help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FBN
Berichten: 1962
Geregistreerd: 29-07-07

help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 07:24

Ik heb vannacht perongeluk mijn lenzen in laten zitten.. Mij is altijd gezegd dat dat heel slecht voor je ogen is omdat ze dan geen zuurstof krijgen.. Het doet eigenlijk geen pijn, wel zijn ze een beetje rood en zie ik een beetje vage vlekken.. Wat moet ik nu doen?

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:25

Ik zou ze eruit halen maar ik weet het niet echt. Als je ogen geen zuurstof zouden krijgen moeten ze het nu krijgen vind je niet? Maar ik doe me lenzen altijd uit dus ik heb geen idee :o

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:29

Vlekken is omdat ze vies zijn waarschijnlijk? Even schoonmaken en als het even kan vandaag een brilletje opzetten.

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:38

Heb het zelf wel eens gehad, heb ze toen stug ingehouden maar kon mooi om 11 uur naar de huisarts
omdat ik mijn ogen niet meer openkreeg van de pijn. Deze heeft toen druppeltjes in mijn ogen gedaan.
Mocht 2 weken mijn lenzen niet meer in. Dus ik zou zeker vandaag en morgen lekker je bril opzetten!
Kunnen je ogen even bijkomen!

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:53

Ja inderdaad, op zich is wat te lang laten zitten niet zo heel erg, als je ogen daarna maar genoeg tijd krijgen om te herstellen. En dat krijgen ze wel als je 1 of 2 daagjes ze nu uitlaat :)

laulapaula

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-03-09
Woonplaats: Edam

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:55

ik heb het ook een keer gehad. toen was het net alsof er mist in mn kamer hing... ik was er toen nog niet achter dat ik ze nog in had.. (nog niet wakker :P) tot ik mn bril opzette en nog minder zag. Ik heb mn lenzen toen een dag uitgelaten en mn bril gedragen. Denk niet dat het goed is om ze vandaag in te laten..

FBN
Berichten: 1962
Geregistreerd: 29-07-07

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 08:31

ja dat had ik dus ook!! Ik heb ze maar direct uitgedaan! en toen zag ik dus nog steeds vlekken dus ik dacht oh hellup daar gaan mn ogen hahaha maar het is nu eigenlijk binnen een uurtje alweer redelijk weggetrokken (gelukkig maar!!) dus ik denk vandaag toch maar even uitlaten en dan valt het hopelijk wel mee...

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:36

Is op zich niet zo erg maar maak er geen gewoonte van :P
Ik vergat ze een paar jaar geleden regelmatig 's avonds en heb er niks aan overgehouden.
Laat je ogen vandaag zoveel mogelijk rusten (bril) en doe je lenzen in de vloeistof.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:41

Oh.. Ik draag ze zo'n beetje het jaar rond 24/7..

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:54

Gewoon even een dagje een bril op dan herstellen je ogen wel weer hoor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:56

Ik laat ze wel vaker een nachtje in. Als ik blijf logeren bij mensen heb ik vaak geen zin om ze uit te doen. :+ Volgende ochtend heb ik dan wat droge ogen maar binnen een paar minuten is dat herstelt. Dan zie ik weer gewoon goed. En dan doe ik ze 's avonds gewoon in de vloeistof. Het kan echt geen kwaad voor één keertje.

Ok, ik doe het vaker dan één keer maar goed. :')

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:58

Ik val er wel eens per ongeluk mee in slaap, in de trein bijvoorbeeld maar ook als ik in bed aan het lezen ben.

Het voelt dan altijd even wat droog aan, maar druppelen helpt goed. Of als ik 's morgens wakker word leg ik ze even alsnog een uurtje in (schone) vloeistof, gaat prima.

Ik heb maandlenzen, daar kan sowieso niet veel mee misgaan. Ik vervang ze altijd op tijd door een vers paar, ik voel ze zitten na een maand en dat voelt niet prettig. Maandlenzen zijn toch al wat dunner, een keertje mee slapen hoeft geen probleem te zijn, je moet er alleen geen gewoonte van maken.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:03

Ik heb ook maandlenzen.
En regelmatig dat ik al in bed lig (vooral als ik bij vriendje slaap) en half slaap dus geen zin meer heb om uit bed te komen.

Slaap er ook welles mee. Heb er nooit last van gehad. In het begin zie je een beetje wazig wat drogere ogen maar binnen een paar minuten is dit bij mij altijd over. En heb ze dan weer gewoon in tot ik naar bed ga.

Moet ook wel zeggen dat ik niet altijd precies om de maand nieuwe lenzen in doe. Soms heb ik ze wel 1,5 maand in... vergeet altijd om nieuwe in te doen...

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:04

Ik heb dat ook al meerdere keren gehad. Vooral na het stappen. Ik heb wel zachte lezen.
Het is op zich niet zo erg, maar je moet het niet te vaak doen. Zou ze even een dagje uitlaten, goed schoonmaken
en je even je bril opzetten (als je die hebt natuurlijk)

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:08

Het kan niet zo veel kwaad hoor, last hebben van je ogen is ook logisch want zo te lezen heb je geen lenzen die ook 's nachts kunnen. Gewoon lekker een dagje uit laten en morgen weer in doen, dan kunnen je ogen even bijkomen.
Vraag ik me alleen af hoe je 'per ongeluk' je lenzen in kan laten, je merkt toch verschil als je ze in hebt :Y)

edit: er is wel een groot verschil tussen harde en zachte lenzen natuurlijk en zoals veel mensen hier heb ik ook zachte maandlenzen, met die lenzen kan het helemaal geen kwaad, er zijn zelfs mensen die ze helemaal niet uitdoen tot ze een nieuw setje pakken maar er is mij verteld dat dat wel minder goed is voor je ogen.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 08-09-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:09

Dat kan heel goed hoor. Zoals ik al zei: ik val er wel eens mee in slaap als ik in bed een boek aan het lezen ben (en mijn lenzendoosje al klaar heb liggen, maar ja, als je vervolgens in slaap valt heb je daar zo weinig aan). ;)

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:53

OMG!! Ik draag ook lenzen en ben er vrij netjes mee, maar na het lezen van dit topic ([MW] En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...) ben ik alleen nog meer voorzichtiger geworden...
Het zijn wel je ogen en die moeten wel je hele leven mee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:55

Precies. En ik ken meer gevallen.

Niet te panisch worden, een ontsteking kun je ook oplopen bij 'gewoon' gebruik. Maar je kunt wel het risico verkleinen door netjes met je lenzen om te gaan. Het is nogal een verschil of je er 'wel eens' mee in slaap valt of dat je daar een gewoonte van maakt.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:27

ik hield ze vroeger vaker een nacht in (heb wel dag en nacht lenzen)
vooral omdat ik dan altijd in het weekend werkte, en ik de zaterdagnacht soms rond 4-5 uur smorgens thuiskwam, en er om 8 uur uitmoest om te gaan werken, ik had dan minder last van men ogen als ik ze gewoon inhield, dan dat ik er in zat te poken om ze eruit te krijgen.

bij gewone lenzen, indien mogelijk uithalen en een dagje brillen (anders zal je morgen pijn hebben bij het insteken)
of anders goed druppelen met wat van je vloeistof, en zo vroeg mogelijk vanavond uithalen
ook effe wat vloeistof in je oog doen voor je ze uithaalt, lenzen die ietwat uitgedroogd zijn doen pijn als je ze uithaalt

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:28

Achjoh, k heb mijn maandlezen van de kruidvat wel eens 3 dagen laat inzitten op n festival ging best.. :)

1 x deed het echt zeer, toen heb k ze uitgedaan en 2 uur later weer ingedaan nergens last van!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:29

Mijn lenzen mag ik zelfs af en toe een nachtje in laten. Maar zijn wel súper zuurstofdoorlatend. Het is niet goed voor je ogen, maar 1 nachtje kan écht geen kwaad. :)

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:31

Je ogen rust geven, eventueel even lekker druppelen met oogdruppels. En de volgende keer toch even je lenzen uitdoen, als je je moe voelt. ;)

Maandlenzen van het Kruidvat??? Al kreeg ik geld toe, dan zou ik die nog niet kopen, laat staan dragen. :+

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:32

[quote="HelgaV"]OMG!! Ik draag ook lenzen en ben er vrij netjes mee, maar na het lezen van dit topic ([MW] En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...) ben ik alleen nog meer voorzichtiger geworden...

Deze heb ik ook nog in mijn achterhoofd!
Niet meer mee slapen dus!
Zowel lenzen als vloeistof vh kruidvat is super slecht!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:35

Ik val constant in slaap met lenzen. Is heel erg slecht, zegt men. Alleen heb ik daar nog nooit wat van gemerkt, ik kan ze gerust weken aan een stuk inhouden. Heb nooit last met droge ogen of wazige vlekken. Dat zijn trouwens de proteïnes die er op blijven zitten, even in de vloeistof leggen en na vijf min kunnen ze er weer in.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:39

Ik draag vanaf mijn 13e lenzen, dus al zo'n 27 jaar. ;)
En dan ook echt de hele dag, he!

Vroeger kon ik ook wel wat 'meer' hebben, maar ik ben nu toch echt heel zuinig op mijn ogen en lenzen. Ze gaan in principe 's avonds uit, als ik thuis ben. Lekker brilletje op, dat als ik in slaap val op de bank ofzo, ik ze niet in heb. En ik verzorg mijn ogen sowieso goed, reinig ze altijd voordat ik ga slapen, druppel ook regelmatig etc.

Ik heb nu al een jaar of tien maandlenzen, laat mijn ogen elk half jaar checken en heb hele goede lensvloeistof.
Je ogen zijn je een hoop waard, zie dat topic van Tjaldur. Brrrrr, moet er niet aan denken zoiets mee te maken.

Ik vind het schandalig dat zaken als het Kruidvat gewoon lenzen mogen verkopen!!! :(