ik ben stom geweest *zucht*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

ik ben stom geweest *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 18:30

Ik ben zo achterlijk geweest om over het leasen van Homero niets op papier te zetten. De eigenaar zou de helft van de stalling betalen, en zou elke maand komen kijken hoe het gaat. De afgesproken termijn was tot en met mei. Hij is in de 4 maanden dat ik hem nou heb wel 1 keer geweest, nog geen 5 minuten. Ook heb ik nog geen geld gezien (is nu al E230). Ik probeer hem al vanaf maandag te bereiken, maar helaas. Als ik hem thuis bel krijg ikd e fax, en mobiel neemt ie niet op, of drukt me wrsch weg. Dit is dus een probleem, want ik wil dus dat Homero eind mei wel weg gaat, want ik heb dus echt geen tijd.

Heb ik nu enige poot om op te staan? Andere mensen zeggen dat ik hem dan maar moet verkopen (hij is niet eens van mij), dat kan ik toch niet zomaar doen lijkt me. Naar dat geld kan ik wrsch wl fluiten. Bah.....


Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 18:33

dit vind ik eerlijk wel een beetje stom, maar ik ben nog maar 11 en ik kan dus niet helpen, hopelijk komt de oplossing gauw in de bus.
Bel eens met een ander nummer naar hem.

. . .
. . .
. . .

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 18:34

Pouskintje schreef:
Bel eens met een ander nummer naar hem.


Dat hebben we wel al gedaan, maar het blijft hetzelfde. Maar het i een veearts, dus lijkt me raar dat hij zo slecht bereikbaar is Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 18:52

Zulke dingen kun je inderdaad even in een contractje vastlegggen maar dat wordt zo gauw vergeten. En idd je mag het paard niet verkopen. Je kunt hem natuurlijk wel een rekening sturen wie weet hoe hij daar op reageert.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:08

hey,

wat zit jij in een kl*te positie zeg!
Ik zou hem een brief schrijven, en alles erin vermelden, die moet hij toch ontvangen, lijkt mij. Als het echt niet lukt, schrijf je hem een brief dat je anders genoodzaakt ben hem te verkopen, omdat het anders niet meer lukt. Tis niet goed, bluffen en dreigen, maar als het echt niet lukt, is het toch wat.
Kan je niet bij hem langs gaan? of dat een vriendin hem belt?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:11

Een rekening sturen met " gelieve binnen 14 dagen te betalen " is een goed idee. Hem in die (aangetekende) brief ook melden dat je er op rekent dat Homero volgens de overeenkomst eind mei is opgehaald. Reageert hij niet of negatief op deze brief is het slim er mee naar een advocaat/ rechtswinkel te gaan. Een briefje van hen doet vaak wonderen. En nee, je mag hem niet verkopen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:52

Uiteraard is een contract op papier heel handig, maar als het erop aan moet komen is een mondelinge afspraak volgens de wet net zo bindend!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:59

Je kunt hem niet verkopen maar wel "vasthouden" tot er betaald is, dit is het zgn. retentierecht.
Dit houdt in dat als jij iets doet voor een ander zoals bijv. zijn fiets repareren, je de fiets pas terug hoeft te geven als er voor betaald is.
Dit geldt dus ook voor de verzorging/training van een paard.

Een tijdje terug is hier nog een uitspraak over geweest bij de rechtbank.
Een stalhouder zou voor een eigenaar 5 paarden in training houden en op wedstijden uitbrengen (4 span wedstrijden) terwijl de eigenaar in Spanje zat.
Deze man betaalde ook niet en liet een jaar niets van zich horen.
Daarna wilde hij de paarden weer meenemen terwijl er nog steeds niet was betaald en bleek dat hij ook niet kon betalen.
De rechter besliste daarop dat de stalhouder de paarden mocht houden als betaling.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:26

Dat lijkt me stug dat ze het paard niet mag verkopen. Een buurman heeft 2 jaar geleden ook een paard bij hem op stal gekregen en de eigenaar is nooit meer komen opdagen en dus ook niet betalen. Je kunt toch niet verwachten dat iemand 2 a 3 jaar lang voor zo'n beest zorgt en de kosten moet betalen. Mijn buurman klaagt niet want die is intussen aan het beest gehecht. Maar als de eigenaar niet informeert en komt opdagen heb je toch zeker het recht hem te verkopen wanneer de kosten hoger zijn dan de waarde van het paard.

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:34

als ik jou was zou ik even langs de wetswinkel gaan die kunnen je vast wel helpen. je kan het adrs vast wel vinden in de goudengids . ik wens je veel sterkte!!!!! Kusje renee & michor Lovers

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:51

Raar dat je niets van hem hoort zeg!!! Wat doet ie dan nog met dat paard??? Was dat niet de man waar je werkte toen of was het een ander?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:49

Nou jaah....behoorlijk vaag allemaal hoor!! Ik heb het idee dat die man blijkbaar niet veel interesse meer in z'n eigen paard heeft, aangezien hij niet bepaald vaak langskomt, niet betaald e.d... Scheve mond
Een vreemd idee van mij misschien, maar wie weet speelt de eigenaar met de gedachte om Homero te verkopen, en hoopt ie dat jij inmiddels zo aan 'm gehecht bent dat jij hem wel zou willen kopen...het is toch wel heel vaag dat hij niks van zich laat horen en ook niet bereikbaar is, aangezien het zelfs een veearts is??
Zelf zou ik in zo'n situatie idd een aangetekende brief sturen met de rekening erbij, kan hij nooit zeggen dat ie van JOU de laatste tijd niks meer gehoord heeft!
Sterkte ermee in ieder geval...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 00:13

ehm om even in te gaan op het plan een paard te verkopen dat niet van jou is..... Dit mag NIET. je kan niet meer rechten overdragen dan dat je zelf hebt!! Dit kan alleen als je door verjaring eigenaar geworden bent. Maar dat duurt bij zaken vele jaren. De geplaatste reactie met het retentierecht is wel bruikbaar.... Denk er wel aan dat hetbij een zuiver mondeling gesloten ovk vaak jou woord tegen dat van hem word

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:12

Nu is het eind mei ,

Is het paard inmiddels al opgehaald en de rekening betaald vraag ik me af ?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:21

Zo ben ik eens bij een handelaar geweest waar ik een pony mocht uitzoeken om te leasen maar had er een slecht gevoel over. Had het idee dat ik enorme problemen zou krijgen, bijvoorbeeld dat hij uiteindelijk zou willen dat ik de pony kocht, dat hij hem niet op tijd meer zou ophalen of met ziekte van de pony oid de grootste problemen zou krijgen.
Heb toen direct al besloten er vanaf te zien.
Je moet alles op papier hebben met zulke afspraken, een mondelinge afspraak stelt namelijk weinig voor. Hij kan nu beweren dat jullie nooit hebben afgesproken dat hij de helft vh stalgeld zou betalen.
Probeer hem eens te bellen met nummer onbekend, misschien dat hij dan opneemt? Of anders langsgaan? Breng de stalhouder op de hoogte zodat de eigenaar niet onverwachts het paard ophaalt en jij met een niet betaald bedrag aan stalgeld zit.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:49

Wat een rotstreek zeg.
Nouja, denk dat jij wel meer voor Homero krijgt dan 230 euro!
Misschien ook gemeen, maar hij heeft dan ook geen poot om op te staan, dus waarom niet??

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:21

Ik denk juist dat je m beter niet kunt verkopen. Als de eigenaar opeens wel een keer op komt duiken en zijn paard terug wil zit jij met een probleem....
Verder veel sterkte en suc6 en kun je niet gewoon langs zijn huis gaan?


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:42

Ja, dit is heel moeilijk! Je mag hem idd niet verkopen, want dan ben je strafbaar.
Hij is dierenarts...heeft hij geen praktijk waar je langs kan gaan???
Vraag is aan iemand die hem als veearts heeft of die hem wel goed kan b ereiken. Bel eens vanaf een nummer dat hij niet kent....
iig heel veel succes!

Even off-topic: Ik keek even in je profiel...die Homero Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Wat een super gaaf beest!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:18

Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig. Verkopen mag idd niet, verhuren wel. Je kunt hem idd een rekening sturen en daarbij vermelden dat indien Hom na de afgesproken datum van eind mei niet is opgehaald er 250 euro per dag berekend wordt.
Wel raar dat een zogenaamde veearts niet tebereiken is.
Ik zounu al naar een rechtswinkel toestappen en vragen wat je mag en kan doen.
Succes ermee.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 10:26

Update:

De rekening is inmiddels betaald, we zijn er langs gegaan. Hij zou Homero voor 1 juni ophalen, hij heeft dus nog 2 dagen.....Homero's training is verder al afgebouwd, hij gaat daar toch de wei op. Zal mij benieuwen of Homero echt opgehaald wordt.....

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:34

Ik hoop bijna van niet..

Niet voor jou hoor, maar het getuigd van weinig respect en liefde voor het paard door deze eigenaar.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:41

Je had het zoals je zelf al zegt inderdaad op schrift moeten zetten. Nu kkun je bijna niks bewijzen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, hanne2001 en 46 bezoekers