Stijgbeugels gaan naar achteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xEquinee_
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-08-10

Stijgbeugels gaan naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:32

Ik weet niet of het hier goed staat...

Dus als ik aan het galloperen ben gaan mijn stijgbeugels soms naar achter.
Daarmee bedoel ik dus niet meer vooraan aan mijn tippen.
Ik duuw wel mijn hakken naar beneden maar toch blijven ze achteruit gaan.

Heeft iemand tips zodat niet meer of minder gebeurt?

xEquinee_
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:36

Niemand?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:36

Druk houden op de beugels ;)

_DP_
Berichten: 665
Geregistreerd: 05-02-10
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:37

Ik heb hier ook vaker last van, maar dan zit er echt teveel zand onder mn laarzen en glijd ik gewoon weg. Misschien dat goed afvegen voordat je opstapt helpt?

Farfalla_

Berichten: 1801
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:42

Zijn je beugelriemen niet te lang? Ik heb laatst een clinic dressuur gehad, en die vrouw begon eerst met bij iedereen de beugels korter te maken, omdat veel mensen met te lange beugelsriemen rijden.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:44

Waarschijnlijk kantel je je hele lichaam te ver naar voren en daardoor gaan je benen dus naar achteren ookal houd jij ze in dezelfde stand. Zitten Zitten zitten en in de beweging van het paard jezelf als het ware elke sprong aan je navel optillen. Leun zonder aan de teugels te trekken een pietsie naar achteren met je rug. Het is even zoeken naar de juiste houding.

Laat eens foto's maken door iemand terwijl jij galloppeerd, dat geeft vaak een verhelderend beeld op je houding

Kimberly_1
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:07

Heb ik ook wel eens last van, heb geleerd door eerst zonder beugels te galloperen en dan je benen op de juiste plek te houden. Dan met beugels en dan niet te veel druk erop laten maar gewoon alleen je tenen in de beugels steken, dus niet erop gaan staan ofzo. Nu lukt het bij mij wel.. misschien bij jou ook :9 alvast succes want ik zat op een pony die heel erg hobbelde, dus ik viel er haast vanaf zonder beugels, maar opzich is het wel te doen hoor!