Frans @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Frans @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 18:44

Omdat ik toch wel benieuwd wat jullie ervan vinden...

Frans is een 11 jarige welsh ruin, ik rijd hem nog maar een paar maanden, daarvoor heeft hij manegelessen gelopen. Dat kan hij ook elk moment weer gaan doen, het is een manegepony, maar ik rijd hem nu als enige. Eind september hebben we onze 2e (had hem al eens eerder gestart omdat andere pony kreupel was) onderlinge B wedstrijd. Dat is dus ook ons niveau. Soms pasje wijken enzo erbij. :P
Commentaar: Hij is soms een beetje sloom en niet aan het been. Maar dat gaat al een stuk beter dan eerst. :P Overgangen gaan nog niet echt zoals het hoort. (Vooral galop, als ik uit een ontspannen draf wil aanspringen is het kop in de lucht, niet voorwaarts zijn en heel stijfjes galopperen, ik kan het niet goed uitzitten enzo, drama... := Maar dat staat niet op het filmpje) Ikzelf moet opletten dat ik niet te ver naar voren ga zitten. Ik hoop dat dit genoeg is want ik weet niet wat ik nog meer moet vertellen. :+


linnie28

Berichten: 305
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Oud-beijerland

Re: Frans @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:36

Je moet proberen meer contact te zoeken met je buitenhand, ik denk zover ik nu kan zien dat die nog veel mooier gaat lopen.

Vind het trouwens een erg leuk paardje!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Frans @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:47

je moet je benen iets naar achteren leggen je steeks ze soms af naar voren.

verder zou ik meer gaan voelen met het mee gaan met het draven. heb het gevoel dat je steeds net te vroeg of te laat ben weet het niet echt.

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:33

linnie28 schreef:
Je moet proberen meer contact te zoeken met je buitenhand, ik denk zover ik nu kan zien dat die nog veel mooier gaat lopen.

Ja, daar ben ik het idd wel mee eens. :j

Bedankt. :)

Nette

Berichten: 1051
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Frans @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:05

Jullie zijn zeker weten wel vooruitgegaan. :)
Ziet er prima uit Donnie! En ik vind Frans echt een lekkerdingetje hoor!

Je benen kunnen inderdaad nog iets stiller liggen, nu schuiven ze af en toe wat naar voren waardoor ze inderdaad wat afgestoken liggen soms. Daardoor zit je zo af en toe ook wat te ver achterin het zadel, waardoor je op de lepel zit en hij dus minder goed zijn rug kan gebruiken.
Ik denk inderdaad ook dat als je meer je binnenhand los doet en op je buitenteugel gaat rijden hij constanter in de aanleuning wordt. Verder moet je denk ik veel overgangen met hem rijden, dat ie lekker actief aan het been wordt en daarin ook je hand gaat opzoeken.

Hopelijk heb je wat aan de tips en heel veel succes met jullie wedstrijd alvast. :+:

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:34

Dankje skotsje :*

Nette schreef:
Jullie zijn zeker weten wel vooruitgegaan. :)

Klopt :j Misschien leuk om te zien voor de anderen...
Juni 2009.

En sinds februari 2010 rijd ik hem, op dat filmpje was het misschien de 10e keer ofzo dat ik hem reed :)

lovehannah

Berichten: 422
Geregistreerd: 05-12-09

Re: Frans @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:06

Er is vooruitgang maar je pony maakt geen lengte buiging, hij loopt over de schouder weg, dit komt waarschijnlijk omdat je te weinig contact hebt met de buitenteugel. Hij lijkt niet helemaal lekker ontspannen te lopen (zie draf en stap passen nogal overhaast). Probeer hem dus meer over de rug te laten lopen. En veel aandrijven en rustig contact op beide teugels.