Horse & Dog trail ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:54

Zijn er meer ruiters hier op bokt die aan Horse & Dog trail doen ?
Weten jullie misschien of hier in Nederland ook wedstrijden in worden georganiseerd of in Duitsland
net over de grens ? Ik heb een tijdje in Bayern gewoond en daar zag je het veel meer. Een paar demo´s
van Sabine Lang mogen meemaken en haar zien trainen dat was heel leerzaam.
Ik vroeg me af of het in Nederland ook word gedaan en of er wedstrijden in zijn of misschien een
goed idee- animo voor is om hier in clinics - wedstrijden - demo´s te organiseren ?



Afbeelding

Rebel_Gloe

Berichten: 338
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:38

Ik heb het nog nooit gezien in NL. Wel eens een topic gezien op bokt maar meer niet. Wij krijgen in het voorjaar een aussie pup en dan ga ik hier wel voor trainen, lijkt me super leuk!!! Ik volg dit topic ff.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:39

Ik heb laatst een mooi foto-topic gezien. Sprak mij ook erg aan. Ik zal even voor je rondneuzen in mijn eigen berichten. Wie weet kan die ts je verder helpen ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:40

Heb op bokt er ook een topic over gezien, vond het toen heel leuk lijken.
Misschien even de zoekfunctie erop los laten.

ben ook zoekende..

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:40


anjaenrene

Berichten: 536
Geregistreerd: 28-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:40

Lijkt mij inderdaad ook heel leuk om te doen maar heb het in Nederland nog nooit gezien! Mocht iemand op een idee gebracht worden dan houdt ik me aanbevolen! :P

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:42


Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:43

Mooi foto topic , ziet er super uit, maar die show was ook in duitsland dacht ik ? Op http://www.sabinelang.de vind je al best veel info en leuke videos :)

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:44


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:46

Geen idee, hoe het verder zit, ben dressuur frutsel die van alles wil en ook hond heeft, vandaar dat dit me zo vreselijk leuk leek!

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:49


zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:52

ik ga even mee lezen.
Werd helemaal enthousiast na het zien van de foto's, weet zeker dat het iets is voor mijn Max en mij :D

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:29

Het is wel belangrijk om je hond en paard op een goede en rustige manier aan elkaar te laten wennen, vooral als hond of paard nog niet gewend is aan samen zijn- stappen.
We geven een kleine en gratis demo tijdens de open dag van manege in wijchen (26 sept) Sabina is hondentrainster en laat met paint Sam zien hoe ze in 2 maanden hond en paard aan elkaar heeft laten wennen. Ook Dreamer (QH) , Flint (Indian Dog) en ik laten een stukje H&D Trail zien. Geen grote demo´s ofzo maar meer laten zien hoe wij trainen. (Meer western en engelse demo´s die dag)
Maar eigenlijk wou ik via dit topic weten of er meer interesse is in NL in de Horse and Dog trail en of er animo is voor wedstrijden en clinics te organiseren en vooral of deze misschien al worden georganiseerd hier in Nederland (of in de grensstreek Duitsland) ?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:31

intresse heb ik zeker echter ik woon helemaal aan de andere kant van NL...

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:03

Misschien zou het iets zijn op een soort cup te organiseren met paar wedstrijden door heel Nederland (net zoiets als ze in Duitsland doen, alleen dan met een soort oefen parcours ofzo om mee te beginnen ?

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:11

Sassy4barrel schreef:
Misschien zou het iets zijn op een soort cup te organiseren met paar wedstrijden door heel Nederland (net zoiets als ze in Duitsland doen, alleen dan met een soort oefen parcours ofzo om mee te beginnen ?

Jaa! Goed idee, doen! 8-) Count me in!

En interesse is er wel volgens mij ook als ik het zo lees hier, helaas hebben wij hier in de praktijk wel andere ervaringen mee, wij hebben een tijd terug, een jaar of twee? geleden wel eens een clinic georganiseerd hier in het Noorden en veel mensen lijkt het leuk om te doen en komen dan een keer naar zo'n clinic en zien dan pas in hoeveel werk het eigenlijk is om paard én hond te trainen voor trail en dan zoeken ze of privéles voor de H&Dtrail of ze haken af..

Het grootste 'probleem' waar ik vanaf weet zit hem dus vooral in dat mensen training zoeken en die is er(nog) niet echt specifiek voor dit onderdeel..

Mijn fototopic wat hier werd aangehaald 8-) was een trailclinic van een weekend voor mensen die bij deze westerntrainer trainen en aansluitend een onderling wedstrijdje.
Voor de H&Dtrail regels werd het EWU regelboek gebruikt omdat er geen Nederlands regelboek is wat daar in voorziet ;)

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:26

Sjolvir schreef:

Hé, that's me !!



MissPK schreef:
Sassy4barrel schreef:
Misschien zou het iets zijn op een soort cup te organiseren met paar wedstrijden door heel Nederland (net zoiets als ze in Duitsland doen, alleen dan met een soort oefen parcours ofzo om mee te beginnen ?

Jaa! Goed idee, doen! 8-) Count me in!


Ja, vanaf volgend jaar ben ik daar ook wel voor in!!

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:42

Dan kijken we even na de reakties op de open dag van de demo. En dan gaan we proberen de H&D Trail te promoten en er wat meer te organiseren :)

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:50

Sassy4barrel schreef:
Dan kijken we even na de reakties op de open dag van de demo. En dan gaan we proberen de H&D Trail te promoten en er wat meer te organiseren :)

Is goed! Let me know! =:)

Atalanta

Berichten: 668
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:53

ik zou best geinteresseerd zijn in een clinic, workshop oid, zolang ik maar niet mn eigen paard mee hoef te nemen (hond kan wel ;) )

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:54

offtopic :) maaer MissPK wat is dat voor mooie hond in jouw avatar ? beide heel mooi maar die zwarte lijkt een beetje op mijn pup :) wat is hij voor ras ?

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:57

Sassy4barrel schreef:
offtopic :) maaer MissPK wat is dat voor mooie hond in jouw avatar ? beide heel mooi maar die zwarte lijkt een beetje op mijn pup :) wat is hij voor ras ?

Donkerbruin is hij en het is een Kelpie, dezelfde als in mijn fototopic en profiel :j

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:20

Lijkt mij gaaf om te doen zeg :D
Bij een clinic oid wil ik zeker komen kijken :j

t-spoon
Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:43

heb het toen bij aok gezien, heb zelf een bull terrier, dat wordt m niet....

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse & Dog trail ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:05

Er zijn dan hopelijk wel regels over loopse teven?
Mijn hond heeft zijn ballen nog. Luisterd als de beste totdat hij een knappe dame ruikt, dan vergeet ie te luisteren naar deze knappe dame :=
Ik houd dit topic in de gaten, zou graag meedoen als er zoiets in NL wordt georganiseerd :j