Je zelf goed noemen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jurenka
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-08-10

Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 19:48

vinden jullie dat eigedunk ?

Ik doe dat niet hoor maar ik vraag om jullie mening :+

Samantha is lelijk en lijkt op een tinker


HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:49

ik vind mezelf goed vergeleken bij beginners, maar echt goed vind ik mezelf niet, want ik heb nog heel veel te leren!

Love is our resistance

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:49

Je maakt wel veel topics aan he :Y)

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:51

ik snap de meerwaarde van dit topic niet?

je mag toch zelf weten of je jezelf goed vind of niet :)

Horsea's Donnatella M1 + 6
Horsea's Zsarina ZZ-zwaar + 1
Grandia's USA ZZ-zwaar + 1
Horsea's Elbrasco M1+ 0


Jurenka
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 19:59

_Lott schreef:
ik snap de meerwaarde van dit topic niet?

je mag toch zelf weten of je jezelf goed vind of niet :)



Haha, Ja ik maak in derdaat veel topics aan :o
Maar ik verveel me en ik wil graag wat weten :+

Maar iemand op de manege zegt dat altijd en mijn vriendin en ik hadden daar dus een "discussie" over.

Samantha is lelijk en lijkt op een tinker

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:01

Het gevaar van jezelf goed vinden is dat je niet meer open staat om te leren. Er valt zo veel te leren op rij technisch gebied maar ook w.b. omgang, dat je nooit goed genoeg bent om niet meer te leren. Dus... als je je toch verveeld. Wat versta jij onder goed :Y)

hafjes_lover

Berichten: 129
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:03

als iemand mij vraagt hoe ik rij dan denk ik: beter dan beginners :o .
maar om mezelf nou goed te noemen. er is nog zoveel om te leren en elke dag leer ik weer wat bij!

Drop everything now
Meet me in the pouring rain
Kiss me on the sidewalk
Take away the pain
Cause' I see sparks fly whenever you smile

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:04

Jurenka schreef:
_Lott schreef:
ik snap de meerwaarde van dit topic niet?

je mag toch zelf weten of je jezelf goed vind of niet :)



Haha, Ja ik maak in derdaat veel topics aan :o
Maar ik verveel me en ik wil graag wat weten :+

Maar iemand op de manege zegt dat altijd en mijn vriendin en ik hadden daar dus een "discussie" over.



eigenaardige reden om topics aan te maken...helemaal als deze absoluut geen meerwaarde hebben.

Iemand mag zichzelf best goed vinden,alleen krijg ik de kriebels van dat soort mensen.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:11

Dat hangt ervan af. Of je er ook echt goed in bent. Ik bedoel je kan als je instructeur oid niet constant aan je eigen kunnen lopen twijfelen imo kan je dan nooit goed en zelfverzekerd les geven. Dan moet je toch zelf ook vinden dat je het goed doet, anders leer je je methode toch niet aan anderen?

Mensen die constant lopen roepen dat ze de beste zijn en dan ook helemaal niet open staan voor andere methodes, ideeën of nieuwe ontwikkelingen vind ik persoonlijk wel vervelend, maar ik ben er achter gekomen dat als je die mensen maar een beetje naar de mond praat je soms nog best wat kan leren, zolang je maar geen ellelange niet werkende discussies aangaat :P .

Ironically common sense is not common...

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:58

Er is een verschil in jezelf de beste noemen en geloven in je zelf en weten dat je goed bent in wat je doet.

Ik durf rustig te zeggen dat ik goed ben met gevoelige en lastige paarden. Daar sta ik ook om bekend en mensen zoeken me ook op daarom, dus het wordt ook bevestigd.
Maar ik durf ook toe te geven dat ik geen wedstrijddrive heb en dus nooit hoog zou komen omdat mijn interesse daar niet ligt.
Dus ik zou nooit zeggen dat ik nou zo'n geweldige wedstrijdruiter ben.
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat je sterke en zwakke kanten zijn en net zoals je prima kunt toegeven wat je zwakke kanten zijn, mag je ook best zeggen wat je sterke kanten zijn, oftwel dat je daar goed in bent.

Een en ander hangt natuurlijk ook af met de toon en de intentie waarmee je het zegt.
Overigens moet je geloven dat je goed bent wil je wat berijken, dus het is zeker geen slechte eigenschap al kan het wel eens irritant overkomen als het op een verkeerd moment op de verkeerde manier gezegd wordt.

Kwestie van eigenwaarde, zelfvertrouwen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:00

Ik zeg gerust weleens dat ik op bepaalde punten goed ben, precies zoals ik ook weleens zeg dat ik op bepaalde punten zeer slecht ben
Overal zal ik nooit goed in worden, maar ik heb wel mijn sterke punten en ook mijn zwakke punten.. en die heeft iedereen denk (hoewel sommige toch iets meer zwak en iets minder sterk :') )

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:09

sja, wat is goed.
Wat voor jou goed is kan voor een ander wel heel verkeerd zijn.

Ik stel mezelf altijd als ZZ ruiter voor, ZZ staat in mijn geval voor Zeer Zwak :+
De rest van de ander zijn gedachtengang hier over laat ik lekker aan hun zelf over als ze me zien rijden.
Gelukkig word ik nooit uitgelachen en krijg nog wel eens een compliment :o
Ook ik leer dagelijks bij en voorzie wat ik allemaal nog leren moet.( en dat is heeeeeel veel)
Ik denk dat ieder op zijn manier zijn best doet en respecteer dat ook (zo veel mogelijk)

Mensen die zichzelf helemaal geweldig vinden krijg ik persoonlijk nogal uitslag en irritatie van.
Niemand is perfect, gelukkig niet.

Prutsmuts

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:12

alison_belle schreef:
sja, wat is goed.
Wat voor jou goed is kan voor een ander wel heel verkeerd zijn.


Ik stel mezelf altijd als ZZ ruiter voor, ZZ staat in mijn geval voor Zeer Zwak :+
De rest van de ander zijn gedachtengang hier over laat ik lekker aan hun zelf over als ze me zien rijden.
Gelukkig word ik nooit uitgelachen en krijg nog wel eens een compliment :o
Ook ik leer dagelijks bij en voorzie wat ik allemaal nog leren moet.( en dat is heeeeeel veel)
Ik denk dat ieder op zijn manier zijn best doet en respecteer dat ook (zo veel mogelijk)

Mensen die zichzelf helemaal geweldig vinden krijg ik persoonlijk nogal uitslag en irritatie van.
Niemand is perfect, gelukkig niet
.


Hier sluit ik me helemaal bij aan!

frangelica

Berichten: 1123
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:12

Mensen die zichzelf helemaal geweldig vinden krijg ik persoonlijk nogal uitslag en irritatie van.
Niemand is perfect, gelukkig niet.

kijk de een is beter in rijden de ander met de omgang de een heeft geen klik met paard de ander wel dus wanneer ben je goed ?

Koper

Berichten: 30087
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Ja, ik ben hartstikke goed. Want ik ben goed voor mijn paard. Ik zorg ervoor dat hij krijgt wat hij nodig heeft, en ik word ook al erg bedreven in naar hem luisteren en gewoon dingetjes met hem doen. Vandaag hebben we samen uitgemest. Hij wandelde dan steeds naar de volgende hoop, die ik dan opschepte, en af en toe vond hij het nodig om z'n hoofd aan de kruiwagen te schuren of om met het schepje te spelen. Ik ben ook goed in longeren, en ik ben ook goed in kriebelen waar hij zelf niet bij kan. Daarnaast heb ik uitmuntende hooivoerkwaliteiten :j Is hij erg over te spreken.

Gezellig met paard keutelen is één van mijn hippische doelstellingen. En ik ben er erg goed in ja. Aan de andere kant: mijn paard heeft de kwaliteiten om, met de juiste training en een ambitieuze ruiter, sport C te lopen. Ik ben die ruiter niet. Maar ik geloof niet dat hij dat erg vindt ;)

En mijn paard? Hij is gewéldig. Vindt hij. En hij heeft gelijk :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:42

Ik durf van mezelf mijn kwaliteiten wel te benoemen hoor. :o Maar ook gerust de dingen waar ik niet- of minder goed in ben geef ik gerust toe. Mijn inziens is dat gewoon een stukje zelfkennis.

QualityHorse

Berichten: 1640
Geregistreerd: 10-06-10
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:47

Sinds kort heb ik mezelf zover om te zeggen; het ging goed vandaag :)
Hoewel ik 'ik ben goed' toch echt wel eigendunk vind ja ;p

Aster <3

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:25

Persoonlijk zeg ik ook niet "Ik ben goed in paardrijden", want ik weet dat dat niet zo is, anders zou ik wel iedere week eerste worden.
Maar je hoort mij wel regelmatig zeggen tijdens de les "Hey, dat ging goed" & "Ik heb vandaag goed gereden."
Maar dat bedoel ik meer als in: De oefening waar ik op aan het trainen ben gaan beter, er zit vooruitgang in en vergeleken met een paar maanden terug gaat dit en dat beter. Dus ik heb goed gereden voor mijn doen, maar dat betekend nog niet dat ik goed ben!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:28

Ik zou ipv " ik kan goed paardrijden: zeggen: " Ik kan paardrijden" ... Ik ben niet de beste ruiter, heb wel heel wat jaren gereden. wat ikwel zou zeggen is " Ik kan goed blijven zitten" :+

Anoniem

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:30

Ligt eraan hoe iemand het brengt en wat 'ie er van waarmaakt. Ik vind dit meer een issue over het gedrag van mensen dan dat het iets met rijtechnische discussies te maken heeft.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:31

der is niks mis mee, met jezelf goed noemen, want dat is een MENING. En iedereens mening is anders, als je maar blijft openstaan voor andere methodes, en blijft leren, want zelfs als je goed bent, maakt je fouten.:)


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:19

Geen rijtechnische vraag. Daarom verplaatst van RT-D naar PP.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:21

Zelfvertrouwen doet een mens goed, mensen met te veel zelfvertrouwen komen vroeg of laat toch op de koffie, dus wat mij betreft...Noem jezelf zoals je wil :+

Persoonlijk heb ik een veel grotere hekel aan valse bescheidenheid...!

Charissa_N

Berichten: 1322
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:23

Ik vind me zelf goed rijden :+ maar kan altijd beter!

Houden van jou, met heel mijn hart <3

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:52

Ik vind mezelf niet zo goed rijden eerlijk gezegd... veel verbeterpunten waar ik nog kan aan werken! Terwijl ik normaalgezien wel een ego heb over andere zaken :o

Ik irriteer me hier wel aan de stalgenoten. Die vinden zichzelf zó goed he :\ Dat terwijl ze ook heel wat kunnen bijleren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, jazzejam, Laj1 en 10 bezoekers