Verdient zij dat geld terug of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Verdient zij dat geld terug of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 22:34

beste bokkers,


gister avond kwam een vriendin van mij aan de telefoon op het onderwerp dat haar mobiel stuk is en dus tijdelijk een nieuwe nodig had.
ik had mijn oude witte samsung star nog liggen aangezien ik ziels gelukkig ben met mijn Wave :d

hoe dan okm is zij die telefoon die zelfde avond nog op komen halen voor zestig euro. incl. oplader oordopjes kabeltje geheugenkaartje etc.

zij blij ik blij dacht ik!
kwam ze vanochtend aan met een sms dat de telefoon niet simblokvrij was en ze haar geld terug wou.
ik had haar uitgelegt dat ik niet wist dat de gsm sbv was en ik even moest nadenken hoe of wat.
we zijn nu een hele dag verder en in kom er maar niet uit.
ik wist niet dat hij niet sbv was. ik heb er die tijd gewoon een kaartje in geknikkerd en hoppa!!

wat is mijn poot om op te staan en wat zijn haar rechten?
wat moet ik nou doen?

Onderschrift


Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Verdient zij dat geld terug of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:36

Volgens mij had je moeten weten of hij SBV is of niet
Zij gaat daar immers van uit

Geld verdienen op een gemakkelijke manier? Dat kan zeker!
Qassa werkt snel en gemakkelijk :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:36

Je zet een vriendschap op het spel voor 60 euro? :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:36

Ik snap het probleem niet helemaal :? het is toch een vriendin van je. Lijkt mij dat je het geld gewoon terug geeft..

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:36

ehm het geld teruggeven ?? :P
sorry maar ik heb geen idee wat je anders kan doen, als zij zegt dat die niet sbv is zal zij daar denk ik niet om liegen, het is immers een vriendin van je toch ?
en ik zou haar zelf wel het geld teruggeven, dat is wel zo eerlijk. :j

*edit typfouten
Laatst bijgewerkt door Ayla op 09-09-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Als jullie vriendinnen zijn, dan zie ik zo het probleem niet echt.
Jij je telefoon terug, zij haar geld terug, zo zou ik het toch doen met vriendinnen en zelfs kenissen.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Het is toch je vriendin?!
Komop dan neem je die telefoon toch terug en geef je geld terug?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Jullie zijn vriendinnen...
Waarom dan praten over "poot om op te staan" en "rechten"???
Geef gewoon dat geld terug, als je vrienden met haar wil blijven....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:37

Gewoon bij de betreffende provider de unlockcode aanvragen. Na een jaar is dit vaak kostenloos.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:38

Je geeft toch gewoon dat geld terug? Het is je vriendin dude, wat nou rechten 8)7

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:38

Ga samen naar de markt en laat hem ter plekke 'vrij' maken, kost niet zo heel veel en dan trek je die kosten toch van de verkoopprijs af?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:39

Volgens mij als je een beetje slim zoekt kan je em gewoon heel goedkoop simlockvrij laten maken..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:39

Lijkt me logisch dat je de telefoon terug neemt en het geld terug geeft. Zelfs al was het niet je vriendin. Beetje raar dat je daar nog over na moet denken eigenlijk...

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:39

of ga even langs een Turks winkeltje in de stad en maak hem simlockvrij voor een 10-15 euro...

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:40

vind dat jij wel vreemd met je vrienden omgaat. geld terug geven natuurlijk. Als ik een telefoon over had omdat ik nieuwe heb zou mijn vriendin hem gratis te leen hebben gekregen. Heb die van mij ook pas gratis aan een kennis gegeven toen ik mijn nieuwe samsung kreeg.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 22:40

dat is misschien wel zo maar ik heb de gsm zelf maar een maandje gehad. wist er voorderest niet veel vn en was voor mij ook een inval mobieltje


Armaris schreef:
Volgens mij had je moeten weten of hij SBV is of niet
Zij gaat daar immers van uit



edit andere bokkers. je moet het niet zien als een vriendin maar gewoon als kennis zo kan ik het beter omschrijven

misschien is zestig euo niet zo veel voor iedereen maar voor mij heeft het toch nog al een waarde en kan het goed gebruikeb. ik vraag me geoon af of ik nu verplicht ben om het geld terug te geven en mobiel terugnemen.

Onderschrift

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:42

Zelfs al was het een onbekende. Ik vind het echt zo raar dat je het niet meteen gewoon teruggeeft. Echt bizar, sorry hoor.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

Giolli schreef:
dat is misschien wel zo maar ik heb de gsm zelf maar een maandje gehad. wist er voorderest niet veel vn en was voor mij ook een inval mobieltje


Armaris schreef:
Volgens mij had je moeten weten of hij SBV is of niet
Zij gaat daar immers van uit



edit andere bokkers. je moet het niet zien als een vriendin maar gewoon als kennis zo kan ik het beter omschrijven

misschien is zestig euo niet zo veel voor iedereen maar voor mij heeft het toch nog al een waarde en kan het goed gebruikeb. ik vraag me geoon af of ik nu verplicht ben om het geld terug te geven en mobiel terugnemen.


Ja dat ben je, je hebt in principe onder vlase voorwenselen het toestel verkocht.
neem het toestel terug ga naar de markt en voor een paar euro is die simlock vrij probleem opgelost en dan kan je het toestel weer aan een ander verkopen.

Om zo'n bedrag zou ik geen gezeur willen hebben en zeker niet als het een kennis is het praatje dat je niet te vertrouwen bent gaan dan heel snel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

verplicht ben je denk ik niks zolang er geen contract enz is maar uit goed fatsoen zou je het IMO wel moeten doen.
60 euro is voor iedereen even veel geld. Ook voor je kennis die door jouw nalatigheid met een mobiel zit waar ze niks mee kan.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


bijdehandje1
Berichten: 958
Geregistreerd: 28-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

Voor een paar banketstaaf centjes laat jij die telefoon even simlockvrij maken, op jouw kosten. Daar doe je toch niet moeilijk over?
Jij gebruikte die telefoon niet meer, zij heeft er eentje nodig. Als jouw telefoon in de kast ligt, heb je er zelf ook niets aan.
Er zijn ook websites met tips, hoe je een telefoon simvrij kunt maken.
Stel, dat jij deze moeite niet wilt doen, wees dan een grote meid, neem het toestel terug, en geef haar het geld terug.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

ik zou het zowizo terug geven. vind dat zo'n onzin zelf zou je dat toch ook willen als zoiets bij jou gebeurd?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Everytime

Berichten: 3328
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

Ik vind het ook raar. Jij behoort gewoon dat geld terug te geven, moest je van te voren maar weten of hij wel of niet simlock vrij was.

Where there is desire..There's gonna be a flame..Where there is a flame
Someone's bound to get burned.. But just because it burns.. Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try try try.. Gotta get up and try try try.. You gotta get up and try try try

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:44

Heel raar verhaal dit. Gewoon terug geven en als je dat geld echt zo hard nodig hebt kan je het mobieltje toch zo op internet te koop zetten. Of je laat m simlock vrijmaken voor 15 euro ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 22:44

bedankt. ze zou morgen zelf naar de winkel gaan om hem sbv te maken.

:)

Onderschrift

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:44

je moet helemaal niks.. maar het zou wel zo netjes zijn vind je niet ? Als je er dan toch zo graag van af wilt, zet hem dan op internet... Ik had hem persoonlijk zelf allang terug genomen, ga daar echt geen stennis over schoppen.. en al helemaal niet met een 'kennis'.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever, eva1969, Jette, Kirsha, Lis_Ol, Mutsie93, Noor, nuscaniels, Soepkipje, YandexBot en 196 bezoekers