Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:43

Afgelopen weekend was het zover, de keuring. Vrijdag de hele dag gewassen en gepimpd, en zaterdagochtend al weer vroeg op stal om te kijken of ik opnieuw moest wassen en/of vlechten. Gelukkig was dit niet het geval. Daarna het volgende spannende moment, zou meneer goed de vrachtwagen op gaan. Ook dit was niet echt een probleem, na een duwtje tegen de kont stond hij er ook braaf of. Alleen liet hij meteen zien dat hij springbloed had door direct voor over de voerbak te springen. :+
Achteraf gezien was dit prima, want hij kon niet direct snel weer terug en was er wel wat van geschrokken. Hij had het besef dat hij dat maar beter niet kon doen, en heeft daarna ook gewoon keurig braaf op de vrachtwagen gestaan. 8-)

Op de keuring aangekomen even gemeld, en rustig ze klaargemaakt om de ring in te gaan. Pepa was al vroeg aan de beurt, op zich wel fijn, want de tijd hoe laat hij er moest zijn was daardoor goed in te schatten.

Jennyk was ook gekomen om hem aan te moedigen, erg gezellig ook. Aan de ring vroeg ze me mijn fototoestel, maar oepsie, vergeten. :o
Godzijdank was Starlet er ook als fotograaf, en deze foto's zijn dan ook met dank aan Starlet. Eigenlijk stond ze in de andere ringen te fotograferen, maar aangezien er een fikse scheut forestbloed in Pepa zit (Bovenheigraaf's Camillo x Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark) en Starlet foresterminded is, hebben we gelukkig nog een aantal mooie foto's. :)

Opstellen voor de jury, en als stoere hengst roep je dan naar de merries. :+
Afbeelding

Afbeelding

Rondstappen
Afbeelding

Ronddraven, helaas een galopje hier, maar wel een mooi gesprongen galopje.
Afbeelding

En nog even laten zien hoe het wel moet
Afbeelding

Uiteindelijk resulteerde dit in een koppositie en een 1ste premie! *\o/*
Toen begon het lange wachten tot de kampioenskeuring, gelukkig wel met een lekker zonnetje.

In de kampioenskeuring liet hij zich nog beter zien en ik vond hem echt de beste, helaas dacht de jury daar anders over. :P
Geen foto's hier meer van, maar ik ben beretrots op mijn kanjer.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:48

Wat een knapperd en een heel sierlijke fijn koppie, houd hij deze kleur of is het een toverballetje?

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:48

Oeh wat een ontzettend mooi ding is dat zeg! Gefeliciteerd met de keuringsuitslag!

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:51

<3 Wat een lekker bekkie heeft Salt toch!!! Super en nogmaals gefeliciteerd!! Ik ben nu al benieuwd naar het veulen van volgend jaar. Elk jaar zulke plaatjes, Neon maakt mooie beebs!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:52

Kan ook niet anders met zo'n knappe vent, wat een mooie foto's, en natuurlijk een premie!

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:56

Wauw, knappe kop zit daar op zeg! :oo
Gefeliciteerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:57

Oh, ik heb nooit bewust naar de afstamming gekeken, maar dat is niet mis zeg. En dat met mijn zwak voor Foresters en Appaloosas.... Het is ook echt een mooi diertje, hij heeft een leuke uitstraling. :j Gave foto's, ook hoe mams hem zo lief in de gaten houdt.

Gefeliciteerd met het resultaat!

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:58

Prachtig veulentje!
Het enige dat ik jammer vind bij jouw paardjes zijn de vrij korte halzen. Maar dat kan persoonlijke smaak zijn natuurlijk. Verder vind ik hem echt helemaal geweldig. Ik hoop dat hij zo van kleur blijft. Dat is toch wel mijn favoriete kleur bij de appies.

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:58

wat is tie toch mooi he!! <3
ik kwam net aan toen ze aan de beurt waren dus ik heb het live mogen zien...
nog gefeliciteerd met de eerste premie +:)+

kikia

Berichten: 265
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:01

Wat een knap dier heb je. Maar ook mams mag er wezen :D
En uiteraard gefeliciteerd met de de 1ste Premie

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:04

Prachtige paarden en prachtige foto's, Neon! Vooral die laatste vind ik leuk, ze doen precies hetzelfde met hun benen en kijken ook hetzelfde! :D

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:06

Mooie foto's!
Hij is echt een knapperd! :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 22:15

Hij zal waarschijnlijk nog wel wat doorkleuren, zijn manen zit wat wit doorheen en de eerste witte haartjes op zijn hoofd zijn ook al gespot. Vermoedelijk zal hij naar voren toe wat stekelharig (of gemarmerd/roan in appaloosatermen ;) ) worden.

RP, wist jij niet dat mijn veulens behoorlijk forestbloed bezitten? Mijn merrie heeft zelf natuurlijk al niet het minste bloed als dochter zijnde van Kantje's Ronaldo, en daar zoek ik dan ook een mooie forestbloedlijn bij. :)

Malenka, ik denk dat het behoorlijk vertekend met die korte halsen, veulens hebben altijd een wat kortere hals en mijn veulens hebben echt geen kortere hals dan andere veulens. Ik fok juist halsen met veel front, en ik denk dat je je daarom er op verkijkt. :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:48

Wat een mooie kerel is het! Wat Imre zegt viel mij ook op bij de laatste foto, de benen precies hetzelfde :)

Neon was wel een beetje stout geweest voor ze de ring in gingen.. ;)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:50

Gefeliciteerd!
Het is ook wel een ontzettend knap veulen, daar mag je best trots op zijn.

_Karin

Berichten: 2869
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:08

Wat een schitterende foto's mooi helder.
En nog gefeliciteerd met zijn behaalde 1ste premie.
Maar ja dat kan ook niet anders met zo'n kanjer.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:26

Neon heeft weer een prachtig veulen op de wereld gezet!

Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:54

Wat een plaatje, hij glimt ook echt als een spiegel! Leuk om ook de strepen op zijn hoeven zo duidelijk te zien. Neon haar hoofdje komt ook mooi tot uiting op deze foto's, de donkere delen steken zo mooi af op het wit.
Wat is Pepa een lekker ding! Voor zover je op foto's kunt beoordelen was hij stevig aan het bewegen! Ook mooi om te zien hoeveel front hij maakt <3 Gefeliciteerd met de 1e premie (en de mooie foto's!).

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:59

Wat een prachtig dier! Hele leuke foto's en van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:00

Wat een schitterende foto's!
Hi is echt knap neon!
Gefeliciteerd met je super resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:05

Neonlight schreef:
RP, wist jij niet dat mijn veulens behoorlijk forestbloed bezitten? Mijn merrie heeft zelf natuurlijk al niet het minste bloed als dochter zijnde van Kantje's Ronaldo, en daar zoek ik dan ook een mooie forestbloedlijn bij. :)


Jawel, want toen ik het las dacht ik 'oh ja!', maar ik heb me er blijkbaar nooit in verdiept. ;) Maar dat is inderdaad niet het minste. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:07

De volgende keer mag je mams ook wel even invlechten :P

Gefeliciteerd Neon! Mooie resultaten weer!
Hou je hem zelf?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 08:30

Mams ging zelf niet voor de keuring, en die heb ik bewust niet ingevlochten. Dan zouden haar manen getrokken moeten worden, en ze is eigenlijk alleen maar fokmerrie. Die manen zitten er ook als bescherming tegen vliegen bijvoorbeeld, en daar heeft ze dan later weer ongemak van. Vandaar niet ingevlochten maar enkel gewassen.

En het is niet de bedoeling om hem zelf te houden, zie ook de link in mijn onderschrift. Een dier met zoveel sportambities staat bij mij niet op de juiste plek en dat is zonde.

Steefjevos, leuk dat je dat zegt dat hij zo blinkt. :) Hij was namelijk nog niet al zijn veulenvacht kwijt. De laatste week begon het los te laten, dus ik heb hem flink gerosd om er zoveel mogelijk uit te halen, en dat is me aardig goed gelukt, hoewel er op de zijkant van zijn buik nog oude haren zaten. Hij is daags ervoor 2 keer gewassen, 1 keer met gewone shampoo en 1 keer met zilvershampoo. Daarna heeft hij onder een fleece halsdekentje gestaan om de haren mooi plat te houden. 's Morgens Cowboy Magic erover, nadoen met een wollen handschoen en onder een zomerdekentje gezet. En het resultaat mocht er zeker wezen. :)

TLNLSDB

Berichten: 1313
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:33

phoe wat een knapperd zeg!

BelgenGek

Berichten: 2232
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Reedhill's Salt 'n Pepa op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:24

practig word hij zeg !!