Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 07:52

www.bndestem.nl


Jacqueline Willems wordt er een beetje moedeloos van.
Voor de vierde keer in enkele weken tijd kregen haar pony's een nieuwe coupe. Ongevraagd en vooral ook ongewenst.

In de wei achter camping De Bergse Hoeve aan de Bergsebaan (die ze samen met haar partner runt) staan vier pony's. Eentje, de meest ongetemde, liet zich door de paardenhaarknippers niet onderhanden nemen, de andere drie raakten stukken uit manen en delen van de staart kwijt. "Kijk, het doet de paarden geen pijn en het haar groeit ook weer wel terug aan. Maar ze hebben er gewoon van af te blijven."

Jacqueline vermoedt dat het om 'pesterij' gaat. Aangifte heeft ze niet gedaan. Twee jaar geleden, toen haar pony's ook al ongewilde knipbeurten kregen, heeft ze daar wel melding van gemaakt, maar dat leidde tot niets, zegt ze. "De politie vindt zoiets kennelijk niet belangrijk."

Volgens Willems moeten de paardenkappers goed de weg hebben geweten. De pony's staan in een wei die je zo maar niet een-twee-drie vindt. Een wei bovendien waar een hoog hek omheen staat. "Weet je, er staan hier overal in de buurt paarden met dikke volle staarten. Als het om het haar van de paarden zou gaan, hadden ze daar ook heen kunnen gaan toch?"

De politie begrijpt de teleurstelling van de ponybezitster, maar zegt tegelijkertijd dat niet altijd iets met alle meldingen gedaan kan worden. "Woninginbraken bijvoorbeeld of incidenten met letsel gaan voor", zegt woordvoerster Inge Rijgersberg. "We moeten nou eenmaal keuzes maken."

Volgens politiewoordvoerster Rijgersberg komt het 'zelden' voor dat er paardenhaarknippers actief zijn.

Klik hier voor een foto.

miepje17
Berichten: 384
Geregistreerd: 11-07-08

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:07

Ik vind het erg triest dat er mensen zijn die zoiets doen. Gewoon flauw beetje knippen.. een pony kan zich moeilijk ertegen verweren.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:10

Volgens politiewoordvoerster Rijgersberg komt het 'zelden' voor dat er paardenhaarknippers actief zijn -->

Of er wordt gewoon weinig aangifte tegen gedaan omdat ze er toch niets mee doen, zo kan je het ook nog zien.

Ik vind het ook erg triest dat dit gebeurd, die mensen zijn gewoon ziek!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:13

Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"
Zieke personen.......:r

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:18

Is het wel geknipt? := Straks is het de 'wildste' pony van het stel, je hoort vaker dat pony's elkaars manen/staart afknabbelen, en aangezien hij het niet heeft zou dat ook nog kunnen.. Dat knabbelen kan een heel recht/afgeknipt effect hebben!

Keesface

Berichten: 514
Geregistreerd: 14-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:20

Hoe kun je nou zoooo doelloos zijn? pff... :Z
Dat die lui zich een andere hobby zoeken of de kappersopleiding gaan starten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:27

Laika schreef:
Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"

:')

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:42

Ik daxcht dat ik een kortgeknipte pony zou zien, maar dit valt best me...Het mag alsnog niet, dat snap ik ook...Ik snap ok dat de politie er geen groot werk van wil maken, de pony's zijn verder gezond dus ja...En inderdaad, en zijn belangrijkere dingen op deze wereld...Wel zou de politie eens vaker daar langs kunnen rijden tijdens patrouille, scheelt misschien ook al een hoop :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:42

het ligt in de buurt van een camping, zijn er niet jonge kinderen die het leuk vinden om de pony "te verzorger" ?

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:44

Het eerste wat in mij op komt ..misschien kinderen van de camping die een pluk paardenhaar willen hebben.. je hebt penny's rondlopen die dat doen.

Toen ik als klein meisje op de manege paarden poetste deed ik de haren in een zakdoek haha en mijn moeder werd woest als ik weer met zo'n baal haar thuis kwam..

Op de foto zie je ook maar een klein stukje eraf geknipt..maar goed misschien zit ik er helemaal naast...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:47

Dat moet inderdaad iemand zijn die daar de weg goed kent. Mijn paard heeft schuin tegenover die camping op stal gestaan, en ik wist niet eens dat daar 4 pony's staan. Ook vanaf het spoor zijn ze niet te zien.
Mensen die dat soort dingen doen zijn in mijn ogen echt ziek 8)7 8)7 .

@Adil18, het is op geen enkele manier te zien vanaf de weg. Langsrijden voor extra patrouille zullen ze ook niet snel doen dus

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:09

Inoterry schreef:
@Adil18, het is op geen enkele manier te zien vanaf de weg. Langsrijden voor extra patrouille zullen ze ook niet snel doen dus


Tja, dan heeft het inderdaad geen zin....Grote waakhond aanschaffen, misschien? :Y)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:09

Het lijkt iets persoonlijks naar deze mensen toe, want zoals ze zelf al zegt staan er genoeg paarden in de buurt en gebeurd het alleen bij haar paarden.
Wel een beetje vervelend dat dit via de paardjes moet, wie of wat het ook is.
Ik had er allang een camera opgehangen.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:16

Marloez schreef:
Is het wel geknipt? := Straks is het de 'wildste' pony van het stel, je hoort vaker dat pony's elkaars manen/staart afknabbelen, en aangezien hij het niet heeft zou dat ook nog kunnen.. Dat knabbelen kan een heel recht/afgeknipt effect hebben!


dat zou mij inderdaad ook niks verbazen..zo onwijs schokkend ziet het er nou ook weer niet uit...oke het hoort niet maar toch..

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:20

Marloez schreef:
Is het wel geknipt? := Straks is het de 'wildste' pony van het stel, je hoort vaker dat pony's elkaars manen/staart afknabbelen, en aangezien hij het niet heeft zou dat ook nog kunnen.. Dat knabbelen kan een heel recht/afgeknipt effect hebben!


Wel heel typisch dat het bij alle paarden is maar niet toevallig bij degene die niet door vreemde gepakt kan worden. En dat het 2 jaar geleden ook zo was, maar het paardje had er even geen zin meer in?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wij bekijken dit van afstand en ik denk niet dat die vrouw zomaar wat zou roepen als ze niet een beetje zeker van d'r zaak zou zijn (anders zou je toch echt voor paal staan :+ )

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:23

Laika schreef:
Ik zou een bewakingscamera plaatsen, en de daders zelf aanpakken. Dan krijgen ze gelijk voorrang vanwege het "incident met letsel"
Zieke personen.......:r

_O-

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:31

het is niet leuk om mee te maken..echt niet..maar liever een paar manen kwijt als dat de ponys zwaar verminkt gevonden worden..

mijn schoonzus haar fjord heeft lange manen,zij kwam eergister terug van vakantie en uit die manen waren ook stukken geknipt..overgens was dit in wormer..niet helemaal in de buurt van bergen..maar toch zonde!

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:46

Sorry als ik heel bokt achter me aankrijgt maar lui: het zijn maar manen, binnen de kortste keren groeit dat wel weer aan hoor, het is dan wel geen gezicht maar toch. Als jouw kapper je haar gaat knippen, groeit dat toch ook weer aan? Dit valt nog reuze mee hoor. Ben het wel met mel_ eens. De wereld vergaat niet!

Prutsmuts

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-05-08

Re: Pony voor vierde keer slachtoffer van paardenknippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:51

Zo op de foto te zien valt het echt reuze mee. Ik dacht bij alleen het lezen van het bericht meer aan beelden zoals een paar maand geleden met dat ECHT kortgeknipte Shetje.

Tuurlijk kan ik me voorstelleb dat je als eigenaar boos bent. Ook al is het bijna niets. Alleen het idee al dat er iemand met zijn tengels ongevraagd aan jouw dieren zit.

Denk dat het een kwajongensstreek is ofzo. Mensen die voor paardenhaar gaan knippen er wel meer af.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:52

Millanka schreef:
Marloez schreef:
Is het wel geknipt? := Straks is het de 'wildste' pony van het stel, je hoort vaker dat pony's elkaars manen/staart afknabbelen, en aangezien hij het niet heeft zou dat ook nog kunnen.. Dat knabbelen kan een heel recht/afgeknipt effect hebben!


Wel heel typisch dat het bij alle paarden is maar niet toevallig bij degene die niet door vreemde gepakt kan worden. En dat het 2 jaar geleden ook zo was, maar het paardje had er even geen zin meer in?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wij bekijken dit van afstand en ik denk niet dat die vrouw zomaar wat zou roepen als ze niet een beetje zeker van d'r zaak zou zijn (anders zou je toch echt voor paal staan :+ )

Kan ook betekenen dat die pony juist de hoogste in rangorde is en d erest terroriseert. Maar dat lijkt er hier niet op vind ik. Sneu voor de pony's, maar mijn eerste gedachte is toch ook: campinggasten.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:53

Het zijn vooral de echte hobbyisten die voor echt paardenhaar gaan, zoals voor hangertjes en zo... die gaan over lijken :(

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:58

Pff idioten :Z
Bij mijn vorige stal was het met momenten ook een echte plaag. Als de kinderkampen van start gingen, gingen de ponystaarten er af!
En noooooit iemand die iets had gezien >;)

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:00

Het is meer een principe kwestie. Ik zou het heel vervelend vinden als ik wist dat vreemde mensen aan mijn paarden komen en dan ook nog is de manen knippen.

Tafje

Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:18

Dit lijken kinderstreken.. wellicht kinderen van de camping. Niet leuk maar ook niet schokkend. Ze worden in ieder geval niet mishandeld, gestoken of opengesneden. Wellicht wat landmijnen om de wei leggen? :+

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:18

HorseyDude schreef:
Sorry als ik heel bokt achter me aankrijgt maar lui: het zijn maar manen, binnen de kortste keren groeit dat wel weer aan hoor, het is dan wel geen gezicht maar toch. Als jouw kapper je haar gaat knippen, groeit dat toch ook weer aan? Dit valt nog reuze mee hoor. Ben het wel met mel_ eens. De wereld vergaat niet!


De wereld vergaat niet en er zijn inderdaad veel ergere dingen, maar mensen hebben gewoon van die pony's af te blijven!
Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dit te doen?
En dan zijn het inderdaad maar manen, maar men heeft gewoon af te blijven van andermans paarden.

Daarnaast, omdat het "maar" manen zijn, moeten we dit maar goedkeuren? Daar ben ik het echt niet mee eens!