje weet precies wat nee is. Alleen op dat moment 'weet' ze het niet of luisterd ze niet. Want als ze iets op pakt wat ze niet mag en ik zeg nee laat ze het direct los.

Tweetyj

Berichten: 751
Geregistreerd: 08-06-09
Woonplaats: Oss

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:14

miss een keer (alleen als het écht iemand pijn doet, in dit geval miss niet) "terugbijten" of d'r snuit dichthouden, ken het ras niet zo goed maar bij sommige honden (ookal lijkt het wel zielig) is dat het beste, bij andere niet maar dat moet je zelf inschatten :o

van de Zuidzijde Brave Basil "Chip"
Ik weet dat de wijzer blijft draaien, ik weet dat het nooit anders wordt.
Ik weet dat je tijd niet kunt stoppen, maar we doen wat we kunnen.
~Blof

Anoniem

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:17

Laten valen is een goed teken, dan geeft ze zich over.
Persoonlijk zou ik haar niet in der nekvel pakken, maar gelijk op der rug gooien (dan heeft ze geen keus) en hierbij duidelijk nee zeggen. Zo geef jij aan dat jij de baas bent en dat niet accepteert.
Mijn vader is hondentrainer geweest, en ook bij heropvoedingen van volwassen honden, werkt op de rug gooien het beste. :)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:20

Mijn labrador doet het ook. Snuit dichtdoen verergert het alleen maar. Tegen de grond duwen en dwingen op de rug te liggen hielp wel. Dan ben jij dominanter over je hond, dit net zo lang volhouden tot ze zich ontspant en dan loslaten. Au zeggen helpt wel maar daarna doet hij het terug, straal negeren kan wel helpen.

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 22:20

Een cattle dog is een zeer zelfstandige hond. Als je hem als het ware zou negeren 1 uur lang ofzo. dan gaat hij zelf dingen zoeken om te doen.. (ziet af en toe ook heeeeel lomp uit).


@ Shanna
Ik hoef haar niet eens bij het nekvel te pakken gewoon zo huid vast pakken gaat ze zich al liggen en normaal doe ik haar dan helemaal gestrekt neer leggen.. En het woord rustig snapt ze dan blijft ze ff paar tellen plat liggen (met mijn hand op haar ribbekast) en als ik dan zeg is goed zo. Staat ze op en waggeld ze weg.
(10 minuten later kom ik de kamer in. Djenna komt aan gescheurd springt bijt en rent weg.. ) -.- Eerlijk waar ik heb me weer een aparte uitgezocht :+

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:25

Heeft de pup wel genoeg speelgoed om op te knagen?
18 weken, grote kans dat de pup tandjes gaat wisselen :)

Anoniem

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:30

Ze hoeft niet gestrekt, als je maar indruk maakt.
Gooi haar op der rug, als het goed is is ze dan juist niet gestrekt maar juist samengetrokken. Poten dicht bij der lijf, staart tussen haar benen. Dan maak je indruk. Dit versterk je door op hetzelfde moment heel streng (mag echt heel boos hoor!) ''foei!'' of ''NEE'' of ''stout'' te zeggen. Blijf nog even boos tegen haar praten, en laat haar dan weer los. Belangrijk is ook, dat je haar beloont als ze niet bijt. Zodra ze bijt grijp je gelijk in, heb je haar boos toegesproken, staat ze weer rechtop, en is ze braaf (dus bijt niet weer gelijk) beloon haar dan direct. Dan weet ze dat ze op dat moment braaf is, en daarvoor niet. Dus wat ze daarvoor deed was fout, en direct erna weer braaf.

Snap je het nog? :+

Tweetyj

Berichten: 751
Geregistreerd: 08-06-09
Woonplaats: Oss

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:31

@shanna
goede uitleg eigenlijk, wist niet dat je dat zo moet aanpakken :P :o

van de Zuidzijde Brave Basil "Chip"
Ik weet dat de wijzer blijft draaien, ik weet dat het nooit anders wordt.
Ik weet dat je tijd niet kunt stoppen, maar we doen wat we kunnen.
~Blof

Anoniem

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:37

Zoals ik al zei, is mijn vader hondentrainer geweest. Het is er bij mijn opvoeding al ingegoten, in voor kinderen snap-bare taal haha! Want ja, als kind zijnde is een puppy helemaal geweldig, maar een kind een puppy laten uitlaten kan ook heel verkeerd aflopen, er werd ons dus echt geleerd hoe we met de puppy moesten omgaan en hoe we die alles moesten leren.


AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 22:57

@Nijn. Puppy is inderdaad aan het wisselen. Heeft genoeg speelgoed. Maar deed dit al nog verre voor dat de tandjes wisselden.. Daarom begrijp ik het nu wel dat ze beetje bijt. Maar af en toe overdrijft ze een beetje vind ik.


@Shanna. Ik begrijp je nog! :P Opzich pootjes intrekken doet ze wel maar die staart blijft toch stiekem vrolijk kwispelen.
Heb het ook gezegt tegen mijn ouders (want als een iemand het doet en de rest niet hebik er ook niks aan hé)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:07

Dan maak je niet genoeg indruk, wees nog strenger in je stem, gooi haar nog sneller/ harder op de grond, en laat haar net iets langer liggen terwijl je haar streng toespreekt.

Onderdanige kwispels stoppen vaak als het moment net iets langer duurt (zie ik bij onze jonge hond erg duidelijk, als die op de grond geworpen wordt door de oudste hond gebeuren). Als een mens ze op de grond gooit is het al intimiderender, dus kwispelt ze niet eens meer.

Het klinkt heel hard, maar ik beloof je, als je hier thuis komt tref je alleen maar vrolijke honden aan! En hier is de rolverdeling de hond houd het mens in de gaten, en niet andersom. Ik kan dus rustig met de hond los gaan wandelen zonder dat ze er vandoor gaan. Ik kan ze ergens neerzetten en mits goed aangeleert blijven ze keurig zitten tot ik weer terug ben (ik wil bijvoorbeeld de honden niet bij de paarden in de wei hebben dus ik heb ze geleert om buiten de wei te wachten. In de bak wachten ze keurig in een hoek, en komen er ook echt niet uit als iemand anders ze roept.). En dit zijn verschillende rassen, zelfde opvoeding, en ze zijn absoluut niet bang voor mensen of voor mij, ik ben alleen wel hun duidelijke leider. Het is zelfs zo, dat de honden waarvan ik de volledige opvoeding op me genomen heb op bepaalde locatie's alleen maar naar mij luisteren, wanneer mijn vader (de officieele leider) ze een comando geeft en ik ze er niet naartoe stuur, dan gaan ze dus ook echt niet.. Omdat ze tenslotte geleerd hebben daar enkel en alleen naar mij te luisteren.

Ze zijn absoluut niet over-traint, hebben enkel een duidelijke basistraining gehad. Het zelfde als puppycursus, alleen dan iets meer doorgewerkt.

Bijten is absoluut not-done, en puppytandjes zijn als naalden. De overduidelijke stout=rug-methode, maar ook met braaf=directe beloning als in lieve woordjes en aandacht werkt 9 van de 10 keer!

Erg duidelijk zijn in stout en braaf, ook al zit er slechts een minuut tussen stout en braaf, stout is stout en mag bestraft worden. Braaf is braaf en mag dan ook zekers beloont worden!

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:54

Ik lees even mee, mijn puppy doet dit ook, niet meer bij mij, elke keer als hij in mn enkels of voeten beet pakte ik hem hardhandig in het nekvel en drukte hem tegen de grond.
Bij mij doet hij het niet meer, maar bij mijn vriend en visite wel.

Punt is visite en mijn vriend pakken hem niet aan (of durven het niet) als ik zeg tegen ze dat ze hem in t nekvel moeten pakken met een treng euh erachteraan gebeurd dit heel zachtjes, en word het probleem niet opgelost.
Ook worden voeten snel terug getrokken, en dan vind hij het alleen maar leuker en gaat er gewoon achteraan.

Het gedrag negeren helpt niet, hij maakt er gewoon een trekspelletje van.
Dus eigelijk meer een tip nodig, hoe ik ze over kan halen het beestje gewoon harder aan te pakken, want hij is nu gewoon totaal niet onder de indruk van ze :)

Er was eens een kiwi :)

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:11

De pup snel in het puntje van zijn oor bijten.Heb ik eens gedaan bij een puppie stafford, die helemaal door flipte.Zijn aanval was gelijk over :Y) .Jullie pupje is nou 4,5 maand oud.en weet natuurlijk niet wat hij verkeerd doet.rond de vijf maanden gaan ze wisselen,maar dat heeft volgens mij niets te maken van de manier van begroeten als hij iemand ziet.Probeer maar eens drie of vier keer uit,dat in zijn oortje bijten en je zult zien dat het helpt.

nina en corrie zijn de liefst knollies

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:19

Ik vindt dit eigenlijk heel normaal speelgedrag bij pups van die leeftijd. Ze verkennen de boel en hebben daar nu eenmaal hun bek voor. Hoort erbij.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:25

Negeren, zorgen dat het niet lukt. Springt ze op, trek je je armen op zodat ze niet kan bijten.
Als ze opspringt draai je je een slag, met de zijkant van je rug naar haar toe dus.
En toch, ga heeel hard werken aan een commando als nee of foei, heb je uiteindelijk heel veel profeit van!

En daarbij, speel genoeg met 'm, wil ie zoo graag aandacht dat hij trucjes gaat bedenken om aandacht te krijgen, al
is het negatieve, dan vraag ik me af of je er genoeg mee doet? Gewoon dagelijks lekker spelen in huis zodat ie
zn energie wat kwijtraakt en geen aandacht meer hoeft te vragen.
Negeer negatief gedrag, beloon goed gedrag.

Het tegen de grond drukken of gooien, in de nek pakken en andere dingen zijn niet mijn ding :n
En overigens, ga naar puppycursus, kan je er ook mooi aan werken, want alles draait in feite om aandacht voor jou.
En veel speelgoed kopen waar ze op kan kauwen, bijt ze jou, dan bied je iets anders gaan.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Anoniem

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:15

Raphi deed het ook, handen op de rug en straal negeren was heel effectief. En op één andere manier spelen met hem.
Bij springen je omdraaien. Je rug goederen is heel duidelijke hondentaal. Hij doet het nooit meer.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:20

ik heb vroeger ook een pup gehad die dat deed...gewoon een harde AH!!! en zijn speelgoed in zijn mond duwen.
Ze leerde vrij snel...als ze weer dreigde te bijten/spelen riep ik 'waar is je schoen?' dan ging ze haar gympschoen zoeken en daar verder in bijten.

Met wisselen 'kriebelen' de tandjes ook.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:20

Denk dat je het inderdaad moet proberen op te lossen zoals Shanna het helemaal netjes uitlegt. :j Lijkt me de beste manier.

Mond dichthouden etc krijg je alleen maar weerstand van 9 van de 10 x.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Leandra

Berichten: 1589
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:23

Ben je met haar op cursus geweest? Dit zijn honden die veel te doen moeten hebben, anders gaan ze zich vervelen. Misschien is het leuk en handig (voor jou en de hond) om verdere cursussen te gaan doen. Dan raakt ze ook wat energie kwijt en heeft ze meer te doen.
En wat Shanna zegt is een goede manier om het bijten af te leren.

AniiQue
Berichten: 955
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Hondje (18 weken) Bijt graag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 10:42

Ik wil wel puppy cursus gaan doen met haar.
Ik ben wel 18... Maar heb jammer genoeg nog geen rijbewijs. Me ouders die brengen niet. Dus geen idee hoe ik daar kom..
En ik heb nog school (gelukkig een dieren opleiding dus hondje mag ook wel eens mee naar school.)
En ik werk 3 dagen per week en verder rij ik nog 2 paarden.
(Ik weet het is veel. Maar heb nog genoeg tijd voor me pupje.)

Ik weet dat dit honden zijn die eigenlijk de hele tijd bezig moeten zijn.
Ben ook altijd bezig met haar. Spelen, wandelen enz
Verder hebben we hier thuis ook nog een Jackrusseltje van 6 jaar. Daar leeft ze zich ook mee uit.

Heb het negere altijd al gedaan. Ze stopt wel. Maar zodra ik weer binnen kom is het hetzelfde liedje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, cariena1, DWensink, EsmeeKKK, fohadie, Furst, Gigixponys, Ginny135, idje, Labiesch, Lente, milatje, nafkedemi, Pova, Rox87, WendyShet, xMaritt, xSalina, YandexBot en 63 bezoekers