Website maken, bomen en bos, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juniper

Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 13:40

Voor een ontwikkelingsproject ga ik een website maken, maar heb er nog helemaal geen verstand van. En al helemaal niet wat het nou kost, zo'n site.
Als ik het goed begrijp zijn er verschillende kostenposten aan verbonden;
* Een domeinnaam
* Een webhost waar je ruimte op internet 'koopt'
* Het bouwen en onderhoud van de website, wat je zelf kunt doen met HTML codes, zelf kunt doen met standaard layouts, en kan uitbesteden.

Vergeet ik nu nog iets?

Helaas zijn er heel veel aanbieders te vinden, en zie ik door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand misschien een tip waar ik moet zijn als ik;
* Zelf de layout van de site wil bepalen dmv het gebruiken van mooie, standaard layouts, kleuren en tools? (dus geen HTML)
* De volgende dingen wil toegoegen; ruimte voor text, foto's en foto albums, video's, een gastenboek, een informatieformulier, mogelijk een
nieuwsbrief, verschillende emailadressen?
* Gebonden zit aan een budget (nog nader overeen te komen)

Wat zou een goede prijs zijn voor al deze zaken, en waar vind ik de juiste aanbieder? :list:

In het kort over het project: Enkele jaren geleden hebben een groep Nederlandse Colombianen een sponsoringsproject opgericht voor een basisschool in Colombia. Voor 125 euro per jaar kan er een kind gesponsord worden, zodat schoolgeld en boeken betaald kunnen worden. Ook de school zelf kan worden gesponsord. Geen enkel percentage van de winst is voor eigen gebruik, echt álles gaat naar de kinderen. Is er geld over dan komt het in een potje voor (medische) noodgevallen.


kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:47

Ik heb sinds vorige week http://www.iequus.nl opgezet.

Heb daarvoor eerst bij http://www.hostnet.nl de domeinnaam opgezocht en geregistreerd (2,50 per jaar), en daarna een hositngpakket aangeschaft (eerste jaar 3,75 per maand, daarna 4,95 per maand.)

Er zit in mijn hostingpakket twee mailadressen, en een sitebuilder pakket.
Daarvoor krijg je per mail een wachtwoord, en kan je heel erg simpel zelf de site in elkaar knutselen :)

Ik ben er totaal niet in thuis, maar dit was wel erg makkelijk.

Wanneer je specifieke vragen hebt, hoor ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:55

Als ik jou verhaal zo hoor, zou je de website kunnen maken met een website builder.
http://www.weebly.com is daar een voorbeeld van. Hun hebben (mijn mening) zeer mooie standaardlayouts die je geheel naar je eigen wens kan maken.
Het nadeel: Vaak zijn dit free webhosting sites, je zal dus ook een subdomein krijgen, vb: http://www.horses.weebly.com.

Stel dat je een domeinnaam en hosting koopt, en dit bedrijf werkt met C-Panel (een menu waarmee je je website kan beheren), staat in het C-Panel vaak Website Templates of iets in die trant, hier heb ik verder geen ervaring mee, aangezien ik het altijd via html doe. Volgensmij is dat ook wat Kehdra gebruikt, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:00

Ik heb geen idee of het C-panel ofzo is.
Ik kan heel simpel veranderen zonder codes iod in ieder geval.

juniper

Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 16:44

Dat zoek ik ja, iets makkelijks, niet te duur, en toch met een mooi resultaat. Geen codes, want daar heb ik geen verstand van.
Maar hoe komt het dat dat het voorbeeld van Kehdra zo goedkoop is, en de sites die ik vond zo'n 200 euro per jaar kosten?

Die site ziet er qua prijs wel goed uit, maar staan er ook voorbeelden van hun layouts ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:51

juniper schreef:
Dat zoek ik ja, iets makkelijks, niet te duur, en toch met een mooi resultaat. Geen codes, want daar heb ik geen verstand van.
Maar hoe komt het dat dat het voorbeeld van Kehdra zo goedkoop is, en de sites die ik vond zo'n 200 euro per jaar kosten?


Waarschijnlijk hadden deze sites betere specificaties. Als jij een domein en webhost koopt, heeft deze limieten. Zo zit er een bepaald aantal MB op, wil jij een grote uitgebreide site zul je al gauw aan een duurder pakket komen omdat je meer MB nodig hebt. Zo gaat dat ook met dataverkeer, dat heeft weer te maken met het aantal bezoekers en het data wat je verstuurt, en zo heb je nog meer van die specificaties. Hoe meer/beter, hoe duurde je pakket. Zo is het mij altijd verteld :)

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:59

een website layout heet een Template.
Maar geen flash dan nemen, want dat is redelijk moeilijk.

Ik ben het pas zelf aan leren en we zijn nu bezig aan javascript en html :)

Na 18 jaar...eindelijk een eigen paard! *\o/*
Fotoshoots voor dieren en mensen Ieva Fotografie


Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:03

Ik ben zelf ''fan'' van protagonist, betaal je 25,- per jaar, zit geen webbuilder bij.
Vrij simpel om websites mee te maken is Joomla, hiervoor heb je ook kant en klare templates die veelal gratis worden aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:32

Nijn schreef:
Ik ben zelf ''fan'' van protagonist, betaal je 25,- per jaar, zit geen webbuilder bij.
Vrij simpel om websites mee te maken is Joomla, hiervoor heb je ook kant en klare templates die veelal gratis worden aangeboden.


Probleem is met Joomla dat je het zelf moet installeren. En dan heb je dus een FTP programma nodig en basiskennis van Mysql. Tenzij je het door iemand laat doen *D

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:38

Bij interesse wil ik per PB wel screenshot van mijn sitebuilder programma maker TS.

juniper

Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 20:22

Dat zou fijn zijn!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:03

Antagonist en dan Wordpress installeren (zit in de installatron van antagonist en is met 1 druk op de knop te installeren).

30 euro per jaar all-in.

(Wordpress werkt net als Joomla met Templates, maar ik vind Wordpress een heel stuk gebruiksvriendelijker).

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:48

Antagonist is erg goed inderdaad, heb ik zelf ook. En geen maandelijkse kosten, dat vind ik ook wel makkelijk.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Website maken, bomen en bos, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:52

Ben je eruit gekomen TS?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Absolem, AmyJamess, friezenfan2, joyce83, Paloma_Janet, Thrive, Wopkebrok en 87 bezoekers