Mijn moeder is verslaafd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:02

Mijn moeder is verslaafd..

Niet aan drugs, niet aan drank, niet aan gokken, seks of medicijnen.. Nee.. Mijn moeder is verslaafd aan een creep.

Een creep, dat is een man die niet met zijn handen van meisjes af kan blijven. Een man van zinloos geweld.
Een man die een gezin het huis uit zet. Een man die je bedreigt. Een man die je geestelijk martelt.
Een man die elke maand vreemd gaat, en een man die mijn broer bij de keel heeft gegrepen….

Mijn moeder is al 7 jaar verslaafd. Ze heeft talloze pogingen gedaan om van haar verslaving af te komen, maar tevergeefs. Van een verslaving kom je nooit af, dat heb ik wel gemerkt.

7 jaar geleden kwam hij in mijn gezin. Vlak na de andere vriend van mijn moeder. Ik had hem een kans gegeven, zoals iedereen die verdient. Helaas was die relatie na een jaartje al kansloos. Een maandje bij elkaar, en dan was het weer een week uit.
Als snel vond ik dat er iets mis met hem was. Hij schreeuwde tegen mijn moeder en hadden ruzie om niks. Ik had vaak ruzie met hem omdat ik het er niet mee eens was hoe hij mijn moeder behandelde.

Toen kwam er slecht nieuws. Ze gingen samen een nieuw huis kopen. Weg van ons eigen leuke huisje.. Toen begon de ellende pas.. Vanaf dat ik 13 jaar was praatte ik al niet meer met hem. Geen woord… Ben soms enkele weken bij mijn vader ingetrokken, maar dat was ook niet mijn ding..
Nadat we 1 jaar bij hem hebben gewoond, heeft hij ons op straat gezet. Daar stonden we dan.. Uiteindelijk 2 weken bij mijn tante gewoond omdat we nergens heen konden. Daarna moesten we helaas weer terug naar hem, want het was weer goed gepraat. Daar ontstonden weer fikse ruzies. Heb nog aangifte tegen hem gedaan, vanwege geweld op mijn moeder en mijn broer. Helaas is er niks mee gedaan. Ik denk dat mijn moeder die aanklacht heeft ingetrokken.

Toen was er eindelijk goed nieuws. De urgentie was binnen! We kregen eindelijk weer ons eigen huisje, en we zouden voorgoed af zijn van hem.. Dat beloofde ze ons.

Helaas kwam die droom niet uit. Na enkele maanden was hij er weer. Zo ging het nog enkele maanden door. Weliswaar weer met tussenpauzes, en hij weer even in zn eigen huis terug trok.

In mei was het (voor de zoveelste keer) over tussen hem en mijn moeder. Ze zou hem nooit meer zien. Ze haatte hem. Ze was teleurgesteld dat ik haar niet troostte. Ik geloofde er al niet meer in. Weken lang was ze depressief. Maar daarna heeft ze zelfs nog een leuke man ontmoet. Super lief en deed alles voor haar, en zelfs voor ons. Ik was blij voor haar, en hoopte dat ze nou eens echt gelukkig zou worden.
Zoals gewoonlijk was het weer een sprookje. Ze was niet verliefd op hem……

Helaas hoor ik dan achteraf dat ze weer met die creep zit te smsen en af te speken achter mijn rug om…

Toen ging ik 2 weken met mijn vriend op vakantie, waar ik echt naar uit keek.
Ik kwam terug, en meneer zat weer op de bank. Ik kon mn woede niet meer in bedwang houden en heb alles gezegd wat ik hem ooit wilde zeggen. Dat was vorige week..

Ik ben toen een weekje naar mijn vriend gegaan wat mn moeder niet wist. Na 2 dagen kwam ze er eindelijk achter dat ik niet thuis was en vroeg wanneer ik weer terug kwam. Ze deed of er niks was gebeurt. Ik moest me niet aanstellen.

Vandaag terug gekomen, en hij zit gewoon weer beneden…

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil zo graag een leuk gezin… Zonder hem..

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:07

kan je het hem niet onmogelijk maken hem de schuld van dingen geven zoals een plas rotzooi op de grond en met zijn schoenen moddersporen maken? :D ok is geen oplossing. blijft lastig zoiets je kan niet bij je vriend wonen of zijn familie of samen met je vriend? via urgentie verklaring van huisarts voor spoed geval. succes.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:08

Jeetje meis, ik heb er geen woorden voor!
Behalve dat ik je veel sterkte wil wensen...

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:10

Jee wat een rot situatie..

Heb je eventueel geen mogelijkheid om op je eigen te gaan?
Ik ben zelf ook vroeg het huis uitgegaan (en vriendlief wilde toen nog niet mee) en heb toen een kleine etagewoning gehuurd..

Misschien een mogelijkheid om tot jezelf te komen?

En van een verslaving kun je haar niet afhelpen, zoals bij geen een verslaving.. Ze zal zelf die knop echt om moeten zetten..

Heb je nog wel een goede band met je moeder? (misschien een vakantie boeken met zn 2en zonder die creep en eens goed praten?)

Sterkte :(:) !

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:12

Wat een rot situatie :n
Misschien is op jezelf gaan, samen wonen oid wel iets, je bent 18 :)
Heel veel sterkte :(:)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:12

Wat Noasky voorstelt zou ook mijn idee zijn. proberen of je samen met je moeder een weekendje weg ofzo en dan erover praten, hlept dat niet dan proberen iets voor je zelf te gaan huren. Is je broer ouder of jonger dan jij?

vraagje_

Berichten: 375
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:15

Lastig, maar helaas blijft je moeder terugkeren.
Kan je niet op kamers oid? Je bent nu inmiddels oud genoeg.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:18

Bedankt voor alle lieve berichtjes en PB's. Doet me goed. Praten heeft helaas geen zin. Misschien tijdelijk, maar ik weet toch dat hij terug blijft komen...

Ik zit inderdaad al te overwegen om op mezelf te gaan. Dat zou misschien voor mij zelf wel het beste zijn. Ik zou dan alleen zoveel op moeten geven. Mijn verzorgpaard, mijn stage.. Mn vriend wilt geloof ik ook nog niet samen wonen. Zijn bijna 2 jaar samen. Als hij er niet helemaal achter staat wil ik het ook niet doen, dat zou ik echt zonde vinden van onze relatie, aangezien dat nu echt heel goed gaat.. Helaas woont hij alleen aan de andere kant van het land...

Mijn broer is 2 jaar ouder, maar is alleen de weekenden thuis omdat hij in het leger zit. Mijn broertje woont verder ook nog thuis, maar die laat zijn mening niet echt blijken..

Moeni11
Berichten: 796
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:18

Ik vind het een verschrikkelijke lastige situatie, vooral voor jou! Ik hoop ook dat de professionele hulpverleners die op bokt zitten hier een goed antwoord op hebben.

Mijn advies: ga naar jeugdzorg of de kindertelefoon of iets dergelijks en doe daar je verhaal. Die hebben vast goed advies!

Sterkte en succes!

Moeni11
Berichten: 796
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:19

edit: zie net in je profiel dat je 18 bent, ik weet niet of het dan zin heeft, maar dat zul je zelf beter weten gezien je opleiding!

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:20

Moeni11 schreef:
Ik vind het een verschrikkelijke lastige situatie, vooral voor jou! Ik hoop ook dat de professionele hulpverleners die op bokt zitten hier een goed antwoord op hebben.

Mijn advies: ga naar jeugdzorg of de kindertelefoon of iets dergelijks en doe daar je verhaal. Die hebben vast goed advies!

Sterkte en succes!


Denk dat jeugdzorg ed weining voor me kan doen.. Ben inmiddels net 18..
Bedankt verder :)

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:27

Tjee meis, :(:). Wat een rotte situatie zeg... Zowel voor jou als voor je moeder en je broer.

Ik denk idd dat het het beste voor je is dat je op je eigen gaat. Is op kamers gaan eventueel een optie? Verder hoeft op kamer gaan niet het einde van je verzorgpaard en stage te zijn? Misschien valt het te combineren?

Ik denk in ieder geval dat je voor jezelf een kosten baten analyse moet maken... Wat win ik als ik blijf en wat verlies ik / en wat win ik als ik vertrek en wat verlies ik. Om op deze manier een afweging te maken wat het beste is.

Sterkte :(:).

vraagje_

Berichten: 375
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:31

Een woning zoeken evt bij je vriend in de buurt of in je eigen buurt. En daar hoeft je vriend niet achter te staan, je kan best op jezelf wonen en dat je vriend eens naar jou toegaat.

Stage opgeven? om welke reden als je op jezelf woont? Heb je hoge rijkosten dan ?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:33

vraagje_ schreef:
Een woning zoeken evt bij je vriend in de buurt of in je eigen buurt. En daar hoeft je vriend niet achter te staan, je kan best op jezelf wonen en dat je vriend eens naar jou toegaat.

Stage opgeven? om welke reden als je op jezelf woont? Heb je hoge rijkosten dan ?

Mijn (superleuke) stage is helaas niet betaald. Ik zou verder alles zelf moeten betalen en verder niet heel veel tijd voor een baantje ernaast... Daarom zou ik dus opzoek moeten gaan naar een betaalde stage..

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:36

Wat zoek je voor stage dan?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:40

Oreo schreef:
Wat zoek je voor stage dan?

Ik begin nu aan het 2de jaar van maatschappelijke zorg. Uiteindelijk wil ik jeugdzorg gaan doen, dus het liefst iets in die richting. Ik ga maandag beginnen aan een stage op speciaal onderwijs..

vraagje_

Berichten: 375
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:41

Rachel, waar een wil is een weg. En denk niet dat je moeder gaat bijdraaien.
Doe je nog aan een studie? Dan vang je wellicht uitwonende beurs? Avonds bijwerken? Mac donalds schijnt erg leuk te zijn, en kan je combineren met je studie/paard/stage. Tis hard en hard werken voor je eigen plekje, maar wel van dit gedoe af met je moeder èn brengt je wellicht dichter bij het feit om te gaan samenwonen met je vriend en jou.

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:41

En hoeveel dagen doe je stage? Is een combi stage, weekend werk en kamers eventueel een mogelijkheid?

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:46

Misschien eens zoeken voor stage in de regio waar je vriend woont en daar een eigen woninkje proberen te vinden?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:47

Ik moet 3 dagen per week stage, en 2 dagen school.. Het is een optie, maar in het weekend werken, betekent mijn vriend niet meer zien. Dat zou ik echt zo poedersuiker vinden, want ik voel me zo goed bij hem... Wij kunnen elkaar alleen in het weekend zien vanwege de afstand van 200 km := Stel dat ik die richting op zou gaan, heb ik mijn vriend nog wel, maar verlies ik verder alles..

K vind t zo moeilijk allemaal. Ik ga van de week eens mijn tante bellen, of zij mij kan helpen met alles op een rijtje zetten..

vraagje_

Berichten: 375
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:50

Rachel, andere stage vinden, betaalde stage zoeken? Avonds werken in horeca. (nog leuke fooi ook ;-) ) Overdag op zaterdag werken en avonds naar vriend? Of vriend naar jou?

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:55

Het lijkt mij in ieder geval een goed idee om inderdaad alles op een rijtje te zetten. Want misschien dat er ook andere oplossingen zijn. Vandaar dat ik je ook als tip gaf om bij de verschillende oplossingen die je maar kunt bedenken en kosten en een baten plaatje te maken. Dat kan bij een uiteindelijke beslissing helpen. Vanuit je verhaal is het eerste wat in mij op komt een eigen leven zoeken aangezien het echt niet goed gaat op deze manier. Maar bon, ik ken niet je volledige situatie.. Verder ken ik de sociale dingen niet in nederland, maar wellicht dat die uitwonende beurs waarover vraagje het heeft ook kan helpen?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mijn moeder is verslaafd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:04

Nogmaals bedankt iedereen. Ik ga vanavond eens alles op een rijtje zetten wat ik kwijt zou zijn en hoeveel uitwonende beurs ik zou krijgen... Donderdag heb ik een verjaardag, ik hoop dat mijn tante er dan ook is. Dan ga ik vragen of zij mij verder wilt helpen. :)

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:05

Kijk inderdaad eens in je netwerk waar je terecht zou kunnen, blijven zitten lijkt me geen optie als ik het zo lees. Je moeder veranderen doe je niet en aangezien je idd 18 bent zijn er bij BJZ weinig opties over (je kan wel naar de toegang van BJZ bellen om te kijken of ze eventueel tips en suggesties hebben waar je terecht zou kunnen als je in je netwerk niets vindt).

mbt werken, kijk eens bij je vriend in de buurt.....ik heb dat destijds ook gedaan namelijk en een zaterdagbaantje bij hem in de buurt kunnen vinden. Hij voetballen en ik werken......

Heel veel succes in ieder geval, je bent een slimme meid en vindt vast een voor jou goede en prettige oplossing! :(:)

Rachel_x schreef:
Ik moet 3 dagen per week stage, en 2 dagen school.. Het is een optie, maar in het weekend werken, betekent mijn vriend niet meer zien. Dat zou ik echt zo poedersuiker vinden, want ik voel me zo goed bij hem... Wij kunnen elkaar alleen in het weekend zien vanwege de afstand van 200 km := Stel dat ik die richting op zou gaan, heb ik mijn vriend nog wel, maar verlies ik verder alles..

K vind t zo moeilijk allemaal. Ik ga van de week eens mijn tante bellen, of zij mij kan helpen met alles op een rijtje zetten..

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:11

Misschien zou je toch jeugdzorg kunnen bellen. Het is echt niet zo dat je, omdat je 18 bent, geen hulp meer kan krijgen.
Probeer er eens met je huisarts over te praten.

Wat een ontzettend zware tijd ga je nu al door. Heel veel succes!!!