Zelfmaak ideeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Zelfmaak ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 21:04

Sommige mensen maken heel veel zelf voor hun paard. Ik ben wel handig, maar heb nooit van die creatieve ideeen.
Is er hier iemand die wel leuke ideeen heeft? Tong uitsteken
(zelf maken van dekens, speeltjes, smeerseltjes, vliegenspul en weet ik veel wat nog meer)


countryfee
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-05-02
Woonplaats: rustenburg vlak bij ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:32

ik maak zelf dekens(zomer of winter of andere)
ik maak ook nog zadelhoezen;vliegenfrontriemen;;onderlappen;halstertouwen;halsters;teugels;al dat soort dingen
Laatst bijgewerkt door countryfee op 26-05-02 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fee rijd vet goed en ik heb haar beleerd;fee is mijn verzorgpaard

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:34

ehmz ik maak vaak die vliegendingetjes voor aan het halster zelf enzo...
Ben niet zo crea maarjah,je moet toch wat hea! Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 21:34

knap! hoe maak je die dekens en die halsters dan?
(neh joh! Ik ben helemaal niet lastig! Haha! )

countryfee
Berichten: 56
Geregistreerd: 25-05-02
Woonplaats: rustenburg vlak bij ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:38

Concorde schreef:
knap! hoe maak je die dekens en die halsters dan?
(neh joh! Ik ben helemaal niet lastig! Haha! )

die dekens maken zin heel simpel
en die halsters ook ik leg het wel uit via de pb

fee rijd vet goed en ik heb haar beleerd;fee is mijn verzorgpaard

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 21:42

thanx!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:04

Iemand bij ons op stal heeft geloof ik gaten in een voerton gemaakt. Dna doet ze hooi in de voerton dat het paard dan dus uit die gaten (uit ene rollende ton) moet zien te krijgen. Is ie weer wat langer bezig met z'n hooi.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:57

hoe maak je zo'n vliegen frontriem en zo'n zadelhoes

heb wel een creative buien maar dan weet ik niks

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:46

Mijn vader heeft op mijn ontwerp (jaja, samenwerking Cool ) al heel wat gemaakt: een voersilo voor 4 verschillende soortenvoer, een dekenrek, een muur (hindernis) voor de ponyclub, een waterbak (hindernis), enz... Erg makkelijk!

Maar echt spullen voor m'n paarden zelf, zoals dekens, koop ik altijd gewoon hoor. Die moeten gewoon 200% goed zijn. En zoals ik hierboven las, dat iemand zadels maakt van stof en zonder boom.... Tja... Daar kan ik met m'n verstand niet bij hoor. Daar kun je toch niet mee rijden?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:55

halstertouwen maak ik soms zelf. bv van strotouwtjes, zon lila alleen heb ik het wat te dik gemaakt en is daardoor niet zo fijn te gebruiken, maar het is maar voor reserve.
als zadelhoes heb ik gewoon een vuilniszak aan 1 kant opengeknipt over mn zadel,alleen de zweetbladen passen er nét niet helemaal open maar zo verkleurt je zadel niet zonder er gekd voor uit te geven Knipoog

ook had ik nog zo'n picknick deken, van wol geloof ik, die gebruik ik gewoon als zweetdeken of als onderdeken(met dekensingel).

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:59

Ik heb 2 engelstalige boekjes, waarin staat hoe je dekens, zadeldekjes, beschermers, uitrijdekens enz. moet maken. Ook een voor rijjasjes en broeken.
Best handig, er staan patronen in en dan hoef je alleen maar even aan te passen hoe lang de rug van je paard is en het past.
Moet ik toch toegeven dat ik gewoon bijna alles koop hoor. Kost een stuk minder tijd en energie. Wel meer geld helaas...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 13:36

Zweetdekens, halstertouwen, zadeltassen, zadeltasjes op een oud sjabrakje.
Heb in een oud duits tijdschrift staan hoe je zelf een halster/hoofdstel van katoen kunt vlechten, dat wil ik nog altijd zelf proberen.... Tsja, kom een beetje tijd tekort...

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:39

countryfree,zou je ook naar mij dat willen PB-en aub,?die dingen die je opnoemde...


gillian

Berichten: 4411
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:15

ik heb zelf een pessoatuig gemaakt.
dat ding kost in de winkel 150 gulden, ik heb hem nu voor nog geen 50 gulden Haha!
ben zelf ook niet zo'n crea bea maar als je portemonnee het niet toelaat om zo'n duur ding te kopen tja dan moet je iets he Haha!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:24

wij hebben zelf van die equiballen (voerballen) voor de paarden gemaakt. Die dingen kosten in de winkel rond de f180,-.
Nu zijn we voor E10,- klaar. je koopt bij een groentewinkel een klein zuurkool-tonnetje. Hier boor/brand je aan de zijkant 2/3 gaten in, voer erin en rollen maar. evt kun je in het midden van de ton nog een stuk pvc-buis met een gat in doen waar je dan het voer in doet. dan doen ze er nog langer over.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:45

zadelkast!
Paar houten planken, slotje d'rop hup klaar...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:02

Ik ben nooit verder gekomen dan een dekenrek aan m'n box: PVC buis met een touwtje erdoor... Dat lukte nog net Haha!

Nulla tenaci invia est via

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:12

Het lijkt me moeilijk om (goede) dekens te maken, of je moet een naaiexpert zijn ofzo....Kan me niet voorstellen dat ze net zo goed liggen als een "normale"deken uit de winkel.
Ik zou trouwens nooit iets zelfgemaakts om/aan doen bij mijn paard.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 22:32

Margreet schreef:
Ik ben nooit verder gekomen dan een dekenrek aan m'n box: PVC buis met een touwtje erdoor... Dat lukte nog net Haha!

ahhh! Geniaal! Dat ga ik ook doen!
Das echt best wel handig, ik kan ja niet zomaar wat vast gaan schroeven op maxies stal, zo'n ding kan ik gewoon aan de tralies binden.
Margreet, je hebt echt geen idee hoe vreselijk crea jij bent! Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:59

PriscaZ hoe heet dat boekje?
Ik ben niet z''n naai-machine-expert... maar me moeder heeft er wel verastand van! Haha!
ennuh, Country fee zou je dat pb-tje ook aan mij willen sturen?

Ik ga geen dingen maken, die daardoor slechter zijn voor me paardje, maar misscien kan ik eens wat gaan bezuinigen! Schijnheilig

me vader heeft mijn zadelkast gemaakt.
Gewoon een grote kast (60x200x60) 3 grote legplanken, een zadelsteun, haakjes voor het hoofdstel, me longeerlijn... touwen.... kan er al me zooi in kwijt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:23

Ik heb zelf mijn martingaal en mijn slofteugel gemaakt. Als ik t in de winkel moet kopen: samen ongeveer 150 gulden of meer, nu samen nog geen 40 piek!!!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:28

Je kunt heel makkelijk zelf een zadeldrager en een hoofdstel houdertje maken. Je koopt een zuurkooltonnetje. Die maak met de achterkant tegen de muur. Wel stevig bevestigen! Eventueel kun je aan de voorkant de deksel eraf halen, en er een schapje in maken. Harstikke handig voor handschoentjes en het kleine grut.

En van die kleine rondje zalm, sardientjes of tonijnblikjes maak je in een handomdraai een hoofdstel houder. Leeg maken, leuk kleurtje geven en aan de muur hangen. Klaar is kees!

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 11:56

Eh... goede margreet ga ik ook maar eens doen....

Ik heb ooit eens gereedschaphaakjes bevestigd en daar klik ik mijn zwepen in vast, die vallen niet meer om en uit de stal, ook mijn longeerzweep die buiten de kast staat.

Ik gebruik een klerenhanger voor broeken, met van die klippen, om mijn chaps op de hangen, dan hang ik hem onder aan mijn zadeldrager.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:50

carola schreef:
Mijn vader heeft op mijn ontwerp (jaja, samenwerking Cool ) al heel wat gemaakt: een voersilo voor 4 verschillende soortenvoer, een dekenrek, een muur (hindernis) voor de ponyclub, een waterbak (hindernis), enz... Erg makkelijk!

Maar echt spullen voor m'n paarden zelf, zoals dekens, koop ik altijd gewoon hoor. Die moeten gewoon 200% goed zijn. En zoals ik hierboven las, dat iemand zadels maakt van stof en zonder boom.... Tja... Daar kan ik met m'n verstand niet bij hoor. Daar kun je toch niet mee rijden?


kan toch een barebackpad zijn?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:52

gillian schreef:
ik heb zelf een pessoatuig gemaakt.
dat ding kost in de winkel 150 gulden, ik heb hem nu voor nog geen 50 gulden Haha!
ben zelf ook niet zo'n crea bea maar als je portemonnee het niet toelaat om zo'n duur ding te kopen tja dan moet je iets he Haha!
toedeledoki
gillian


hoe heb je dat gedaan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 113 bezoekers