Verzekering paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:02

Vorig jaar heb ik een merrie gekocht, die ik nu toch wel graag in de verzekering wil hebben.
Ik ben hier echt absoluut niet in bekend, en heb dus geen flauw idee waar te beginnen en wat te doen?

Dus heel graag alle do's and dont's over verzekeringen.

En waar ben jij voor verzekerd? Wat betaal je ongeveer per jaar, en waar ben je verzekerd?

* heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen soortgelijk topic vinden :)

Alvast bedankt!

sharon80
Berichten: 372
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:11

Het ligt er helemaal aan hoe je je paard wilt verzekeren. Je moet in ieder geval goed op de kleine lettertjes letten....
Ik heb mijn sportpaard verzekerd bij EFO(B-tarief + bep ziektekosten+brand en diefstal) en nu ze iets moeten uit betalen omdat mijn paard een ongeval heeft gehad ,doen ze moeilijk.....Nu dus een slechte ervaring met deze verzekering!
Ik zal nooit meer een paard verzekeren voor minder dan uitgebreid want dan heb je er uiteindelijk niets aan en betaal je nog zelf...
Mijn andere paarden heb ik nooit verzekerd maar altijd iets aan de kant gezet per maand en ik heb het nooit hoeven gebruiken! Maar dat is natuurlijk ook geluk hebben.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:32

Ik heb een paard zonder papieren en heb hem verzekerd bij Agriver. Nu had ik een basisdekking + ziektenkosten en hem verzekerd voor 1500euro en betaalde 200euro per jaar. Opeens werdt het 30euro duurder en ik vind dit nogal een bedrag om te verhogen. Dit heb ik één jaar betaald en toevallig in dat jaar een rekening gehad. Dit was maar een bedrag van 60euro, maar ik kreeg maar 36euro terug. Daar hoef je het dus ook niet voor te doen. Ik ben toen nog maar eens de polisvoorwaarde gaan doorlezen en kwam tot mijn verbijstering erachter dat als je alleen een basisdekking neemt je al voor heel veel verzekerdt bent. Je paard is gedekt voor schade van buitenaf, schade die hij aanbrengt, vervoer met de trailer en ze keren uit tot het 23e levensjaar van je paard. Dit is bij ziektenkosten ''over het algemeen'' maar tot 16jaar. Nu gaat wel de waarde van je paard vanaf zijn 18e naar beneden, maar dat lijkt me logisch.

Ik betaal nu voor een basisdekking van 1500euro 70euro per jaar := en ik leg elke maand een bedrag weg.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:40

Oke, dus conclussie bij deze 2 posts.. Je moet je paard wel allrisk ( heet dat zo? ) verzekeren wil je er ook wat uithalen?

Het gaat mij er namelijk vooral om voor als ze bijvoorbeeld is wat aan de benen krijgt, en het gaat in de 100den euro's lopen, dat dit wel gedekt wordt..

Ik begreep dat je dan alleen de voorrijkosten zelf betaald?

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:16

Ik ben verzekerd bij van bierum. Ik heb hem verzekerd voor 1500 met de basisverzekering en ziektekosten. Ik hoef niet vooruit te betalen en alles wordt vergoed behalve de voorrijkosten. Let er goed op dat wel alles vergoed wordt en dat je niet bijv. 30% zelf moet betalen.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:22

Zover ik weet is je paard verzekerd en keren ze maar tot dat bedrag uit. Dus als je je paard verzekerd voor 1000euro betalen ze ook maar tot 1000euro. En dan meestal 80/90%.

Wat van belang is is voor hoeveel ga en kan je je paard verzekeren. Is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel de verzekeringsagent je paard waardt vindt. Hoe hoger het paard verzekerd is hoe hoger de premie natuurlijk. Dus als je per half jaar 300euro premie moet betalen dan kan je dus net zo goed 50euro per maand wegleggen.

P.S. Agriver is ook van Bierum, dan ben ik dus genaaid :(

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:25

Ja het bedrag dat je afspreekt is het maximale dat ze vergoeden dus daar moet je wel goed naar kijken.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:27

Weten jullie ook of je altijd een eigen risico bij eerstelijn da kosten hebt?

anyw1

Berichten: 513
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:27

er zijn hier al wel veel topics over hoor.
Ik ben verzekerd bij Equipe.
Je verzekert je paard basis (dood, ongeval, brand, diefstal) en daarnaast soms ziektekosten (als je denkt dat je die zelf niet kan dragen)
Je betaalt altijd een deel eigen risico, bij mij is dat geloof ik standaard 40 euro. Bij Equipe kun je een verzekering nemen waarbij een geslaagde koliek-operatie ook vergoed wordt.

Johnensuus
Berichten: 129
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:33

BillyBo schreef:
Zover ik weet is je paard verzekerd en keren ze maar tot dat bedrag uit. Dus als je je paard verzekerd voor 1000euro betalen ze ook maar tot 1000euro. En dan meestal 80/90%.

Wat van belang is is voor hoeveel ga en kan je je paard verzekeren. Is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel de verzekeringsagent je paard waardt vindt. Hoe hoger het paard verzekerd is hoe hoger de premie natuurlijk. Dus als je per half jaar 300euro premie moet betalen dan kan je dus net zo goed 50euro per maand wegleggen.

P.S. Agriver is ook van Bierum, dan ben ik dus genaaid :(



hallo, Bierum betaald geen 100 % uit. wel medicijnen van de dieren arts, maar diefstal en bliksum inslag is weer 90 %. want voorrijkosten betalen ze ook niet

plotseling door geloof ik ook geen 100% dus je bent niet genaaid

groetjes

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:00


Zwetsloot

Berichten: 805
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Oud Ade

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:06

Ik heb mijn paarden verzekerd bij Hippozorg. Ik ben heel tevreden, ze doen nooit moeilijk en betalen snel.
Ik heb mijn jaarling alleen voor ongevallen en dood verzekerd ODA dekking, mijn 5 jarige merrie meest uitgebreid.

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:35

susanne1975 schreef:
BillyBo schreef:
Zover ik weet is je paard verzekerd en keren ze maar tot dat bedrag uit. Dus als je je paard verzekerd voor 1000euro betalen ze ook maar tot 1000euro. En dan meestal 80/90%.

Wat van belang is is voor hoeveel ga en kan je je paard verzekeren. Is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel de verzekeringsagent je paard waardt vindt. Hoe hoger het paard verzekerd is hoe hoger de premie natuurlijk. Dus als je per half jaar 300euro premie moet betalen dan kan je dus net zo goed 50euro per maand wegleggen.

P.S. Agriver is ook van Bierum, dan ben ik dus genaaid :(



hallo, Bierum betaald geen 100 % uit. wel medicijnen van de dieren arts, maar diefstal en bliksum inslag is weer 90 %. want voorrijkosten betalen ze ook niet

plotseling door geloof ik ook geen 100% dus je bent niet genaaid

groetjes


Dit ging om mijn eerste reactie. Ik heb namelijk in 4 jaar tijd één keer een rekening van de veearts ingediend en dat was een bedrag van 60euro waar ik maar 36euro voor terug heb gekregen. Daarom vind ik het de verzekering niet waardt. En wat de basisdekking betreft die dekt al zoveel dat ik dus nu elke maand een bedrag wegleg.



groetjes.

Johnensuus
Berichten: 129
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:20

hallo,

zo kan je het ook doen ieder maand een bedrag weg leggen.

ik heb me verzekering er al weer uit dit jaar. mijn paad is 2 keer getrapt door een paard met ijzers. bezoek kliniek, medicijnen en nog meer. dus ben blij dat ik verzekerd ben . want ik heb haar nog geen jaar en had het niet gered met ieder maand geld weg leggen. kijk voor rijkosten moet ik wel betalen maar was € 50,00 de rest was ruim € 600, dus ja ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb

ik heb haar ook wel verzekerd want diefstal brand en bliksum inslag zitten er ook bij.

niet uitgaande dat er wat gebeurt maar wat als je paard ineens weg is?

kijk en bij ons kan je makkelijk bij de paarden, dus ja ik heb haar verzekerd.

maar ik denk dat je zelf eens na moet gaan waar sta ik, wat zijn de risico's en wat ga ik met me paard doen. en vanuit daar zeg ik verzeker mijn paard of niet.

groetjes

BillyBo
Berichten: 213
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:29

Hier ben ik het zeker mee eens.
Maar als je een paard hebt van rond de 13 en alleen recreatief rijd vraag ik me af of die 3 jaar van verzekeren nog nut hebben. En zoals ik al zei: de basisdekking geld tot het 23e levensjaar.

Dit zijn dus allemaal dingen waar je rekening mee kunt houden.