jambette probleem!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ezelGEK
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-01-10

jambette probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 16:05

ik doe vrijheidsdresuur met mijn ezel,
ze kan al wat kunstjes en 2 maanden geleden ben ik begonnen de
jambette aan te leren. ik begon tegen haar aan duwen, en als ze dan
haar been omhoog deed ging ik belonen.
en tijd later ging ik de jambette voor doen, het been optillen dus.
dat heb ik al heel vaak gedaan bijna 150 keer ofzo en het lukt nog steeds niet |(
wie helpt mij een jambette te krijgen?

groetjes jacqueline



MiniPolly

Berichten: 77
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: jambette probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:09

Blijven oefenen en alleen correct belonen dus als ze iets verder uitslaat grote beloning, gewoon doen wat ze al kon kleine beloning.

:¨·.·¨:
`·. Polly

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: jambette probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:24

Helemaal uit je dak gaan als die ze been iets om hoog doen. Hem lekkers geven enz. Het komt vanzelf sommige paarden vinden de jambette super lastig!

EmmaEbbersFotografie
*Klassieke dressuur*

ezelGEK
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 17:25

heeeeeeeeeeei

ze houd nu haar been langer in de lucht
en ik hoef nu niet meer kei hard te duwen :+
als iemand nog een tip heeft om het been te laten uitslaan hoor ik het graag!!! :D

bedankt!! groetjes jacqueline

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:29

In ieder geval is het handig om een goed onderscheid te maken tussen gewoon voetje optillen en de jambette. Gebruik hiervoor ook verschillende commando's.
Bij het voetje optillen kun je gaan werken aan de duur, dus het voetje een aantal seconden in de lucht te houden tot jij het zegt en dan weer neerzetten.
Dan heb je tevens een goede basis voor je jambette, omdat je paard al geleerd heeft om tijdens het voetje optillen deze langere tijd omhoog te houden.

Wanneer je nu aan de jambette gaat werken, ga je gewoon wachten tot je een voetje naar voren krijgt, al is het maar enkele centimeters. Eerst zal je paard gewoon voetje geven, omdat het denkt dat je dit bedoelt. Wanneer je negeert zal je paard gaan zoeken wat jij nu wél bedoelt. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben. Die enkele cm's naar voren (ook al is het een opgetild voetje íets naar voren) ga jij belonen en zo ga je steeds stap voor stap verder, waar na een tijdje bij je paardje vanzelf een lampje gaat branden, van oh :)* bedoelt ze dat!

Je kan ook eens op mijn website kijken, www.vrijheidsdressuur.eu daar staat alles uitvoerig beschreven.

En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero en 2 bezoekers