cavia's buiten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

cavia's buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 12:40

Wie van jullie heeft het hele jaar door zijn cavia's buiten.

Kreeg vandaag te horen dat ik astma heb(lichte vorm) en aangezien ik al vaker thuis trammelant heb gehad over het houden van mijn cavia's op de slaapkamer, had ik eigenlijk besloten om ze dan maar weg te doen.
(klinkt simpel maar het doet echt pijn).
Ik heb al vaker gezegd dat ik ze wel buiten wil hebben zeker zomers, maar er was geen plaats voor een mooi buitenhok.

Nu dus ineens wel na een hoop gezeik en gejank. Extreme duivel

Maar mijnes hebben eigenlijk altijd binnen gezeten, zouden ze het overleven in een goed geisoleerd hok van de winter? Heb wel mijn twijfels.
Nu moet ik dus weer een hok kopen, naast 2 zadels en een ijslandse vakantie en nog een komende DA rekening. Boos!

pfff ik wil nu wel zo snel mogenlijk op mezelf, geen gezeik meer van ouders.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:45

Er zijn wel mensen die hun cavia's buiten houden hoor. Ik denk alleen als het echt heel erg vriest ze beter even binnen kunnen? zal wel eens voor je vragen aan iemand die ook haar cavia's buiten heeft staan hoe zij dat doet Lachen


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:51

Op de cavia-site staat dat ze tot 5 graden buiten kunnen. Daaronder wordt het te koud voor ze. Cavia's zijn wel heel gevoelig voor tocht, daar moet je dus wel rekening mee houden met het plaatsen van het hok.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:33

misschien kun je ze in een garage of schuurtje zetten??
dat is misschien wel iets minder koud

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:40

Wij hebben ook cavia's gehad in een buitenhok. Het was gewoon eentje o poten met gaas en een binnenhokje waar we een heleboel stro en hooi in hadden, daar hadden ze het wel lekker warm hoor.
Als je van de zomer al begint kan het denk ik wel, maar zou het even navragen bij een DA ofzo.
Kun je niet zelf een hok maken? Is veel goedkoper. Zet er dan ook poten onder, dat is warmer dan eentje die op de grond staat.
Wij hadden het dakje en binnenhokje ook geisoleerd en onder het hok houtblokken.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:25

hoi,
mijn cavia zit in de zomer altijd in de zomer in de buitenren met ons konijn. We hebben er natuurlijk ook een nachthok gewoon van 4 planken aan elkaar getimmerd zeg maar. In de winter zitten de cavia en konijn beide in het binnenhok in de garage. dat is een hok van 1 bij 2 meter. Dus ook nog groot zat. Het gaat zo allemaal prima. Cavia's kunnen vrij goed tegen de kou behalve met nat/vochtig weer moet je oppassen want daar kunnen ze niet zo goed tegen. Ik zal als ik jouw was je cavia langzaam laten wennen aan de kou. En het hok lekker bepakken met stro dan gaat het allemaal wel hoor Knipoog
veel plezier er nog mee!
-xxx-
Monique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann_Pam, belle_boef, bonnielau, carineken, Eleeke, eshz, eva1969, Fly_high, Googlebot, Jasia, jitskenienke, L_iek, linoleum, lizy29, Lynnepinny, Maanon_, MagicBullet, manou_diablo, pluklief, Pova, RenskeFrea, Tieneke, Typhoon, xxxmh, YandexBot en 182 bezoekers