hoe kan ik buitenverlichting maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

hoe kan ik buitenverlichting maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:30

Naast onze schuur hebben wij de bak liggen (20 x 60m). We hebben geen verlichting, dat was van de zomer niet nodig maar nu wordt het sneller donker.

Heeft iemand een iedee hoe ik dit kan oplossen en wat voor lamp ik kan gebruiken en waar op te hangen?

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: hoe kan ik buitenverlichting maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:32

Ik zou gewoon een bouwlamp ophangen aan beide kanten van de bak. Wel zorgen voor een hoge paal waar je het aanmaakt omdat je anders in het licht kijkt.

Andere optie is lantaarnpalen. Waar je die vandaan moet halen geen idee maar dat is wel fijner rijden dan een bouwlamp.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:33

Heb je niet een bouwlamp ergens liggen. En deze dan aan de schuur bevestigen. Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen hebben we de bouwlamp aan een paal bevestigd.

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:40

Mag je zomaar een bouwlamp ophangen? Wat voor licht is dan het beste om de buren niet lastig te vallen :D En is 1 lamp dan genoeg?

In de toekomst zullen we denk ik andere verlichting nemen als het straatwerk gedaan wordt. Maar dat is voorlopig niet.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:44

Ik heb wel een adresje voor je als je goede, gebruikte lantaarnpalen wilt.

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:46

Neem iig een max van 500 watt. Beter 2x 500 watt dan 1x 1000 watt.

Met een 1000 watt lamp weet je zeker dat je niets meer ziet als je daar eens straaltje licht van opvangt in je ogen. Dat is echt te scherp.

Hoe hoger je een lamp ophangt hoe minder last van verblinding. Daarbij heb je dan ook een grotere reikwijdte. Of 1 genoeg is vraag ik mij af maar zul je moeten testen.
Bij de Gamma verkopen ze prima bouwlampen, let er wel op dat de lamp water dicht is anders heb je binnen de kortste keren kortsluiting.

Een schakelaar onder aan de paal of bij de bakingang is wel erg handig. Anders moet je de stekker verlengen en zit je daar mee te knooien.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:49

Wij hebben 1 bouwlamp hangen en die bereikt zowat de hele bak. En onze bak is 55 meter lang en 25 meter breed. En dan wij hebben dan voldoende licht om door de hele bak te rijden.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: hoe kan ik buitenverlichting maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:00

Heb je geen last van die super irritante harde schaduwen met bouwlampen?

jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

Re: hoe kan ik buitenverlichting maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:01

ik heb een keer in de winter moeten starten bij een net nieuwe stal. de binnenbak was daar al klaar en de buitenbak ook maar nog geen verlichting. wij moesten toen inrijden in de buitenbak met een bouwlamp en regen... maar buiten dat was het prima te doen. deze stond ook nog eens op een plastic tuinstoel!