En dan zie je een vreemde vent door het slaapkamerraam......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

En dan zie je een vreemde vent door het slaapkamerraam......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 16:35

Wat we gisteren toch hebben meegemaakt?!
Ik was even voor een boodschap naar de stad geweest (een nieuwe citruspers kopen), en dacht bij thuiskomst even een sinaasappeltje uit te persen. Ding uit de zak gehaald, zegt mijn man (Henk) ineens ; kruipt Dennis daar door het slaapkamerram naar binnen??
Ik ook kijken natuurlijk en vroeg of ze niet allemaal weg waren. Het was ongeveer 4 uur. Ze waren naar het werk of naar school en konden ook zo thuis komen.
Het ventje draait zich om en Henk zegt weer, dat is Dennis niet. Hij bedenkt zich niks en vliegt naar buiten en begint al snel te schreeuwen. Ik kon het binnen nog horen. Ik dacht nog; die krijgt al klappen. Maar met dat ik dat hoorde zag ik 2 jongens door de schuifpui achterthuis naar buiten komen en renden via de zijkant van het huis weg.
Manlief rennen en rennen en schreeuwen naar andere buren die toevallig stonden te praten op straat dat ze de jongens moesten tegenhouden. Dan staan ze natuurlijk eerst even suffig te kijken wat er wel niet aan de hand is voordat het tot hen doordringt. Een andere buurvrouw hoorde het ook en pakte snel haar auto. Henk erin gestapt en weg waren ze. Een andre buurvrouw op de fiets er achteraan, die heeft nog een beetje een beschrijving kunnen geven.
Die jongens renden zo hard, die waren niet bij te houden. Wat wil je, knapen van een jaar of 18, 19.
Ze gingen ook tussendoor terwijl de auto moest omrijden.
Toen maar de politie gebeld, want dat was nog niet gebeurd. Die waren er ook met een kwartiertje.
Alles verteld en uitgelegd en toen gingen ze het huis binnen. Inmiddels was de Dennis zelf gearriveerd maar die mocht ook niet in huis ivm de sporen. Het was nat buiten dus ze hadden heel wat achter gelaten.
Gelukkig hebben de jongens geen tijd gehad wat mee te nemen. Ze konden alleen van boven naar beneden rennen om langs de achterkant te vluchten.
En dan te bedenken dat er afgelopen weekend een paar huizen verderop ook al is ingebroken. Het is hier wel raak de laatste tijd.

_____________________________________________________________________________________
Hier het stukje dat op de van site van Almelo staat.

Onderzoek naar een andere woninginbraak, dit keer aan de Pinquin in Almelo,
wordt door de politie in Almelo ingesteld.
Een buurman van getroffen buren zag op woensdag, 8 september 2010 om ongeveer
16.05 uur, dat een hem onbekende jongeman de woning van zijn buren binnenglipte.
De buurman bedacht zich geen moment, rende naar buiten en vervolgens, al schreeuwend,
naar de woning van zijn buren. Plots zag hij, naast de eerdere jongeman, nog een tweede
in beeld komen. Deze had mogelijk op de uitkijk gestaan om zo zijn maatje bij onraad (!!)
tijdig te waarschuwen. Beide inbrekers namen de benen en hoewel de achtervolgende
buurman zijn best deed, lukte het hem niet de jongemannen in te halen.
Onderzoek door de politie wees uit, dat de ongewenste bezoeker de woning binnen
was gegaan via een schuifdeur en via diezelfde deur de woning ook weer verlaten had.
Bij deze inbraak kon, vanwege het alerte optreden van de buurman, voorkomen worden,
dat de daders goederen meenamen.

___________________________________________________________________________________

Of dat van die schuifdeur klopt weet ik niet omdat we er ook maar 1 naar binnen hebben zien gaan. Misschien hebben ze het wel op 2 plekken geprobeerd en is het op beide plekken gelukt.

Ik vind het toch altijd eng om actie te ondenemen bij zoiets, want je weet weet nooit wat dat tuig doet als ze in het nauw komen.
Maar het schut je wel weer wakker, dat je toch altijd de boel goed op slot moet doen tegenwoordig.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: En dan zie je een vreemde vent door het slaapkamerraam......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:39

Potverdorie, kun je nou helemaal niets meer open hebben te luchten?
Hopelijk is er wat uit sporenonderzoek gekomen en kunnen ze de daders vinden.

Gaat je niet in de koude kleren zitten..

Anoniem

Re: En dan zie je een vreemde vent door het slaapkamerraam......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:40

Zo da's brutaal zeg :(

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:44

NM --> LZP

mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Re: En dan zie je een vreemde vent door het slaapkamerraam......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:22

Pfff de mentaliteid van tegenwoordig! Ze kunnen nergens van afblijven! Wel heftig zeg! En dat je man zo naar buiten durft te gaan... want tegenwoordig word er ook wel veel geweld gebruikt.