Ik kan er niet van slapen - Bluebell is gevonden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Ik kan er niet van slapen - Bluebell is gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 03:22

AfbeeldingAfbeelding

Mm, ja, dit is dus Bluebell. Jullie kennen haar van mijn Avatar. Het is nou 10 over 4 in Finland. Ik zit al op mijn werk. De vogeltjes fluiten buiten, het is al licht. Toch is het niet bepaald normaal dat ik in mijn uppie hier op het werk zit. Ik heb de hele nacht liggen woelen in mijn bed, mijn hart draait om in mijn borst. Ik kon de slaap gewoon niet vatten, want ik weet niet hoe het met Bluebell gaat. Bluebell is zo'n beetje mijn vleesgeworden liefde voor de Welsh pony Lovers . Vanaf haar geboorte was ze bijna een perfekt beestje. Perfekt type, perfekte bewegingen. Goed, ze heeft haar fouten, maar goed, liefde maakt altijd wel een beetje blind. Ze is me heel dankbaar geweest en heeft me een keer een dagkampioenschap gegeven en een keer zelfs een nationaal reservekampioenschap.

Nou heb ik me altijd al rot gevoeld dat ik haar moest verkopen. Ik had simpelweg niet het geld om haar goed te verzorgen, dus haar houden was niet in haar voordeel in die tijd. Ze heeft sinds die tijd al een hele werftocht meegemaakt. Haar vorige eigenaar wist overigens dat hij haar niet kon verkopen zonder mij dat eerst te laten weten. Ik had er goud geld voor over gehad om haar een goeie plaats te geven.

Nu heb ik van de week gehoord dat ze verkocht is. Vannacht brak dat feit pas echt door en ik kon het gewoon niet verdragen dat ik niet weet waar ze is, hoe het met haar gaat en zo Frusty . Vandaag ga ik dus rondbellen om het uit te vinden. Al dat ik weet dat ze in België staat, samen met Gulden Hoef's Amadeus, waarvan ze verleden jaar een heel best merrieveulen had.

Nou goed, van de paniek zit ik dus hier. Haar verhaal kan je zo'n beetje hier http://personal.eunet.fi/pp/emcaeu/bluebellnl.html lezen. Hopelijk is alles goed en ik ga maar eens een blijvend plan verzinnen om haar het leven te geven dat ze verdient. Ik sta overigens open voor alle ideeën..
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 27-05-02 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt



MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 06:32

Ik heb het hele verhaal gelezen, zeker een speciale pony.
Ik kan me niet voorstellen dat je haar niet zou kunnen vinden. Misschien is er wel een mooie regeling met de nieuwe eigenaar mogelijk.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:07

Heb je al bij het stamboek geinformeerd? Waar hebben jullie haar ingeschreven, bij de NWPCS of bij Poldervaart?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:50

Als geen ander begrijp ik hoe je je voelt. Ik heb 9 maanden nadat ik Kaminka verkocht had haar weer teruggevonden en opnieuw gekocht. Ik heb 9 verschrikkelijke maanden achter de rug gehad, het vrat aan me dat ik niet wist waar ze was. Kaminka is een moeilijk paard en mijn vermoeden dat er mee gerotzooid zou worden bleek uitgekomen. Ze was er niet zo best aan toe. Nu heb ik haar alweer een jaar terug, wat mij betreft blijft ze tot haar dood.

Het is en blijft mijn meissie... ik hoop dat jij jouw meissie snel terug kan vinden.

Staat jouw naam op haar papieren? Bij Kaminka was dit gelukkig het geval, dus iemand die haar op proef had belde mij op voor informatie over Kaminka. Als mijn naam niet op die papieren had gestaan had ik haar denk ik nooit meer teruggevonden...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:56

Misschien helpt dit berichtje op bokt je wel om haar terug te vinden. Ik weet niet wat voor paardenbladen er in Belgie worden uitgegeven, maar een oproepje plaatsen moet daar toch ook kunnen?

En de vorige eigenaar kan je geen hint geven waar ze heen is gegaan?
Ik hoop van ganser hart dat je haar terug kunt vinden.

Je suis Charlie.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:41

ik weet hoe je voelt,na een ongeval en een aantal jaren geen paard rijden,kocht ik silvonne en daar bij zat een hengstje shannon.appaloosa welsh gefokt en shannon een wilde dekking van een andalusier,met silvonne heb ik heel veel plezier gehad ze heeft me we leren rijden,met de handicap die ik heb,na een aantal jaren moest ik ze verkopen,door omstandigheden,en de man aan wie is ze verkocht beloofde,zelfs in contract,dat als hij ze weg zou doen,je bent de eerste die het hoort,nee dus !!!!!!! ik kwam er na drie maanden achter dat ze doorverkocht waren. waar naar toe ???? ik weet het nog steeds niet.
het is nu 12 jaar geleden, en soms wordt ik 's nachts nog wakker met de vraag waar en hoe zullen ze er aan toe zijn leeft silvonne nog is shannon nog steeds hengst.
dus sterkte joost

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 13:09

Hallo allemaal, voel me alweer iets beter. Zo te horen is ze niet naar een handelaar gegaan maar naar een fokker in de buurt van Antwerpen. Als alles goed is, krijg ik vanavond een telefoonnummer en een adres, misschien ga ik op 13 Juni wel even kijken Knipoog Dan kunnen we het meteen over de toekomst van de merrie hebben. Ik ben net Leon Melchior, ik wil ook nog wel een veulentje van haar fokken.

Bluebell is trouwens ingeschreven by de WPCS (Wales) en bij het stamboek (NWPCS). Ze wordt in Juni 18 jaar.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:47

Jammer dat je haar hebt moeten verkopen... Wat een mooi ding zeg.
Succes met de zoektocht!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 16:55

Heb het verhaal gelezen, de rillingen liepen over mijn rug, een hele speciale pony, heel veel succes met je zoektocht.
Mocht je hulp nodig hebben vanuit het nederlandse!!!!, pb dan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 17:03

He gelukkig, dat zijn in ieder geval betere berichten. Ik hoop dat de oude eigenaar met telefoonnummer en adres over de brug komt, en dat je haar snel een keertje kunt opzoeken...toch wel fijn dat je nu weet waar ze is...

Je suis Charlie.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Ik kan er niet van slapen....Gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 21:57

Zo, dat was snel, Bluebell staat dus in Wiekevorst, een dorpj ebij Heist op ter Berg (?), bij ene meneer Liekens. Erg plezante mens. Bluebell heeft een mooi merrieveulen en is van een voshengst gedekt. Een pak van mijn hart. Nou nog even kijken of ik er 12 of 13 juni even langs kan gaan om ze nog eens te zien!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:06

hoiii

ik heb heel het verhaal gelezen, zeker een speciale pony!!

Als ze nu in de buurt van Antwerpen staat, kan ik wel aan iemand vragen of hij hem kent.

gr linda Lachen

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:28

Wat een verhaal zeg!!!!Gelukkig heb je haar weer gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:47

Geweldig dat je haar hebt gevonden en te weten dat ze in goede handen is.

Jaren geleden ben ik de moeder van mijn paard uit het oog verloren, zij was ook belangrijk voor mij. Ik zou niet eens weten of ze nog leeft, ik ga nog maar eens een mailtje naar het KWPN sturen. Dat paard is toentertijd voor mij neus wegverkocht, daar was ik erg verdrietig over. Goed ding is dat ik haar zoon wel heb en daar ben ik erg blij mee. Het zou wel schelen als ik wist of ze er nog was.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:51

Ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf anderhalf jaar naar mijn favoriete arabiertje gezocht, en heb vorige week eindelijk een mailtje van de fokker en ex-eigenaar gekregen, die me weer ingelicht heeft....
Eindelijk 'mijn' Barev weer gevonden, tsja, met sommige paarden heb je gewoon een extréém hechte band...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 00:10

Wat een ontroerend verhaal joost. Fijn dat je haar weer terug gevonden hebt.

Houdt ons op de hoogte he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ik kan er niet van slapen - Bluebell is gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 02:31

joostvangestel schreef:
Nou goed, van de paniek zit ik dus hier. Haar verhaal kan je zo'n beetje hier http://personal.eunet.fi/pp/emcaeu/bluebellnl.html lezen. Hopelijk is alles goed en ik ga maar eens een blijvend plan verzinnen om haar het leven te geven dat ze verdient. Ik sta overigens open voor alle ideeën..


Je weet het natuurlijk nooit, maar ik was er eigenlijk niet zo bang voor dat je Sumrin Bluebell niet terug zou vinden Knipoog Een merrie als deze verdwijnt natuurlijk niet zomaar in het niets.

Je schrijft ook dat Bluebell eigenlijk niet verkocht had mogen worden zonder je medeweten; of was dit al bij een eerdere eigenaar ?

Heb je overigens verder nog plannen met haar en hoe moet ik me dat zo voorstellen ? Terugkopen ? Bestaat die mogelijkheid ? Kan ik hierin iets voor jou en Bluebell betekenen ?
Wat wil Liekens er mee trouwens ... die zal de merrie toch niet zomaar aangeschaft hebben toch ?
Ojee.. wat een vragen opeens haha.

Bertus.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:17

een verhaal om de bibbers van te krijgen. Bij dat verhaal hoort een goed einde, zodat ze weer bij jou op stal staat. Lovers

:evaw:

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:54

Joost,
ontzettend fijn dat je haar weer gevonden hebt!
Wat zul jij je opgelucht voelen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:13

Maar joost, wat ga je nu doen? GA je proberen haar te kopen en onder te brengen ergens?

De hond is de betere mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Ik kan er niet van slapen - Bluebell is gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 11:59

Ontzettend relevante opmerkingen van iedereen, en bedankt voord e morele steun. Hier even wat antoowrden op vragen die gesteld werden:

lageveld"]
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik was er eigenlijk niet zo bang voor dat je Sumrin Bluebell niet terug zou vinden Knipoog Een merrie als deze verdwijnt natuurlijk niet zomaar in het niets.
[/quote]
Dat klopt wel, maar af en toe weet je het niet. Ik heb keurmerries gezien die op Hedel markt verkocht werden. Er zijn teveel goeie ponies geweest die van de aardbodem verdwijnen.

[quote="lageveld"]
Je schrijft ook dat Bluebell eigenlijk niet verkocht had mogen worden zonder je medeweten; of was dit al bij een eerdere eigenaar ?
[/quote]
Dit is heel erg waar. Ik heb de eigenaar zelfs gemeld dat ik haar wel wilde kopen als hij ze verkopen wou. Schijnbaar had hij problemen mij te vinden.

[quote="lageveld schreef:
Heb je overigens verder nog plannen met haar en hoe moet ik me dat zo voorstellen ? Terugkopen ? Bestaat die mogelijkheid ? Kan ik hierin iets voor jou en Bluebell betekenen ?


Terugkopen is inderdaad een gedachte. Ze is nou gedekt door "een voshengst met meer bot" Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Amadeus was niet de beste keus, maar zeker ook niet de slechtste. Ik wil nog steeds een goede nakomeling uit Bluebell fokken, wat mogelijk moet zijn. Ze heeft we wat goede dochters, maar die missen toch het een en ander van wat de moeder heeft. Haar dochter zijn overigens (als iemand de namen herkent:

Abberthome's Bluebird, van Weston Banjo
Sumrin Brenda, van Varpullan Wieroch
Our Dream Belle, van Foxhunter Pantheon
Our Dream B?. van Springbourne Glide
Venkes Belle, van Gulden Hoefs Amadeus
Ovenzicht's B?. van Singels Easter Surprise.

Our Dream Belle is uiterlijk nog de beste, gevolgd door die andere Belle. Overigens was Brenda ook niet zo slecht. Ze is alleen in haar leven nog nooit gedekt.

Mijn bedoeling is om liefst een hengstje uit haar te fokken en ook om haar een goede oude dag te geven. Op korte termijn kan ik net zo snel naar warmere oorden (NL bv) komen, maar uiteindelijk ga ik wel die kant uit. Als het echt te gek wordt, kan ik haar ook hier huisvesten.

Ik ben altijd open voor suggesties. Hulp hoeft zeker ook niet voor niets te gebeuren.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:42

Geweldig dat je haar gevonden hebt... klinkt als echte liefde Lovers

Succes!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 12:37

Beste Joost, ik hoop dat je de mogelijkheid krijgt om haar een goede oude dag te bezorgen!

Heel veel succes, het is een mooi dametje Lovers

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 15:49

Het is inderdaad een ontroerend verhaal zeg..

Ik ben blij voor je dat je bluebell hebt gevonden..
Ik hoop voor je dat je wat kan regelen met degene van wie ze nu is,
en haar iniedergeval een keertje op kan zoeken!
Het is trouwens echt een superleuke pony.. ik had de foto's al vaker op het internet zien staan!

-

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Ik kan er niet van slapen....Gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 10:35

joostvangestel schreef:
Zo, dat was snel, Bluebell staat dus in Wiekevorst, een dorpj ebij Heist op ter Berg (?), bij ene meneer Liekens. Erg plezante mens. Bluebell heeft een mooi merrieveulen en is van een voshengst gedekt. Een pak van mijn hart. Nou nog even kijken of ik er 12 of 13 juni even langs kan gaan om ze nog eens te zien!


Heist op den Berg! ;-) Die pony van jou staat dus vlak bij mij thuis, ook toevallig...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers