auto gestolen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 16:15

Deze week maak ik het wel allemaal mee hoor.

Ik was met mijn dochtertje onderweg naar een verjaardag van mijn vriendin haar dochtertje.
Eenmaal op de oprit van de snelweg aangekomen ging de auto opeens uit.
Ik had mijn telefoon wel bij me maar die stond uit en ik had de oplader mee om hem bij mijn vriendin te laden.
Niemand wilde voor mij stoppen dus ben ik met mijn dochtertje (gelukkig had ik de wagen bij me) over de reling heen gestapt want daar liep een fietspad. Gelukkig was dit niet ver bij mijn huis vandaan en eenmaal thuis gekomen heb ik mijn moeder gebeld (de auto staat op haar naam en is ook van haar)

Ik heb toen op haar advies de politie gebeld aangezien ik en zij geen lid zijn van de wegenwacht.
Ik werd toen terug gebeld door de meldkamer van Driebergen en die vroegen mij waar de auto precies stond en dat er geen kosten aan verbonden zijn omdat dat voor de rekening is van rijkswaterstaat.

Even later werd ik weer terug gebeld dat de auto bij bedrijf Bos staat in Zoetermeer.

Ik heb toen mijn moeder ingelicht en zij heeft gezegd dat we het dinsdag (vandaag dus) op zouden lossen.
Vandaag dus naar Bos gebeld, die zegt de auto niet te hebben.

Ik weer naar de politie gebeld en doorverbonden met de meldkamer van Driebergen.
Zij hebben het in behandeling genomen en hebben gebeld naar de plaatsen waar de auto's van de rijksweg binnen zoetermeer naartoe gaan.

Hij heeft mij terug gebeld en gezegd dat Bos daar langs is gereden om de auto weg te slepen maar dat ze geen auto aantroffen.
Ik had nog gevraagd of ik terug moest naar de plek maar ze zeiden dat ze het zo wel af konden handelen en dat dit niet nodig was.
Had ik uiteindelijk wel kunnen doen maarja.

De auto is dus hoogstwaarschijnlijk gestolen, hij doet het niet maar is gestolen ????
En heb nu dus aangifte gedaan...

Zo moest het even kwijt
Bedankt voor het lezen

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:22

Vreemd verhaal.
Hoe kunnen ze een auto stelen vlak voor de oprit van een snelweg? en dan niet gezien worden.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:23

Simpel: met een sleepwagen met logo erop. Dan valt dat helemaal niet op, hoor, als die een kapotte auto komen wegslepen.

@TS: ben je mooi klaar mee... hoop dat ze hem nog vinden!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:25

nou ja das raar hoe krijgen ze het voor elkaar. misschien is er toch iets anders aan de hand. maar je kan het tegenwoordig zo gek niet bedenken.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:25

Inderdaad.... heel vreemd. >;)
Wel erg rot voor je.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:27

erg rot voor je!

zoiets is laatst ook bij een vriend van mij gebeurd

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:28

Ja dat is waar, je hoort tegenwoordig zoveel vreemde verhalen van mensen die zich voordoen als een bedrijf om andere te bestelen.
Echt banketstaaf voor je, ik hoop dat ze je auto terug vinden (en heel!)

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:37

dat is wel heel vreemd ja..

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 16:43

ja ik snap het ook niet het was midden op de dag en heel druk, dus hoe ze dan zomaar mijn auto kunnen stelen, ook zit er een startonderbreker op en start hij zoiezo niet meer.. ik stond daar niet voor niks stil!!!

Heel vervelend want ik moet nu overal met het openbaar vervoer heen en ik vind dat zo rot met een kinderwagen!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:51

Jeetje wat kl*te!! Echt balen zeg! Ik hoop dat je auto nog teruggevonden kan worden. Misschien kan er ergens een getuigenoproep worden gedaan?

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:53

Tjemig, das wel een hele rare situatie...Zeker weten dat ze em vanuit rijkswaterstaat niet kwijt zijn geraakt?

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:10

Hmm ik krijg het gevoel dat er opzettelijk aan jouw auto is geknoeid om er dan mee vandoor te kunnen gaan.
Zou het kunnen dat ze je zijn gevolgd tot op het punt waar je in panne ging?

Ook wel vaag van de politie...

Anoniem

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:25

Zowiezo aangifte doen en je kenteken + omschrijving auto doorgeven. Dan wordt er in ieder geval uitgekeken naar je auto :j

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:30

He wat baalen zeg :(:)
Maar ergens klopt het verhaal van de politie niet naar mijn idee,

1)Ze bellen je terug omdat de auto bij bos staat in zoetermeer...
ik neem aan dat ze hem daar toen al hadden neergezet, want anders hadden ze dat gelijk al in het eerste gesprek kunnen zeggen dat hij daar heen zou gaan
2) Ze hebben je nummer, maar bellen niet dat er geen auto is aangetroffen....

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:31

ze hebben hem dr dan gewoon op gesleept en dat starten ze hem later wel

KimBreda

Berichten: 495
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:32

Ik zou zelf even contact met Rijkswaterstaat opnemen, misschien hebben ze hem al weg laten halen voor de Berger via de Politie er was. En Rijkswaterstaat kan ook precies zien welk takelbedrijf daar mag bergen!

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:00

simsalakim schreef:
Ik zou zelf even contact met Rijkswaterstaat opnemen, misschien hebben ze hem al weg laten halen voor de Berger via de Politie er was. En Rijkswaterstaat kan ook precies zien welk takelbedrijf daar mag bergen!


Is uiteraard al naar gebeld, ze hebben alle bedrijven waar ze de autos die op de rijksweg staan naartoe sturen gebeld maar geen van allen heeft de auto.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:02

moeshie schreef:
Hmm ik krijg het gevoel dat er opzettelijk aan jouw auto is geknoeid om er dan mee vandoor te kunnen gaan.
Zou het kunnen dat ze je zijn gevolgd tot op het punt waar je in panne ging?

Ook wel vaag van de politie...


Ik heb geen idee, wel is er van de week een zelfde golf maar dan een rode gestolen in de straat, bij onze auto was het achterste raampje een stukje open en het pennetje (automatische vergrendeling) omhoog getrokken, deze staat scheef en gaat niet meer automatisch dicht, we dachten dat ze eerst onze auto wilden stelen en uiteindelijk toch maar voor de rode golf gingen toen het niet lukte.

Ik heb echt geen idee maar ik vind het niet zo leuk zoals jullie berijpen, ik dacht vandaag de auto op te halen en te laten maken maar helaas.

Anoniem

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:04

Wat een vreemd verhaal zeg. Wat zegt de politie hiervan? Misschien is deze manier al bekend?

Anoniem

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:40

Idd vreemd verhaal, erg vervelend, je weet ook niet eens zeker of hij nu echt gestolen is. Wie weet heeft een takelbedrijf hem opgehaald en nog niet aangemeld als gevonden voorwerp. Lijkt me stug, maar zit zelf in het autowereldje en wij zijn ook wel eens auto's kwijt geraakt in het verleden.

Als ik jou was zou ik MP in de gaten houden en zeker aangifte doen van vermissing

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:45

Wat vreemd zeg. Die auto moet toch ergens staan. En hadden ze je niet kunnen inlichten dat de auto er niet stond?
Vreemd, succes ermee!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:34

Er is niks vreemds aan, ja dat haar auto er niet meer staat... Als er meldingen binnen komen dat er onbeheerde voertuigen langs de snelweg staan(10 meter binnen de kantstreep, dus ook in de berm) is het niet toegestaan om deze daar onbeheerd te laten staan. Als er iemand van RWS of bv politie langs komt wordt dit doorgegeven aan de meldkamer van RWS of politie. De centralist belt hierop met LCM en daar wordt geregistreerd welke berger er aangestuurd gaat worden om het voertuig af te slepen. Dit wordt gelijk in de melding verwerkt. De politie(driebergen) hoort niet terug of het voertuig inderdaad is aangetroffen en daadwerkelijk is afgesleept. Mocht er dan iemand later bellen dat zijn of haar auto er niet meer staat kan er gekeken worden wie er is aangestuurd en dat doorgeven aan de eigenaar. In dit geval heeft iemand van het KLPD in het archief gekeken en dus gezien dat de firma Bos ter plaatse is gestuurd.. Als een berger dan aangeeft niets te hebben aangetroffen zou het inderdaad zo kunnen zijn dat een voertuig gestolen is.... Heel vervelend natuurlijk... Mocht ie toch ergens bij een berger staan wordt de te naam gestelde ook schriftelijk op de hoogte gesteld..

Voor meer info kun je kijken op: www.incidentmanagement.nl en dan kijken bij landelijke wegsleep regeling

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:45

Lenneke_ hier van het forum heeft ook zoiets aan de hand gehad, haar auto kwam na een jaar boven water bij de politie, die was op een heel andere plek beland... Je kan haar eens pb-en over hoe en wat, het juiste weet ik er nu niet meer van, maar misschien heb je er iets aan.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 23:51

even een update

nou nou nou,, mijn moeder is vandaag gebeld door de politie, omdat er een fout is gemaakt en ze dachten dat er een melding op die auto stond, dus hebben ze hem naar zichtenburg in den haag gebracht (dat is een punt van de politie voor in beslag genomen auto's en die worden daar onderzocht naar eventuele drugs e.d.)

Er was helemaal geen melding op de auto, dus ze hadden een fout gemaakt en konden dat nu blijkbaar pas zien/vertellen
We konden de auto meteen halen, maar we waren er om 16:05 en het bedrijf ging om 16:00 dicht, pech dus en nog steeds geen auto..

morgen vroeg om 0800 zijn we de eerste!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: auto gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:54

Wat fijn dat je de auto in ieder geval weer gevonden hebt!

Dat zal wel een opluchting zijn!