Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:32

Al een heel tijdje loop ik rond met een ijzeren vuist om mijn hart geklemd. Een eng gevoel, waar je het benauwd van krijgt en een hoop zorgen.
Ik hoop dat de mensen diie mij kennen, dit lezen, en weten wie/wat/waar zo discreet zijn hier geen wereldnieuws van te maken in de zin van het maar aan de stalhouder doorgeven enz. Ik weet dat ik een risico loop van niet.. Maar ik weet even niet meer waar ik er mee heen moet..

Mijn fjordje staat inmiddels 3 jaar op zijn plekje. Fantastisch naar ons zin hebben we het daar. Mijn stalhouder en zijn vrouw zijn echter wat ouder, en zijn beide dit jaar al per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd voor een verblijfje..
Ik zit er nu al een tijdje aan te denken om ze de last van mijn paard te ontnemen. En een ander plekje te zoeken.

Maar zo goed als daar, krijg ik het toch nergens?

Een hoop zorgen. Geen hoog budget, een hoop last (menwagen +tuig) om mee te slepen, en een heel simpele hoop/verwachting/eis..

Ik ben al een tijdje aan het proberen te zoeken naar een plekje in een weide, een schuilstalletje, en wat maatjes. Lekker hooi, en de mogelijkheid spullen mee te nemen.. Maar ik heb op dit moment het gevoel dat dat nooit gaat lukken..
Moet ik dan..
Zou ik niet beter..
Ik word echt helemaal gek van mezelf :o :)

Ik moest het even kwijt, misschien dat er mensen zijn hier die snappen wat ik bedoel. Want mijn vriend snapt er geen breuk van :P
(ben dus op zoek, omgeving breda..)

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:36

Je wilt dus eigenlijk verhuizen, maar vindt het ook moeilijk, omdat je een goede band met de staleigenaren hebt en je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt?
Heel lastig, maar zijn er echt dingen die je tegen staan of wil je niet wachten tot het moment waarop er niks meer te kiezen valt?

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:38

Ik wil vooral niet wachten tot ik geen keuze meer heb ja.. Voorbereid kunnen gaan, ipv wachten tot zij het echt niet meer aankunnen..
tegenstaan, niet echt.. Paard heeft daar hemel op aarde, en dan ben ik blij :) Alleen is te merken dat zij het zwaarder krijgen..

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:40

@Naaltje: dan zou ik het aangeven bij de staleigenaren, misschien dat ze even schrikken, maar je bent wel heel eerlijk en dat is toch voor beide partijen het prettigst (ik weet uit ervaring trouwens hoe moeilijk dat zoiets is).

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:41

dat durf ik eigenlijk niet zo goed.. erg he..
Ben bang voor wat ik ga horen, als ze zeggen ''ja inderdaad ga maar'' ik heb niks anders :+..

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:42

Ik snap dat je daar ontzettend tegenop ziet, er staan meerdere paardjes, of niet?
Van andere pensiongasten of van de eigenaar zelf?

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:43

Je zegt dat je wil verhuizen om hen de last te ontemen, maar hoe denken zij er zelf over? Doen ze veel voor je paardje, of doe je alles zelf? Als ze zeggen dat je gelijk hebt kun je rustig iets anders gaan zoeken.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:45

Ik ga mee met de suggestie van Avaluna: waarom ga je niet met de staleigenaren om de tafel en bespreek je je zorgen met hen? Je mag ze duidelijk graag, dat is een prima invalshoek voor een gesprek. Kan zo nog maar zijn dat je zelfs willen helpen zoeken of al een plekje weten dat goed bij jullie past.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:49

2 van hen zelf :) en dat was het. Ben de enige lastpak daar :D ofja, m'n pony dan :))

@niwla; ze doen veel voor mijn paardje, nja eigenlijk valt het wel mee. Ze staan 24/7 buiten. En worden in de wei gelaten, en uit de wei gehaald.
Voeren doe ik zelf, alleen hooi krijgt hij van hen.

@maflinger_S; jullie hebben volkomen gelijk.. Moet daar even ergens het lef vandaan gaan halen.. En dan nog voor elkaar krijgen erover te beginnen zonder dat ik als een gek ga zitten brullen :P

Stomme is, ik ben verhuisd, dus ook in dat opzicht komt verhuizing van paardje niet geheel onhandig uit, hij staat nu toch best een eindje van huis..

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:51

Praten is de oplossing.
Misschien vinden zij het ook een opluchting als je op zoek gaat naar wat anders. En helpen ze jou bij het vinden van de nieuwe stalling.
Misschien durven zij niet tegen jou te zeggen, omdat ze jou aardig vinden. Voor ouderen is het vaak wel een moeilijk proces om voor zichzelf te erkennen dat het (te) zwaar wordt.
Of misschien vinden ze het juist heel jammer, en doen ze graag een stapje meer voor jou en je paardje.
Misschien hebben ze een andere oplossing, waar jij nog niet aan had gedacht.

Natuurlijk is het lastig, zo'n gesprek. Maar als je reƫel dingen bespreekt, lijkt me alleen maar fijn voor iedereen.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:57

als ik het zo lees, is dit voor je de perfecte stalling.
ik zou gewoon met ze gaan praten en vragen of ze het te zwaar vinden. Misschien denk je dat dat dan een risico is maar zo uit je verhaal te merken zullen ze je vast niet van de een op de andere dag weg sturen als dat inderdaad het geval is. En waar 2 van hun eigen staan valt een 3e dan ook nog wel mee en helemaal als ik zo lees wat jij doet en wat hun doen. Misschien kan je ook iets voor hun doen, taken verdelen? Ik weet niet of je dagelijks komt? Hun in de ochtend wat meer en jij dan 's avonds en in het weekend? Misschien door dit bespreekbaar maken voorkom je dat je (op den duur) een andere plek moet zoeken.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 15:00

Ze hoeven zeker geen stapje meer te doen :)
Verdere werkzaamheden zijn drollen uit de bak vissen, dit probeer ik 1x in de 2 dagen te doen. En zeker als ik de bak wil gebruiken. Stallen mesten hoeft niet/amper. Aangezien ze alleen voor een pluim hooi binnen staan, en ze braaf buiten poepen.

In de ochtend zet hij het hek open. En rond 5/half 6 roept hij ze en gaat het hek dicht. Dat is in/uit de wei. En een pluimpje hooi dan.

Ik ga het er morgen, of overmorgen inderdaad maar met ze ove rhebben, het enige wat ik ervan kan krijgen is duidelijkheid :)

nogmaals, ik wil daar niet weg, maar krijg het gevoel dat het ivm hun gezondheid/leeftijd een noodzakelijk kwaad gaat zijn.. :o

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:46

Naaltje, zoals jezelf aangeeft, ga met hun praten. Misschien doen zij het gewoon ook graag, of kan jij door bepaalde dingen te doen het hen nog gemakkelijker maken (voorbeel hooinetjes op voorhand vullen of al klaarleggen)

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:54

mag ik vragen waar jouw paardje nu staat en waar je zelf woont???
mag per PB

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:57

Ik zou idd gewoon met ze gaan praten.
Kijk dat ze beide een keer naar het zh zijn gebracht, wil niet zeggen dat ze dan gelijk niks meer kunnen.
Is misschien juist goed als ze nog wat doen, thuis achter de geraniums gaan zitten is voor niemand goed.
Beetje frisse buitenlucht is altijd beter.
En als je zoals ik begrijp goed met ze kan opschieten, moet je het juist vragen.
Als ik hun was zou ik het niet leuk vinden dat je al een plekje aan het zoeken bent, terwijl ze helemaal niks weten.

En die tip van de hooinetjes is ook een goed idee van b485.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:59

Niet om het nog moeilijker te maken, maar als jij daar weggaat, dan hebben ze niemand meer die die andere dingen voor hen doen, en dan zitten ze alleen met hun eigen 2 paarden.

Ik zou inderdaad met ze om de tafel gaan, dat gaat best aangezien je ze juist zo graag mag! Het voorstel om zelf wat meer te doen aan voorbereiding (hooinetjes vullen, of hooi al klaarleggen als je gevoerd hebt) maakt het die mensen ookal wat makkelijker. Maar misschien is dit weinig werk aan hekken openmaken en een berg hooi neerleggen wel juist wat die mensen graag doen!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:03

hooinetjes vullen oid kan niet. Het hooi ligt voor de stal. Dus is echt een kwestie van erin tillen over een muurtje van een meter :) ze krijgen het gewoon zo.
Komend halfjaar ben ik elke dag rond kwart over 6, en ik heb aangeboden dan het voeren/binnenhalen op me te nemen door de week. Maar dat was niet nodig..

Ik heb van familieleden vernomen dat het ze zwaar viel met mijn paard erbij, toen zijn de twijfels begonnen..

het ''zoeken'' bestaat nu overigens alleen uit rondkijken, ogen + oren open, geen afspraken enz verder..

@GC; ja.. ook die is al door mijn hoofd geschoten..

pff.. :\ het blijft een gedachtengang in cirkeltjes..

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:03

Ik zou idd (zoals iedereen al zegt) aan hun de situatie uitleggen, dat je je schuldig voelt maar dat je het daar ook erg naar je zin hebt. Als ze zeggen dat het idd te zwaar word, kun je zeggen dat je op zoek gaat naar iets anders. & zodra je een andere stal hebt gevonden dat je dan vertrekt.. Als ze het prima vinden dat je blijft heb je geluk :P

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:24

@Naaltje: ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor het gesprek, ik snap dat je het moeilijk vindt, maar het zal zeker ook een opluchting zijn als het hoge woord eruit is en een rust om te weten waar je aan toe bent.
Eerlijk gezegd, denk ik dat die mensen er misschien ook wel mee zitten en zo kunnen jullie samen aan een oplossing werken, mocht er idd een probleem zijn.

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:21

Ben je al met de staleigenaren wezen praten?
Ik snap je gevoel wel een beetje, ik sta ook bij een boer en heb een super plekje, maar deze mensen worden ook al een dagje ouder.
Ik verzorg mijn pony's helemaal zelf, daar hebben zij geen werk aan, maar ook ik vraag me wel eens af hoe het verder moet als zij er niet meer zijn.

Als jij met je paardje verhuist wordt het voor de staleigenaren alleen maar zwaarder denk ik.
Ze hebben zelf ook 2 paarden en daar help jij ook aan mee.
Wat ik uit jouw berichten lees is dat jij de mest schept edg,als jij weggaat moeten ze dat zelf gaan doen(of laten liggen).

Ik denk zelf dat als jij weg gaat zij eerder meer werk krijgen dan minder.
Als zij de paarden uit de wei halen en voeren is dat niet zo heel veel werk als er 1 paard van een ander bij loopt.
Ze moeten het toch doen voor hun eigen paarden,de handeling blijft hetzelfde!!
Als jij ze zoveel mogelijk helpt met de verzorging van de paarden dan is dat voor beide partijen toch prima.

Ik ben heel benieuwd of je al een gesprek hebt gehad en wat daar uit is gekomen.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Een ijzeren vuist om mijn hart.. Verhuizen?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 15:47

ik heb nog geen gesprek gehad hierover :)
wel met beide wat gebuurt over vanalles en nogwat, maar zij was aan het inpakken voor 'n vakantie met dr zussen. Dus ik zag het moment even niet zegmaar...
En ik heb nu ook zoiets van.. laat maar ff..
Ben nu ook 2 dagen even niet geweest. Mijn vriend heeft een botsinkje gehad met de auto en voelt zich niet zo goed, paard eventjes plaats maken dus :)