Ervaringen met NTI interieurstyling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Ervaringen met NTI interieurstyling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:06

Aangezien ik vorige week gestart ben met een opleiding Bouwkunde & Vormgeving maar het mij enigzinds tegenvalt dat er
maar zo weinig vormgeving in zit, ben ik toch stilletjes aan het kijken naar een andere opleiding.. natuurlijk probeer ik dit nog
wel even, in januari word ik 18 en wil dan pas gaan veranderen, dus ik heb nog even. ;) Niet gaan zeggen maak 'm af, want
het is een 4 jarige opleiding en als ik er echt mijn draai niet in vind, dan ga ik er geen 4 jaar voor werken.


Maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen met NTI Interieurstyling?
De opleiding die je thuis moet maken, opdrachten moet versturen naar een docent en uiteindelijk een diploma voor krijgt.
Kan je met deze opleiding een leuke baan als interieurstylist krijgen, of is het niveau daar te laag voor?
En hoe lang hebben jullie erover gedaan?

Edit; ik heb het over deze dan http://www.nti.nl/beroeps--en-vakopleid ... orist.aspx

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:23

Geen ervaring met die van het NTI, wel met een styliste opleiding op het Linnartz (geen aanrader!).
De styling wereld is sowieso een moeilijke wereld, met welke opleiding dan ook, het is sowieso lastig om een baan in te vinden. Ik ben er achter gekomen dat ze willen dat het je passie is, elke dag mee bezig moeten zijn, musea bezoeken, je eigen visie hebben/ontwikkelen. Ik vond het leuk om creatief bezig te zijn maar het beheersde niet heel mn leven zeg maar, met een juiste instelling en passie kan je er wel komen maar het is een moeilijke weg. Styling gaat om je eigen stijl die jij naar voren brengt in je werk, dat moet mensen aanspreken en daarom moeten ze voor jou kiezen, het is echt jezelf verkopen. Vaak freelance werk (dus jezelf verkopen) en de dingen die zij op de site noemen daar kom je echt niet zomaar. Je maakt wel opdrachten maar loopt geen stage, dus geen ervaring. Dit is hoe ik erover denk en waar ik wel achter ben gekomen door mijn opleiding :)
Eerlijk gezegd denk ik dat het via de NTI niet echt goed is en lastig te leren valt. Ik ging 1x in de week naar school en dat was soms al weinig omdat ik toch hulp nodig had bij mn opdrachten. Ik vind het niet echt iets wat je makkelijk op afstand leert en 2 praktijkdagen is echt weinig. Nee, ze doen het heel mooi voor maar ik denk dat je er hiermee niet gaat komen :o tenzij je een echt talent blijkt te zijn maar dan wordt je wel aangenomen op de kunstacademie ;) Scholen die hiervoor beter aan staan geschreven zijn: kunstacademies, willem de kooning, artemis, amfi en vogue academie is denk ik ook nog wel redelijk.

Gamble


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ervaringen met NTI interieurstyling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:32

Ik zou dat niet via de NTI volgen. Is het Sint Lucas in Boxtel niet iets voor je? Ik heb daar de opleiding Interieur Vormgeving en Techniek gevolgd, alhoewel hij inmiddels wel wat is aangepast volgens mij, tegenwoordig is dat: http://www.sintlucas.nl/233/studeren/st ... onaal.html


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers