Lange leve OV, of toch niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:29

Sja mijn auto is kapot en zo kapot dat hij zaterdag door de sloop opgehaald word. Ik moest dus voor het eerst sinds twee jaar weer met het openbaar vervoer. Ik baalde natuurlijk al als een stekker ik niet met de auto kon maar ach ik kan er toch komen.
Ten eerste moet ik eerst met de fiets naar het station, er gaat hier vlakbij een bus maar daarvoor moet ik een brug met zoveel trappen over en dan moet je van waar de bus stopt nog omlopen naar de treinen dus dan maar met de fiets.
Dus ik kreeg een ov chipkaart te leen, zet er geld op wil inchecken en word geweigert. Toen kon ik dus alsnog een gewoon retourtje gaan kopen. Naast de kaartautomaten waren ze bezig met verbouwen de helft van mn alles was wit geworden door spul wat er van de bouw af kwam. Nou op naar de treinen dan maar, hij was op tijd maar hij was vol en dan wel zo vol dat ik met zo'n 30 andere niet in de trein konden. Naja ik was toch al eerder weggegaan voor de zekerheid, ik had nog speling.
De volgende trein kwam weliswaar te laat, ik bedacht mij dat als de chipkaart het niet doet ik ook nog contant moest hebben dus ook nog geld pinnen op het Utrecht cs, daar kon ik niet minder krijgen dan 20,- dus ik hoopte maar dat de buschauffeur dat wel aan zou nemen.
Dankzij dat de trein te laat was had ik overigens ook alweer de volgende aansluiting gemist en zo was het weer later geworden. Verder deed de OV chip het wel in de bus, toch een meevaller.

Dan de weg terug, kon ik bij de bus niet uitchecken want dat systeem was buiten gebruik. Iemand vroeg het aan de chauffeur en die zei dat hij er niks aan kon doen. Dus ik ging naar de ticketservice van de ns waar me in eerste instantie ook werd verteld; ja dat is te laat je moest bij de bus uitchecken. Wat dus helemaal niet kon ik was al niet de vrolijkste meer en zei dan ook; Ik weet niet dit is de eerste dag dat ik gebruik maar van het systeem en het is niet mijn fout als het dan niet werkt, daar ga ik niet voor betalen. Ze was wel zo aardig om de ov historie uit te draaien waarmee ik dus de connexxion kon opbellen :+ Dan de trein vanaf Utrecht terug naar huis, die zou stoppen bij tussen stations maar stopte onverwachts niet bij sommige wat geen nadeel had voor mij maar wat een hoop verwarring voor velen opleverde, uiteindelijk vertrok deze trein ook weer te laat.

Okee jullie vinden me vast een zeikerd maar dan had ik al zo de balen van dat ik mn auto kwijt ben, dan leg je erbij neer en dan gaat tijdens de OV reis bijna alles fout wat fout kan gaan. Daarbij koste mn auto mij minder (als er geen aanschafkoste of reperatiekosten zijn) dan de treinreizen en reed ik er met de auto 45 minuten met file over en heb ik er vanochten 2 uur over gedaan.

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:32

Je bent helemaal geen zeikerd, het OV is ruk. :D

Ik ben zo blij met m'n auto, ik ga geen bus meer in!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:32

Hoeveel geld stond er op je chipkaart? Onder de 20 euro doet 'ie het bij NS sowieso niet, en daarnaast moet 'ie natuurlijk speciaal voor NS reizen geactiveerd zijn :)

Het grote nadeel van het OV is idd dat het bijna altijd trager is dan met de auto, of je moet echt in de ochtendspits van grote stad A naar grote stad B willen...

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:34

Yessy schreef:
Hoeveel geld stond er op je chipkaart? Onder de 20 euro doet 'ie het bij NS sowieso niet, en daarnaast moet 'ie natuurlijk speciaal voor NS reizen geactiveerd zijn :)

Het grote nadeel van het OV is idd dat het bijna altijd trager is dan met de auto, of je moet echt in de ochtendspits van grote stad A naar grote stad B willen...


Ja vriendlief was zo aardig om m op het werk nog voor de trein te activeren, was dus alleen voor de bus geactiveerd. Maar moet er dus ook minstens 20 euro op staan om voor de trein te mogen inchecken?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:39

Ja, of het moet een kortingskaart zijn, dan is 10 euro voldoende vanaf 9u 's morgens. Maar die zijn niet uitleenbaar dus dan moet je een eigen hebben :)

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:40

Yessy schreef:
Ja, of het moet een kortingskaart zijn, dan is 10 euro voldoende vanaf 9u 's morgens. Maar die zijn niet uitleenbaar dus dan moet je een eigen hebben :)


:n dat vind ik ook echt onzinnig, ik snap wel dat 't komt omdat ze zeker willen zijn dat je er niet te weinig op hebt staan maar een beetje inschatten kan wel.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:43

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik ga bijna dagelijks met het OV en ik vind het heerlijk. Heb haast nooit vertraging en als je op een beetje gunstige tijden reist (dus niet in de spits :') ) heb je altijd plek zat :j

En de OV kaart doet het ook niet altijd met in en uitchecken, maar dan vraag je gewoon een uitcheckpapiertje bij de buschauffeur en is dat ook weer helemaal opgelost. Geen probleem dus. Nee, ik vind het OV heerlijk.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:04

Het OV in mijn woonplaats en omgeving is ook belabberd. Eens per uur een bus die haast áltijd te laat is, komt vaak ook niet opdagen.

Ga nu ook maar met de auto naar het dichtsbijzijnde NS station, weet ik in ieder geval zeker dat ik thuis kom... :=

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:42

moonsparkle schreef:
Yessy schreef:
Ja, of het moet een kortingskaart zijn, dan is 10 euro voldoende vanaf 9u 's morgens. Maar die zijn niet uitleenbaar dus dan moet je een eigen hebben :)


:n dat vind ik ook echt onzinnig, ik snap wel dat 't komt omdat ze zeker willen zijn dat je er niet te weinig op hebt staan maar een beetje inschatten kan wel.

Nee daar gaat het niet om..

Het gaat om de feit dat als je niet uitcheckt bij een reis wat 20 euro kost en je maar 10 euro aftrek hebt gehad dan hou je lekker 10 euro in je zak als je niet uitcheckt.
Veel 2e klaskaartjes gaan niet boven 20 euro (enkel)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Lange leve OV, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:46

bij ons in de bussen hebben ze nog geens ov chipkaarten...