zo boos en verdrietig tegelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 09:57

Nou het moet allemaal niet gekker worden.
ik zal mijn verhaal proberen kort te houden,
Wij trouwen 25 sept, hartstikke leuk zal je denken maar nu komt het
de familie van mijn vaders kant heb ik niet uitgenodigd, dit om reden wat er vroeger is gebeurt en ik hier liever niks over kwijt wil.
nu heb ik dus nog een oom van mijn moeders kant en hij is getrouwd met een vrouw die al een kind had (mijn neef als het waren)
Dit is altijd goed gegaan maar nu heeft mijn moeder ruzie gekregen met haar broer (Gaat altijd om geld van oma enzo) Nou dat is hun probleem ik heb mijn oom altijd gewoon behandeld.
Nu komt het: bij een trouwerij hoort een vrijgezelle feest, en hebben hun (neef en vrouw niet uitgenodigd) hier kan ik een heel verhaal bij maken, maar heeft geen nut.
Ik vind zelf dat je moet kunnen beslissen wie je op vrijgezelle feest wil en wie niet.
Hier was mijn neef behoorlijk pissig over en heeft dit laten blijken.
En nu raad je het al: ze hebben allebij afgemeld voor de bruiloft oom en neef
Leuk zo'n familie die je laat barsten.

Ik heb nog niet gereageerd op de sms afmeldingen, wil wel, maar mijn vriend zegt dat ik me dan ook laat kennen grrrr wil zo graag iets grofs terug sms'n
Sorry moest het ff kwijt
gr

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:08

HK --> LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:11

Dan nodig jij die oom toch uit??

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:13

Ik ben het niet met je eens dat je zelf moet kunnen beslissen wie er op je vrijgezellenfeest komt. Het is een feest dat VOOR je georganiseerd wordt, niet Door je. Je familie/vrienden zijn degenen die het feest regelen, jij hebt alleen mee te gaan en lol te hebben.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:13

Volgens mij snap ik je verhaal niet helemaal.
Maar wel rot dat het zo gelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:14

Zo zie ik dat niet, als er mensen zijn die je graag mag, dan mogen ze je niet in verlegenheid brengen om hun eigen ego voor te laten gaan...het feestje wordt nl wel VOOR haar georganiseerd. Zij heeft geen boodschap aan de kift van haar familie.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:19

Dan komen ze maar niet daar moet je je niet druk om maken, het verpest alleen maar je mooie dag.Geniet met de mensen die er wel zijn.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:20

Ik snap absoluut dat je hier super van baalt!!!
Wel vind ik het van je oom en neef NIET netjes dat ze zich afmelden voor de bruiloft!!! Ze laten zich zo wel kennen! Jij hebt er niets in te zeggen wie er wel of niet mee mag naar je vrijgezellenfeest, dan moeten ze dat ook niet 'afreageren' op jou/jullie!
Hoop dat het ondanks alles toch wel een heel mooi feest wordt!

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:22

Ik vind het nogal kinderachtig dat ze daarom niet naar je bruiloft komen.
Laat je alsjeblieft niet kennen door iets grofs terug te sturen, ik denk ook niet dat dat zin heeft namelijk.

Kentaro schreef:
Ik snap absoluut dat je hier super van baalt!!!
Wel vind ik het van je oom en neef NIET netjes dat ze zich afmelden voor de bruiloft!!! Ze laten zich zo wel kennen! Jij hebt er niets in te zeggen wie er wel of niet mee mag naar je vrijgezellenfeest, dan moeten ze dat ook niet 'afreageren' op jou/jullie!
Hoop dat het ondanks alles toch wel een heel mooi feest wordt!


Amen!

ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:28

bedankt jullie hebben gelijk, ben nu wat rustiger en zal niks terug smsn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:33

kleinvosje schreef:
Ik ben het niet met je eens dat je zelf moet kunnen beslissen wie er op je vrijgezellenfeest komt. Het is een feest dat VOOR je georganiseerd wordt, niet Door je. Je familie/vrienden zijn degenen die het feest regelen, jij hebt alleen mee te gaan en lol te hebben.


Meen je dit serieus? Het vrijgezellenfeest gaat toch om degene die trouwt? Dan mag zij daar toch mensen bij hebben die zij erbij wil hebben? Als er voor mij ooit een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, zorg ik toch echt wel voor een lijst met namen die ik erbij wil hebben.. Wordt ook vaak wel gedaan trouwens, dat er aan degene die trouwt gevraagd wordt om de namen.. Aangezien degene die het organiseert misschien wel helemaal niet iedereen kent.

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:37

Ik vind dat trouwerijen altijd een drama zijn zo zijn wij zelf in het heel klein gerouwd.
MAAR dat heeft ons wel al onze vrienden gekost die daar dus diep beledigt over waren.
echt waanzin maar mensen kunnen op dat soort evenementen heel raar uit de hoek komen.

heel veel strekte verder.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:39

kleinvosje schreef:
Ik ben het niet met je eens dat je zelf moet kunnen beslissen wie er op je vrijgezellenfeest komt. Het is een feest dat VOOR je georganiseerd wordt, niet Door je. Je familie/vrienden zijn degenen die het feest regelen, jij hebt alleen mee te gaan en lol te hebben.


Hier ben ik het niet mee eens, het is een feest voor haar en als zij haar oom en neef er bij wil hebben dan heeft de rest van de groep dat maar te accepteren. Ze kunnen toch wel 2 dagen zich eigen niet als kleine kinderen gedragen voor hun eigen dochter??!!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:46

Als een vrijgezellenfeest niet VOOR het bruidspaar is, voor wie dan wel? Voor je de vrienden van de organisatoren? Nou dan hoef ik later geen vrijgezellenfeest.

Ik snap dat je teleurgesteld bent!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:46

NOu ik val niet eens zozeer over het feit dat ze zich afgemeld hebben, maar meer over de manier waarop.... via de sms :?
Dat vind ik echt niet kunnen.

Jammer dat het zo moet lopen. Succes!!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:48

kleinvosje schreef:
Ik ben het niet met je eens dat je zelf moet kunnen beslissen wie er op je vrijgezellenfeest komt. Het is een feest dat VOOR je georganiseerd wordt, niet Door je. Je familie/vrienden zijn degenen die het feest regelen, jij hebt alleen mee te gaan en lol te hebben.


En moet toch leuk zijn voor de bruid. Als er nou mensen komen die zij niet mag, en de familie wel of net zoals in deze situatie mensen niet mogen komen die zij wel mag.
Dan zou ik als bruid echt zeggen, dan vieren jullie dat feest maar zonder mij want daar heb ik geen zin in.
Ik vind dat de bruid ook wel meespraak heeft.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:48

kleinvosje schreef:
Ik ben het niet met je eens dat je zelf moet kunnen beslissen wie er op je vrijgezellenfeest komt. Het is een feest dat VOOR je georganiseerd wordt, niet Door je. Je familie/vrienden zijn degenen die het feest regelen, jij hebt alleen mee te gaan en lol te hebben.


ik ga volgend jaar trouwen en bij ons is de gewoonte dat de vrijgezel een lijst maakt met wie
er bij zou moeten zijn..... het zou wat zijn als de helft die ik wel mee wil hebbne er niet is,
en de helft die ik absoluut niet mee wil hebben er wel is.....

maar dat familie boos word omdat ze niet bij een vrijgezellen feest zijn???? ik neem niet 1 familie lid mee!!!

oooh ja mijn zus....

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:57

Ik ga ervan uit dat de moeder en (beste) vriendin van de bruid echt wel goed weet wie er wel en wie er niet op zo'n vrijgezellenfeestje thuishoren. Dus ik blijf bij mijn standpunt!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:05

kleinvosje schreef:
Ik ga ervan uit dat de moeder en (beste) vriendin van de bruid echt wel goed weet wie er wel en wie er niet op zo'n vrijgezellenfeestje thuishoren. Dus ik blijf bij mijn standpunt!


Blijkbaar in dit geval niet, en gaat moeders en familie van eigen standpunt uit en niet die van de bruid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:05

wemkelover schreef:
kleinvosje schreef:
Ik ga ervan uit dat de moeder en (beste) vriendin van de bruid echt wel goed weet wie er wel en wie er niet op zo'n vrijgezellenfeestje thuishoren. Dus ik blijf bij mijn standpunt!


Blijkbaar in dit geval niet, en gaat moeders en familie van eigen standpunt uit en niet die van de bruid.


Idd :j

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:07

In dit geval ja, maar daar kan de bruid niks aan doen. Die moet het gewoon over zich heen laten komen. Zij hoeft ook familie-perikelen niet op te lossen. Dat moeten ze zelf doen. Het is wel flauw van aanhang om dan ook maar te zeggen dat ze niet komen. Daar kan de bruid ook niets aan doen, zo denken die familieleden blijkbaar.

Anoniem

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:12

Dus omdat iemand anders haar vrijgezellenfeest zo regelt, moet ze het over zich heen laten komen? :n Amehoela... dan maar geen feest :n

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:14

De oorsprong van een vrijgezellenfeest is dat de bruid totaal nergens van weet. Niet of er wat gaat gebeuren, wat er gaat gebeuren en wie erbij betrokken zijn. Dat is juist het leuke ervan. Dan kan de bruid toch niet anders dan het over zich heen laten komen? Maar nee, iedereen wil tegenwoordig overal het fijne van weten, een verrassing is dan geen verrassing meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:19

kleinvosje schreef:
De oorsprong van een vrijgezellenfeest is dat de bruid totaal nergens van weet. Niet of er wat gaat gebeuren, wat er gaat gebeuren en wie erbij betrokken zijn. Dat is juist het leuke ervan. Dan kan de bruid toch niet anders dan het over zich heen laten komen? Maar nee, iedereen wil tegenwoordig overal het fijne van weten, een verrassing is dan geen verrassing meer.


Tja en aangezien we in deze tijd leven en niet meer in de oorsprong lijkt me dat ze zich in deze situatie er best mee mag bemoeien :+

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: zo boos en verdrietig tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:21

Tja, dat kan ook ja, maar daarmee wordt het vrijgezellenfeest al zoo beladen, dat de spontaniteit een stuk minder is...