importeren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:00

hoi!

in amerika zijn toch vaak mooiere spullen/meer keus dan hier in nederland..
na de winter ga ik met mijn paardje beginnen en ik ben al hard aan het sparen voor nieuwe tack!:D

maar nu vraag ik me af, scheelt het qua prijs om te importeren? vooral met verzendkosten..
en heel misschien ga ik over een jaar ofzo naar amerika, is het dan handiger om mee te nemen ipv verschepen?
(en stiekem hoop ik een mooi 2e hands zadel te vinden via een kennis in usa, maar dan moet het wel schelen in de kosten want ik wil er hier graag nog een zadelmaker na laten kijken of het past..)

alvast bedankt!

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:23

Hangt ervan af. Voor sommige dingen is importeren goedkoper, voor andere dingen niet. Beetje rondkijken dus

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:30

oké bedankt;)

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:02

ik doe regelmatig bestellingen in usa. kijk dan wel goed naar de prijzen ed. en probeer dan met een aantal man samen te bestellen zodat je de verzendkosten kunt delen.
als je bv 1 deken koopt bij 1 winkel schiet het niet op. bij grotere bestelling loont het.

zelf meenemen is natuurlijk het goedkoopste.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:37

Houd er dan ook rekening mee dat je nog eens inklaringskosten (meestal € 12,50) en 19% BTW moet betalen over de waarde die hier in Nederland wordt vastgesteld.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:52

Winddancer schreef:
Houd er dan ook rekening mee dat je nog eens inklaringskosten (meestal € 12,50) en 19% BTW moet betalen over de waarde die hier in Nederland wordt vastgesteld.

en die waarde is inclusief de verzendkosten! (ik heb trouwens wel eens 17,50 inklaring betaald)
ze weten wel te rekenen hier..... |(

soms kan het voordeliger zijn maar vaak niet, nadeel is ook dat je niet kunt voelen wat de kwaliteit is van de spullen. En een zadel zul je toch ook moeten kunnen passen.... en wat als het niet past?
Je kunt beter wachten tot je daarheen gaat en dan shoppen of hier gewoon in de tackstores kijken, met kerst heeft Arthur weer uitverkoop bijvoorbeeld ;)

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Re: importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:57

spicegirl is één van de ervaringsdeskundigen die ik me zo direct voor de geest kan halen :) zij gaat je zeker op weg kunnen helpen :D

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:17

De dollar is nu niet zo heel gunstig dus het is wel minder voordelig dan en tijdje geleden.
Sommige dingen schelen echt een hoop maar veel dingen hangt het er net om.

Persoonlijk zou ik zeker geen 2ehands zadel uit USA halen omdat je nooit weet of het gaat passen.
Er is ontzettend veel verschil in de bomen van westernzadels en ook daar, net als bij Engelse zadels, moet je gewoon voor passen.
Arthur's westernstore of Evelien van Eurohorse hebben een aardige collectie met 2e hands zadels en kunnen meteen kijken of het ook echt past.
Het is een fabeltje dat ze zeggen dat alle westernzadels altijd passen :n

Veel succes!

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:53

hi hi, ik kan wel stellen dat ik ervaringsdeskundig ben op dit gebied.. :o
als je weet wat je koopt, en weet wat een koopje is, kan je leuke dingen kopen.
maar je bent idd niet altijd goedkoper uit. je betaald 19 % BTW, over je aankoopbedrag + verzendkosten. dus als je iets koopt van 100 $ + verzenden is 40 $, betaal je belasting over 140 $. + inklaringskosten van minimaal 12,50.naarmate het bedrag hoger is, zijn je inklaringskosten ook hoger.ook gaan ze nogal creatief om met omrekenen, vaak worden dollars, euro's. of 10 $ werd ineens 58 euro.opletten hier dus..
verzenden kan ook erg duur zijn. zadels verzenden is vanaf 250 $.er zijn daar vele post en pakketdiensten, die erg kunnen verschillen. van betaalbaar, tot ronduit duur ( 250 $ verzenden voor een deken!!)
zadel raad ik niet aan, tenzij je zeker weet dat ie past.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:33

Zadels verzenden met USPS is vanaf 95$ tot 140$ voor een zwaar zadel.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:27

ik heb 3 x een zadel geimporteerd. met USPS. alle 3 de keren was het exact 250$, van verschillende plaatsen.. het is al 40 $ voor een hoofdstel.

WillieB
Berichten: 186
Geregistreerd: 14-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:30

spicegirl schreef:
ik heb 3 x een zadel geimporteerd. met USPS. alle 3 de keren was het exact 250$, van verschillende plaatsen.. het is al 40 $ voor een hoofdstel.

Wij hebben en sturen regelmatig zadels naar NL en hebben nooit meer betaald dan $150 zelfs met USPS alleen mag het dan niet zwaarder zijn dan 42 pound ,dus soms is een custom roper goedkoper met Fedex of UPS.
En als er een officiele rekening bijzit kan je als ze de zaak weer eens proberen te belazeren(want dat proberen ze wel)
het altijd aanvechten ,want het moet volgens de europese regels ingeklaard worden en niet met de zogenaamde Franse slag.
En inderdaad is de Dollar wat minder gunstig nu maar daar staat tegenover dat de zadels die daar 2000 euro of meer kosten hier voor minder dan de helft te koop zijn.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:40

dan zullen ze zwaarder geweest zijn neem ik aan. het eerste wat ik altijd doe , is -na een eerder lesje- de stamps op de doos controleren. wat er aan verzendkosten opstaat.
er word idd nogaleens creatief omgegaan met verzendkosten ( maar dan rekenen ze "handling) , maar bij de zadels was dat niet het geval.

WillieB
Berichten: 186
Geregistreerd: 14-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:53

spicegirl schreef:
dan zullen ze zwaarder geweest zijn neem ik aan. het eerste wat ik altijd doe , is -na een eerder lesje- de stamps op de doos controleren. wat er aan verzendkosten opstaat.
er word idd nogaleens creatief omgegaan met verzendkosten ( maar dan rekenen ze "handling) , maar bij de zadels was dat niet het geval.

Dan nog betaal je geen 250
laatst een zending van 43 pound (het was dus max 44) voor $128 en bij meer tot 52 pound nog geen $180 USPS
priority, en express koste 46 meer maar uit ervaring weet ik dat er meestal geen verschil is in time ,dus beter de goedkoopste 5-7 business days.
En ik denk dat je een behoorlijk zwaar zadel hebt als het meer dan 52 pounds is ,maar een custom roper kan er overheen gaan ,maar is in NL niet nodig (ropen ze niet ) en niet wenselijk (vinden de zadels altijd al te zwaar)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:03

ik heb het wel degelijk 3 x betaald.bij verschillende mensen. je kan het zelf ook vaak nakijken bij een shipping calculator.maar het is niet alleen gewicht, maar ook de doosomvang. hoe kleiner de doos, hoe goedkoper, al gaat er hetzelfde in.
Smithbrothers rekent zelfs 250 $ voor een winterblanket verzenden.
maar de prijzen kunnen erg varieren. voor hoofdstellen heb ik zowel 11 $ verzenden betaald, als 40 $, en alles ertussen in. de meesten hangen rond de 35/40 $.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:00

De grootte van de doos maakt niet uit zolang hij binnen het maximum valt. Wordt hij groter dan heb je kans dat je idd meer moet gaan betalen óf hij wordt gewoon geweigerd.
Zoals WillieB al zegt ik heb ook al aardig wat zadels geïmporteerd en nooit meer betaald als 150$

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 17:04

dankje wel iedereen voor jullie uitleg!

als ik naar amerika ga dan neem ik zelf wat mee, en voor een zadel denk ik toch dat ik dan maar hier ga kijken. als het echt veel had gescheeld zou ik het risico wel nemen, mocht het niet passen, maar dat valt dus tegen als je alle kosten erbij telt.. (en de zedelmaker hier die het nog moet passen, ga niet hopen dat hij past.. :n )


tnx!

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:47

Ik heb wel eens gehoord, dat als je het zadel als handbagage bij je houd, er verder geen kosten bij komen. :)

Maar dat moet je even navragen bij die mensen, die vaker uit Amerika een zadel zo hebben meegebracht.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:12

dan niet.maar ook met handbagage zit je met een max. gewicht, anders moet je bijbetalen voor het vliegtuig.en dan moet je er ook maar net heengaan, anders word het niet goedkoper :D

sliding
Berichten: 1973
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Woldendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:45

Horse_Driver schreef:
dankje wel iedereen voor jullie uitleg!
als ik naar amerika ga dan neem ik zelf wat mee, en voor een zadel denk ik toch dat ik dan maar hier ga kijken. tnx!


Volgens mij is ze dat wel van plan, @spicegirl :D ;)

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 21:25

ik hoop het.. heb al een logeer adresje, nu nog me ouders helemaal overtuigen en sparen voor een tiket en andere kosten.. (en een zadel natuurlijk haha :Y) )

zadel bij je handbagage? lijkt me niet heel handig, maar wel goedkoop natuurlijk :Y)

WillieB
Berichten: 186
Geregistreerd: 14-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:22

Horse_Driver schreef:
ik hoop het.. heb al een logeer adresje, nu nog me ouders helemaal overtuigen en sparen voor een tiket en andere kosten.. (en een zadel natuurlijk haha :Y) )

zadel bij je handbagage? lijkt me niet heel handig, maar wel goedkoop natuurlijk :Y)


niet goedkoop,overgewicht kost uit Amerika behoorlijk wat tegenwoordig en een zadel als handbagage kan je wel vergeten denk.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: importeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:41

hah een zadel als handmagage gaat natuurlijk niet, is vel te groot past niet in de vakken boven je hoofd en dan mag het niet mee (of het moet een mini kinderzadel zijn natuurlijk haha).

ik heb ook een zadel uit usa meegenomen. gewoon in een doos en ingecheckt. ik mocht toen (vorig jaar) 2 stuks bagage inchecken van 45 of 50 pounds per stuk. 1 was dus doos met zadel (wat maar net onder de grens zat) en de andere mn gewonen tas (ook vol met paardenspullen haha).

dus je kan een zadel wel meenemen als bagage maar dan wel inchecken uiteraard.