[FOTO] Lucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

[FOTO] Lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:46

Ik begin nu eindelijk het handmatig instellen beetje door te krijgen, gister hier wat mee gespeelt met de lucht;
(tips, op- en aanmerkingen welkom ;) )
toestel; Sony cybershot DSC-H50

1
ISO; 100
0EV
30
F 3.2

Afbeelding

2
ISO 400
0EV
250
F 8.0

Afbeelding


3
ISO 400
+0.7 EV
1600
F 8.0

Afbeelding

4
ISO 400
-2.0 EV
2000
F 6.3

Afbeelding

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 22:22

Als je dan toch al de moeite hebt gedaan dit topic aan te klikken, zou je dan ook een berichtje achter willen laten? Zou voor mij leuk en leerzaam zijn ;)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:25

zou wel willen maar FK is er om bruikbare tips te geven en niet om te zeggen of een foto mooi is of niet.
Vindt de luchten zeker mooi maar kan je geen tips geven over hoe je het nog beter kan doen...

oh, toch een tip bedacht :D
Uploaden van foto's voor FK kan je beter niet doen bij mijnalbum ivm verlies van kwaliteit. Gebruik liever tinypic of photobucket.

Succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:32

No offence maar je topic staat er net een paar uurtjes, geef bokkers een kans. ;)

Foto's 3 en 4 vind ik dan nog wel leuk, de lucht is spannender om naar te kijken omdat er meer te zien is en apart kleurverschil.
1 en 2 houden mijn interesse niet vast. 1 heeft op zich wel mooie kleuren maar er is weinig afwisseling in het wolkendek en foto 2 is voor mij gewoon saai. Ik zie te weinig.

Vind foto 3 dus de beste. Apart wolkendek en blauw wat overgaat in geel licht.

Daarbij mag je op FK je foto's maximaal 600x800 hebben want dan is het makkelijker om tips te geven en de foto komt beter tot zijn recht. :)


Zoek wolken uit die wat spannender qua vorm en kleur zijn en probeer dat dan niet standaard in het midden vast te leggen, speel een beetje met de compositie of crop hem anders bij het na bewerken.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 22:36

Bedankt voor de tips :)
Alleen nabewerken is mijn ding niet, ben geen held op computers :o

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Re: [FOTO] Lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:33

Hee Juut, ook hier?
Volgende keer idd even kijken of je op photobucket ofzo kunt uploaden, mijnalbum maakt ze heel erg ruizerig. Je hebt de kleuren mooi te pakken! Ik vind foto drie het spannendst om naar te kijken, daar blijf ik het langs bij hangen. Hoe de wolken lopen icm met de kleuren. De tweede foto vind ik een beetje saai in dat opzicht. De 'wolkvervaging' staat daar wel goed op, hoe je de foto spannender zou kunnen maken, weet ik zo ook even niet :lol:

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:12

Hee Mieke, eindelijk gaan posten op bokt? :+
Bedankt voor de tips, zal eens kijken of photobucket te doen is voor computer-analfabeet :)