Dan beland je in de sloot met je paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 12:46

Hallo Bokkers,

Vrijdags ging ik met mijn verzorgstertje, die op mijn shetlander hengst Dribbeltje rijd en Louie waar ik op rij, even een blokje om. Wij hebben van die lange paden waar geen verkeer komt. Maar je moet een klein stukje over de weg, waar het altijd rustig is. Van te voren Louie even gelongeerd zodat ie meeste energie toch wel kwijt is. Eenmaal buiten dus niet :+ Maar het was onder controle te houden en beter dan normaal. Dus wij zo'n vierkantje gereden op die paden, en weer terug.

Nou eenmaal op de weg, zag ik dat er een vrachtwagen stil stond bij een winkel. Ik dacht nou kunnen we wel rijden, hij staat daar toch stil. Grote fout, voor ik het weet staat ie achter ons, en word Louie helemaal gek omdat, die vrachtwagenchauffeur steeds op gaspedaal drukte dus een kabaal uit kwam. Ik 'ho' roepen en gebaren dat ie moet stoppen. Echt geschreuwd, misschien niet goed voor Louie maar dat doe je eenmaal op zo'n moment. Nou ondertussen Louie helemaal wijkend over een klein stukje. Daar gebeurde het, hij gleed met zijn achterhand weg in de drooggelegde sloot (gelukkig!) hij kon der nog uitspringen, dus ik werd nog bozer op die vrachtwagenchauffeur. Toen ging ie rijden en Louie sprong in de sloot, kwam op zijn knieeën terecht en ik lande er met een salto vanaf nadat ik op ze'n nek lag. Daar lag ik met Louie op mij. Gelukkig stond Louie al snel op, en was in paniek en wou de sloot uit. Terwijl die dat deed kreeg ik bijna zijn hoef in mijn gezicht, scheelde een paar centimeter! In plaats van op mijn hoofd te staan stond ie op mijn pols.

Dribbeltje scheen der als een dooie bij te staan, vond het helemaal niet eng. Haha, ben zo blij met dat dier heel betrouw baar gelukkig!!

Louie der eenmaal uit, moest ik er nog uit komen. Nou lukte overal brandnetels, en al die andere *** planten. Me hele pols was dik en vol met brandnetel plekken, tintelen niet normaal. Kon amper lopen, maar gelukkig kon mijn schatje nog wel lopen. Ik heb die chauffeur toen ook lopen uitteschelden :o. Verder was ik heel blij dat Louie niks had.

Vrachtwagenchauffeur is niet gestopt maar kei hard door gereden. Met Louie gaat alles goed, alleen heeft ie een klein beetje last van zijn rug. Maar hij speelt alweer in de wei gelukkig, dus dat komt ook weer goed!! Ik heb nog heel veel last van mijn hele linker kant waar Louie op lag, maar ik vind het veel belangerijker dat Loutje goed is dan ik :+ .

Eenmaal 's avonds weer thuis bij mijn verzorgstertje werd de pijn wat erger, en besefte ik pas hoeveel geluk wij hebben gehad. Het had echt heel erg verkeerd kunnen aflopen. Dus ik ben nu echt heeeel voorzichtig langs de weg geworden. Doe het voorlopig maar niet meer, Louie is al bang aangelegd nu natuurlijk helemaal arm dier :(:)

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, moest het even kwijt!

:wave:

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:53

jullie hebben mazzel gehad :)

heel veel sterkte met je arm

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:08

Je hebt geluk dat het zo is afgelopen. Sterkte met de spierpijn. Ik snap trouwens niet helemaal waarom je hier met de beschuldigende vinger wijst naar de vrachtwagenchauffeur. Immers is het vrij gebruikelijk dat een vrachtwagen op een weg rijdt en ben jij degene die met een niet-verkeersmak paard die weg op gaat...

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:46

Dat is makkelijk gezegd Sientje, maar hoe kan ze anders haar paard verkeersmak maken dan met hem de weg op te gaan?
En als de vrachtwagenchauffeur wat meer geduld had gehad en haar tijd had gegeven om weg te komen, ze gebaarde immers naar hem om afstand te houden, had dit niet hoeven gebeuren.
Gelukkig zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die wel rekening houden met bange paarden, dankzij hen kan een paard aan een vrachtwagen wennen. Niet iedereen heeft nl een vrachtwagen tot zijn beschikking om dit te oefenen!

LouieDribbie, ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent, sterkte!

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:55

Sientje schreef:
Je hebt geluk dat het zo is afgelopen. Sterkte met de spierpijn. Ik snap trouwens niet helemaal waarom je hier met de beschuldigende vinger wijst naar de vrachtwagenchauffeur. Immers is het vrij gebruikelijk dat een vrachtwagen op een weg rijdt en ben jij degene die met een niet-verkeersmak paard die weg op gaat...


Ik snap je reactie wel. Maar als de chauffeur wacht, zoals ze tot nu toe altijd doen op die plek. Omdat er veel paarden komen, staat ook een bord van. (De weg waar we op reden leid naar de ruiterpaden). Mijn pony vind het prima als ie langs komt, maar als ie zoals deze deed, hele tijd gaat 'gassen' terwijl die haast naast ons staat. Vind ie dat nou eenmaal dood eng, logisch.

En als je in je vrachtwagen ziet dat een pony in een keer zo flipt, stop je toch met al dat gedoe en rij je rustig verder of stop je. We moeten nou eenmaal rekening met elkaar houden in het verkeer. Ook met paarden, en tot nu toe was mijn pony prima verkeersmak! Hij schrikt eerder van een dom blaadje of een vogel, dan van verkeer. Het is de eerste keer dat ie zo is geflipt op de weg..


Lola96 schreef:
Dat is makkelijk gezegd Sientje, maar hoe kan ze anders haar paard verkeersmak maken dan met hem de weg op te gaan?
En als de vrachtwagenchauffeur wat meer geduld had gehad en haar tijd had gegeven om weg te komen, ze gebaarde immers naar hem om afstand te houden, had dit niet hoeven gebeuren.
Gelukkig zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die wel rekening houden met bange paarden, dankzij hen kan een paard aan een vrachtwagen wennen. Niet iedereen heeft nl een vrachtwagen tot zijn beschikking om dit te oefenen!

LouieDribbie, ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent, sterkte!


Bedankt! :)

SemBo
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:37

Balen zeg Les!

Stelletje stomme vrachtwagenchauffeurs. Ik ben echt blij dat Subi er wel tegen kan. Want hier rijden ze als een wezeloze door. En soms kom ik er in 500 meter 5 tegen.

Maar gelukkig maar dat Lou er niet zoveel aan over heeft gehouden. En dat jij er zelf ook niet iets ernstigs van hebt gekregen.

Hopen dat dit niet nog eens gebeurt. Arme Lou, helemaal in de stress en het is al zo'n lekkere stresskip.

Gr. Maaike

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:41

Fijn dat het niet verkeerd is afgelopen en helaas worden we er niet socialer op naarmate de tijd verstrijkt (nog niet iig)

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:50

Je hebt geluk dat het goed is afgelopen. Sommige mensen kunnen zo aso in het verkeer zijn... Ik stond eerst met mijn bijrijdpaard ergens waar alle trekkers die ik tegen kwam echt super rekening met je hielden. Waar we nu staan zijn het echt allemaal aso's :n . Door gewoon op elkaar te letten in het verkeer zijn dit soort dingen te voorkomen.
Je schreef dat de vrachtwagen voor een winkel stilstond. Heeft hij daar gelost, zo ja, zou ik bij de winkel vragen van welk bedrijf het is en dan een klacht indienen bij dat bedrijf ove de betreffende chauffeur (nummerbord zal je wel niet hebben onthouden lijkt me...).

Sangria

Berichten: 5
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:54

je hebt heel veel geluk gehad, het had erger kunnen zijn
strekte met je arm...

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:56

@ lola, ts geeft nergens aan dat ze aan het oefenen was met verkeersmak maken. Bovendien ga imo een paard niet verkeersmak maken met je verzorgstertje (neem aan dat het een meisje is op de shet ?) erbij, dit kan zeer riskante situaties opleveren. Bij verkeersmak maken hoor je je op jezelf en je eigen paard te kunnen focussen en niet ook nog eens iemand anders in de gaten houden.

Ik kan me ook niet zo goed indenken dat die vrachtwagen echt zo mega hard heeft gereden.. Want toen jullie eenmaal uit de sloot waren gekomen kon was je nog lekker de chauffeur aan het uitschelden.. (wat dat betreft zou je zeggen dat de combinatie dan al lang voor bij zou zijn gegaan)
Ook chauffeurs hebben soms een deadline te halen... je kunt niet verwachten dat iedereen rekening met jouw moet houden. En uiteraard ga je daar vanuit omdat de chauffeurs normaal wel blijven staan, maarja verwacht het onverwachte.
Gas geven geeft ook nou eenmaal kabaal, bij de ene combinatie meer als bij de ander, en hoeft dus niet altijd opzet te zijn.

Desalniettemin een erg vervelende situatie ! Ik hoop dat jullie snel weer van de pijnen gaan herstellen :)
Gelukkig bleef het andere paardje wel rustig. Mocht je weer langs dat stuk gaan, zou je misschien iemand op de fiets mee kunnen nemen, die bij kan springen wanneer dat nodig is ?

(in dit stukje wijs ik jouw absoluut niet aan als de 'schuldige' hoor, maar we horen het verhaal van 1 kant en aan ieder verhaal zitten 2 kanten)

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:02

Ahh wat ontzettend vervelend zeg!! Heb ook een keer zo'n geintje gehad met de hoefsmid (!) van de stal waar ik sta, ook lekker koppeling in en gas, terwijl ik met mn net-opgehaalde-halfjaaroude-veulen even geen kant op kon op de dijk...
Sommige mensen zijn gewoon asociaal....

Hoop dat het met je pols weer goedkomt :) Al ff bij de dokter geweest? En zeker gelukkig dat het met je paardje goed afgelopen is!

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:25

uniekhorse schreef:
@ lola, ts geeft nergens aan dat ze aan het oefenen was met verkeersmak maken. Bovendien ga imo een paard niet verkeersmak maken met je verzorgstertje (neem aan dat het een meisje is op de shet ?) erbij, dit kan zeer riskante situaties opleveren. Bij verkeersmak maken hoor je je op jezelf en je eigen paard te kunnen focussen en niet ook nog eens iemand anders in de gaten houden.

Ik kan me ook niet zo goed indenken dat die vrachtwagen echt zo mega hard heeft gereden.. Want toen jullie eenmaal uit de sloot waren gekomen kon was je nog lekker de chauffeur aan het uitschelden.. (wat dat betreft zou je zeggen dat de combinatie dan al lang voor bij zou zijn gegaan)
Ook chauffeurs hebben soms een deadline te halen... je kunt niet verwachten dat iedereen rekening met jouw moet houden. En uiteraard ga je daar vanuit omdat de chauffeurs normaal wel blijven staan, maarja verwacht het onverwachte.
Gas geven geeft ook nou eenmaal kabaal, bij de ene combinatie meer als bij de ander, en hoeft dus niet altijd opzet te zijn.

Desalniettemin een erg vervelende situatie ! Ik hoop dat jullie snel weer van de pijnen gaan herstellen :)
Gelukkig bleef het andere paardje wel rustig. Mocht je weer langs dat stuk gaan, zou je misschien iemand op de fiets mee kunnen nemen, die bij kan springen wanneer dat nodig is ?

(in dit stukje wijs ik jouw absoluut niet aan als de 'schuldige' hoor, maar we horen het verhaal van 1 kant en aan ieder verhaal zitten 2 kanten)


Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik weet niet wat de situatie precies is geweest, maar er zijn genoeg aso's in het verkeer die onnodig gas geven en/of gaan duwen, waardoor een paard wat verkeersmak is dat ineens niet meer is. Of hij nu haast heeft of niet, je hebt rekening tehouden met de zwakkeren in het verkeer. Daarbij komt ook nog dat de TS duidelijke signalen gaf en de vrachtwagen doorreed nadat het paard met ruiter en al inde sloot is beland. Je zou dit doorrijden na een ongeluk mogen noemen, al is het niet door een botsing veroorzaakt. Als ik haast heb om ergens te komen dan geeft mij dat geen recht om maar aso te rijden. Het word algemeen gedaan en zorgt voor ergenissen in het verkeer (bumperkleven, onnodig seinen, rechts inhalen etc.). Dat is zoizo al gevaarlijk, maar ze er een paard bij en de kans dat er iets gebeurd word nog eens hoger. Deadline is naar mijn mening voor een vrachtwagen chauffeur geen geldig excuus. Onwetendheid wel, totdat de TS ging seinen.
Verder geen aanval op jouw idee, maar in ben 1x meegegaan met een fiets ter ondersteuning. Zlefs met een moutainbike zijn ruiterpaden (waar de TS ook naar onderweg was) erg moeilijk te doen. Er praktisch is het niet, laat staan wanneer je harder gaat dan een sukkeldrafje. Dit soort dingen zijn alleen te voorkomen als men een beetje rekening met elkaar houd, ik kan me ook wel voorstellen dat het paard van de TS misschien nu wel anders reageert als hij weer een vrachtwagen tegen komt. Vaak genoeg gezien dat een paard dat zoiets heeft meegemaakt na jaren niet reageren op verkeer ineens bang is. Zie dat er dan maar weer eens uit te krijgen. :n

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:50

Uniekhorse, ik gaf een reactie op Sientje die het over een niet verkeersmak paard had.
Een chauffeur met een deadline heeft niet het recht om andere weggebruikers in gevaar te brengen! Zeker met een vrachtwagen behoor je rustig te rijden. En dat het gasgeven met een vrachtwagen meer herrie maakt weten we allemaal, dus de chauffeur ook.
Verder ben ik het met Stybba eens, op een fiets is niet altijd makkelijk om mee te rijden, een rustig paard meenemen daarentegen kan wel eens helpen om het andere paard te beinvloeden, al zou ik dat zelf ook niet met een klein meisje doen. Maar goed, dat was al gezegd, was niet aan de orde omdat het paard verkeersmak is, of was waarschijnlijk, met dank aan deze ongeduldige chauffeur!

Quasandra

Berichten: 141
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: liedekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:56

Sientje schreef:
Je hebt geluk dat het zo is afgelopen. Sterkte met de spierpijn. Ik snap trouwens niet helemaal waarom je hier met de beschuldigende vinger wijst naar de vrachtwagenchauffeur. Immers is het vrij gebruikelijk dat een vrachtwagen op een weg rijdt en ben jij degene die met een niet-verkeersmak paard die weg op gaat...


Hier in belgië staat zelfs dat als je op straat rijd met auto of tactor of alles met vier of meer wielen, als je een paard ziet moet stoppen of zelfs de motor afleggen tot het paard langs is gekomen!!!!! En uit dees verhaal lees ik wel duidelijk dat de vrachtwagen helemaal geen respect toonde. En of je paard nu verkeersmak is of niet. Ik heb een paard van 22 dat ook verkeersmak is maar heel af en toe schrikt ze toch nog van iets in het verkeer!! Het is en blijft een dier.

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:59

Onderwerp bericht:

Sientje schreef:
Je hebt geluk dat het zo is afgelopen. Sterkte met de spierpijn. Ik snap trouwens niet helemaal waarom je hier met de beschuldigende vinger wijst naar de vrachtwagenchauffeur. Immers is het vrij gebruikelijk dat een vrachtwagen op een weg rijdt en ben jij degene die met een niet-verkeersmak paard die weg op gaat...



Hier in belgië staat zelfs dat als je op straat rijd met auto of tactor of alles met vier of meer wielen, als je een paard ziet moet stoppen of zelfs de motor afleggen tot het paard langs is gekomen!!!!!


Dat vind ik nou eens een prima verkeersregel Quasandra!
Zeker nu het verkeer almaar drukker wordt en de mensen meer haast krijgen en asocialer worden!
Zouden ze in Nederland ook toe moeten passen.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:05

SemBo schreef:
Balen zeg Les!

Stelletje stomme vrachtwagenchauffeurs.


Heerlijk ongenuanceerd weer.
Het was er maar 1 in dit geval of is dit jouw algemene mening over dit beroep?

@ TS: gelukkig is het enigszins goed afgelopen met jullie! :(:)

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:10

Sientje schreef:
Je hebt geluk dat het zo is afgelopen. Sterkte met de spierpijn. Ik snap trouwens niet helemaal waarom je hier met de beschuldigende vinger wijst naar de vrachtwagenchauffeur. Immers is het vrij gebruikelijk dat een vrachtwagen op een weg rijdt en ben jij degene die met een niet-verkeersmak paard die weg op gaat...

Ehm, dan nog hoort hij niet te gaan 'kleven', en constant express gas te gaan geven.
Afstand houden is tegenwoordig ook al teveel gevraagd geloof ik :o

@ Lola, dat vind ik dus ook. Hoe krijg je een paard 100% verkeersmak, als je er niet mee de straat op gaat :+

Je hebt iig wel geluk gehad, had erger af kunnen lopen!

Had vorige keer ook ruzie met zo'n imbeciel, ik was met iemand even gezellig meegegaan met een buitenrit (zij te paard, ik op de fiets). En we rijden bijna weer bij stal (zijn best smalle polderwegen). Komt er een auto hard aangereden van achter.. En gaat hij op een heeeele kleine afstand achter t paard rijden, en maar zitten kleven. Dan denk ik, ben je wel goed bij je hoofd?
Zij nog gebaren van, hou afstand, ik moet hier naar links!

Dat heb ik 'm daarna ook duidelijk gemaakt, dat het leuk had geweest als paardlief z'n motorkap in 2en zou trappen (ja, ik was erg kwaad :o ). En of hij t wel helemaal normaal vond.. Stoere bink :Z

Bah, heb zo'n hekel aan dat soort mensen.

Zijn echt niet altijd vrachtwagen chauffeurs hoor. Genoeg van die mafkezen in de auto, of scooters!

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:13

MarvanTom schreef:
SemBo schreef:
Balen zeg Les!

Stelletje stomme vrachtwagenchauffeurs.


Heerlijk ongenuanceerd weer.
Het was er maar 1 in dit geval of is dit jouw algemene mening over dit beroep?

@ TS: gelukkig is het enigszins goed afgelopen met jullie! :(:)



Mijn mening hierover is dat het juist vaak wel de vrachtwagenchauffeurs zijn die rekening met paarden houden. Ik denk dat zij zich er meer van bewust zijn dat een paard hiervan kan schrikken dan een gewone automobilist, omdat zij dat vaker meemaken. Een paard is nu eenmaal eerder bang van een vrachtwagen dan van een auto. Jammer dat de TS net de verkeerde tegenkwam en jammer dat er mensen zijn die dan alle chauffeurs over 1 kam scheren.
Mijn paard is ook bang voor vrachtwagens en ik ben er ook weleens tegengekomen die gewoon vol gas doorreden maar die zijn gelukkig op 1 hand te tellen. Aan de andere kant heb ik het ook meegemaakt dat mijn paard helemaal flipte en de weg op sprong toen de chauffeur zijn vrachtwagen uit zette en voor mij het verkeer tegenhield, hoe vind je die dan?

lirote

Berichten: 64
Geregistreerd: 13-03-08

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:57

het blijft toch door rijden na een ongeval
is en blijft strafbaar
(je kan altijd nog aangifte doen als je via die winkel waar hij stond te lossen kan achterhalen wie het was)
niet iedereen weet hoe paarden kunnen reageren zou bij de theorie voor het rijbewijs moeten komen
van de week ook het had hard geregent dan krijg je van die diepe plassen
en wat is er nou leuker voor mensen in de auto om hard door de plassen te rijden en natuurlijk net als er iemand met een paard rijd (meisje en paard zowat in de bomen en jongen in auto hard lachend door rijden

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:14

lirote schreef:
het blijft toch door rijden na een ongeval
is en blijft strafbaar
(je kan altijd nog aangifte doen als je via die winkel waar hij stond te lossen kan achterhalen wie het was)
niet iedereen weet hoe paarden kunnen reageren zou bij de theorie voor het rijbewijs moeten komen
van de week ook het had hard geregent dan krijg je van die diepe plassen
en wat is er nou leuker voor mensen in de auto om hard door de plassen te rijden en natuurlijk net als er iemand met een paard rijd (meisje en paard zowat in de bomen en jongen in auto hard lachend door rijden


Hoe kom jij daar nou toch bij?
Dit is in de gegeven omstandigheden geen VPO, hoor!
Als hij ze had aangereden, dan natuurlijk wel.
Maar wat kan een chauffeur eraan doen als een paard niet verkeersmak is?
Aan ieder verhaal zit altijd 2 kanten. ;)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:55

TO reageer nu even op een mogelijke aangifte en het achterhalen van de dader!

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 06:41

Ik denk niet dat de chauffeur strafbaar is.
Ik heb het meegemaakt dat mijn paard werd aangereden, ik liep met haar op de stoep omdat de weg daar erg smal is, vervolgens komt er een auto aan die daar gaat inparkeren en daarvoor de stoep op rijd. Ze mocht daar niet parkeren, er stonden zelfs paaltjes, en ze raakt Lola haar achterbeen. Lola slaat vervolgens de hele (splinternieuwe) auto aan puin, 8000 euro schade.
Volgens de wet zit je al voor 50% fout omdat het om een dier gaat, over de andere 50% is een rechtzaak geweest en daar werd besloten dat ze nog eens 25% vergoed zou krijgen, ze kreeg dus totaal 75% van de schade vergoed.
Zelfs terwijl hier heel duidelik was dat de automobiliste fout zat was ze nog niet strafbaar.
Dit is wel ong. 8 jaar geleden, misschien is het inmiddels veranderd.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 07:42

Dr zit altijd 2 kanten aan zo'n verhaal, en ik denk niet dat je alleen met je vinger naar de chauffeur kan wijzen.
Als het puntje bij paaltje komt ben jij degene die de weg op gaat met een dier dat schijnbaar nerveus word van vrachtverkeer. Dan kan die chauffeur wel langzaam gaan rijden maar daar schiet je nog niets mee op ( plus dat veel mensen niet beseffen dat een truck ook plots lawaai kan maken zonder dat de chauffeur aan het gas geven is)..

Ik zeg niet dat het de fout is van de chauffeur, of van de ruiter alleen, Zoals ik zeg, dr zitten altijd 2 kanten aan.

maar persoonlijk vind ik dat je de weg niet op moet gaan met een beestje wat bang is voor vrachtverkeer, je brengt jezelf zo in gevaar.

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:22

jilleroo schreef:
Dr zit altijd 2 kanten aan zo'n verhaal, en ik denk niet dat je alleen met je vinger naar de chauffeur kan wijzen.
Als het puntje bij paaltje komt ben jij degene die de weg op gaat met een dier dat schijnbaar nerveus word van vrachtverkeer. Dan kan die chauffeur wel langzaam gaan rijden maar daar schiet je nog niets mee op ( plus dat veel mensen niet beseffen dat een truck ook plots lawaai kan maken zonder dat de chauffeur aan het gas geven is)..

Ik zeg niet dat het de fout is van de chauffeur, of van de ruiter alleen, Zoals ik zeg, dr zitten altijd 2 kanten aan.

maar persoonlijk vind ik dat je de weg niet op moet gaan met een beestje wat bang is voor vrachtverkeer, je brengt jezelf zo in gevaar.


Eh, ja, maar hoe ga je zo'n beest dan verkeersmak krijgen? :Y)
Als ze nooit geen vrachtwagen zien, raken ze er ook niet aan gewend..

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Dan beland je in de sloot met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:32

hoe je dat voor mekaar krijgt is niet mijn pakkie aan. Ik zeg enkel dat het niet slim is om zo de weg op te gaan.