Zilverappel bruin ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Zilverappel bruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 08:14

Kan iemand mij vertellen hoe een zilverappelbruine eruit ziet ?
Iemand had het erover dat mijn shetland veulentje misschien wel een zilverappel bruine zou kunnen zijn.
Ik heb even geen foto bij de hand maar ze ziet er als volgt uit.
Ze is rood geboren met lichte grijse benen en heeft aan haar staartwortel lichte haren, de onderkant is zwart, haar manen zijn ook zwart/bruin.



Anoniem

Re: Zilverappel bruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:18

Zo'paard heb ik een keer gehad, die was voskleurig, met zwartgrijze manen. en witte haren door de vacht heen. Beetje moeilijk omschrijven.
Max schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe een zilverappelbruine eruit ziet ?
Iemand had het erover dat mijn shetland veulentje misschien wel een zilverappel bruine zou kunnen zijn.
Ik heb even geen foto bij de hand maar ze ziet er als volgt uit.
Ze is rood geboren met lichte grijse benen en heeft aan haar staartwortel lichte haren, de onderkant is zwart, haar manen zijn ook zwart/bruin.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:54

Heb laatst ergens een foto gezien, van een donkerbruine die ze ook zilverappelbruin noemden (was een kwpn-uitgave)

Die was dus donkerbruin met een wat metallic gloed eroverheen....maar ik vond het niet schokkend anders dan een mooi glimmende gewoon donkerbruine.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:49

Afbeelding
Dit is een zilverappel bruine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:56

Hmm de mijne zag er anders uit!
Maar ik geloof je hoor!
stef schreef:
Afbeelding
Dit is een zilverappel bruine

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Zilverappel bruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:13

Pipo schreef:
Zo'paard heb ik een keer gehad, die was voskleurig, met zwartgrijze manen. en witte haren door de vacht heen. Beetje moeilijk omschrijven.


Dat klopt wel. De shet hierboven is wel degelijk zilverappel, maar wel met een roan-factor. Een zilverappel heeft btw wel altijd lichtere manen en staart (nu niet allemaal denken dat een zweetvos een zilverappel is Haha!), dus een bruine met een zilveren gloed is geen zilverappel maar kan een smokey zijn. Vaak kun je de kleur herleiden uit die van de voorouders. Zal eens kijken of ik wat plaatje kan vinden van verschillende zilverappels.

Zilverappel bruin
Afbeelding

Zilverappel
Afbeelding

Zilverappel zwart Kwijl
Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zilverappel bruin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:41

Max schreef:
Ze is rood geboren met lichte grijse benen en heeft aan haar staartwortel lichte haren, de onderkant is zwart, haar manen zijn ook zwart/bruin.


Een bruine wordt altijd geboren met grijze benen, ze worden na het verharen pas zwart. Mijn bruine merrieveulen heeft zelfs wat witte haartjes aan de staartwortel, de rest van de staart en manen zijn zwart.

Niet de meest charmantste foto maar de kleur is wel te zien Haha!
Afbeelding

Het lijkt nu net of ze hoge witte benen heeft maar ze heeft achter alleen 2 kleine witte voetjes, meer niet. Na het verharen heeft ze straks zwarte benen (met de aftekeningen uiteraard)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Cantheon, N_B_N, Niika, Ted_Zale, Vagabondo en 49 bezoekers