Honden die moeten vechten.... bah!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 23:23

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7576 ... den__.html

Citaat:
’Vaker gevechten met honden in Rotterdam’


ROTTERDAM - De Dierenbescherming Rijnmond heeft sterke aanwijzingen dat het aantal hondengevechten in Rotterdam toeneemt. Zo zijn het afgelopen jaar meer dode vechthonden gevonden en verschijnen steeds meer afgedankte pitbull terriers, die gebruikt worden voor de gevechten maar niet agressief genoeg zijn, in de asielen.


Dat zegt Rinus Hitzert, algemeen directeur van de Rotterdamse Dierenbescherming, naar aanleiding van de thriller ’Trip’ van de Rotterdamse schrijfster Judith Visser (32). Haar nieuwste boek is een aanklacht tegen de beestachtige gevechten, die naar verluidt wekelijks plaatsvinden.

Visser kwam op het idee voor haar zesde boek toen haar 13-jarige hond Romy in het park aangevallen werd door een pitbull. Toen ze een dag later in een bericht las dat de dierenambulance een in stukken gesneden pitbull had gevonden, besloot ze zich in de vechthonden te verdiepen.

„Ik wil niet alle pitbulls zwart maken”, vertelt de geboren en getogen Rotterdamse tijdens een wandeling in een zonnig Zuiderpark met haar twee honden, „maar het ras wordt misbruikt. Pitbulls zijn zo extreem loyaal. Zelfs als je ze iedere dag mishandelt, doen ze nog alles voor hun baasje.”

Visser stuitte op tal van aanwijzingen dat de gruwelijke hondengevechten, waarbij de verliezer genadeloos wordt afgemaakt en gedumpt, daadwerkelijk plaatsvinden in de Maasstad. Zo worden regelmatig dode honden gevonden met bijtsporen van een andere hond. De vechthonden zijn gecoupeerd, wat verboden is, om de tegenstander zo weinig mogelijk houvast te bieden. En er worden regelmatig huishonden gestolen om de vechthonden op te laten oefenen. Een eventuele chip wordt rücksichtslos uit het dier gesneden.

Visser kwam er ook achter waar de keuringen van de pitbulls plaatsvinden. Ze ging zelf poolshoogte nemen op het Kalverpad, op een afgelegen parkeerterrein vlak bij de manege Charlois.

e gevechten zouden plaatsvinden in een bedrijfspand in de buurt van De Kuip, maar iedere keer op een ander tijdstip zodat de politie er geen vat op krijgt.

Een bewijs daarvoor, aldus de schrijfster, is dat er met enige regelmaat dode honden worden gedumpt op het eiland Van Brienenoord. Met een sterke hond kan op een avond wel 15.000 euro worden gewonnen.

In ’Trip’, dat vanaf vandaag in de boekhandel ligt, laat Visser haar hoofdrolspeelster Amber met haar TsjechoSlowaakse wolfhond Yuriko verzeild raken in de wereld van de hondengevechten. „Een gevaarlijke wereld”, waarschuwt Hitzert van de dierenbescherming, „waar hopelijk tegen opgetreden gaat worden.”

Visser hoopt dat haar boek ertoe zal leiden dat de gevechten aangepakt zullen worden. „En dat mensen die ’s avonds laat gasten ergens naar binnen zien gaan met pitbulls of zien dat een bepaalde buurman wel heel vaak een nieuwe pitbull heeft aan de bel trekken.”


Wat afschuwelijk dat nog steeds mensen hier voldoening uit halen. Hoe ziek moet je dan zijn en wat voor een zelfbeeld moet je dan hebben :r

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D


Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:26

Heel goed van Judith dat ze er zo mee bezig is (geweest).
En het is inderdaad vreselijk.

Ik vindt het zulke prachtige honden!

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 23:29

Ben trouwens ècht bang dat ze door dit onderzoek meer gevaar loopt dan ze zelf in kan schatten. Zijn geen frisse mensen deze hondeneigenaars :n

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:30

Ja, maar daar zullen ook nog wel wat mensen achterstaan als er daadwerkelijk nu ook onderzoek gedaan wordt.

Althans, dat hoop ik.. :7

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Rennie89
Berichten: 37243
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:38

vreselijk... Gaan ze nu ook al op dit gebied amerikaniseren? walgelijk zeg


Anoniem

Re: Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:06

Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Is net de RAd afgeschaft gaan ze hier weer lekker voer voor geven.
Wel bijzonder dat dit ras er weer de dupe van is. (Heb het al helemaal niet op pitjes)

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Honden die moeten vechten.... bah!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:49

Ja ik las het op Judith's facebook. Het is gewoon vreselijk dat ze dat nog doen zo hondengevechten. Je ziet dat vaak in Amerika , maar in Nederland heb ik er nog niet zoveel van gehoord...

Mmmhh zo erg voor de diertjes als ze dit maar snel achterhalen...

Na 18 jaar...eindelijk een eigen paard! *\o/*
Fotoshoots voor dieren en mensen Ieva Fotografie

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:26

Nee, maar alles gebeurt ook achter de schermen, plaatsen, data's en tijdstippen wijzigen contstant. En honden worden dusdanig uit elkaar gesneden na overlijden dat er niks herkenbaard meer van over is.

Echt ziekelijk. En logisch dus dat je er neit veel over hoort..

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:33

Heb in 2003 een Sharpei uit Rotterdam gehaalt en ook hij was gebruikt als vechthond.
Hij kon niet samen met hun andere hond volgens die mensen.
die zelfde dag hoorde ik dus van andere mensen dat hij was gebruikt als vechthond :n
heb hem weg moeten doen ivm veiligheid van mijn kind want hij was onbetrouwbaar, ook voor mijn andere hond.
Zonder enkele aanleiding viel hij mijn andere aan en zou doorgaan tot de ander dood zou zijn, echt doodeng....

Maar dat het nu nog zo is echt verschrikkelijk....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esplendido, GoogleAdsense, Tieneke, Vagabondo, YandexBot en 132 bezoekers