Zaagsel of Stro of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GrijsSuiker
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-08-10

Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:33

Ik gebruik nu zaagsel voor mijn paard maar ik will ook graag iets anders proberen. wat vinden jullie het lekkerste?

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:46

ik vind stro super makkelijk

makkelijk om uit te mesten en al

xxiron
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:50

ik vind vlas het fijnst!
het neemt het vocht goed op!

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:33

Mijn paard heeft 4 jaar lang op vlas gestaan, omdat dat dat het beleid was van de pensionstal. Nu verhuisd en weer op stro, dit bevalt echt 10 x beter. Vlas is fijn als je het goed bij houd, als je echter een pensionhouder hebt die er niks van snapt, dan wordt het echt vies. En bij stro hebben ze lekker wat te knabbelen ( hele stal leeg eten is dan weer niet oke).

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:48

Mijn pony heeft een flinke tijd op zaagsel gestaan, en eigen alleen maar ellende, de ene hoefzweer na de andere en daarbij verveelde ze zich stierlijk...
Nu staat ze op stro, en geen zweer meer gezien, en ze heeft ook altijd wat te knabbelen in geval van verveling als ze op stal staat.... Voor mij nooit meer zaagsel dus!!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:28

Ik heb inmiddels alle strooiesels gehad. Dus ben een expert op dit gebied.

Toch begin dit jaar weer terug op stro. Het is en goedkoper en gebruiks vriendelijker. En het allerbelangrijkste, het is het beste voor het paard. Op de andere strooisels heeft mijn paard een stalkwaal, op stro heeft hij nergens last van

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Re: Zaagsel of Stro of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:28

Ik vind vlas echt het fijnst van allemaal. Het neemt alles goed op en ik vind het makkelijk mesten, met die smeerkezen van mij.

z3rTjuhH

Berichten: 215
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:40

ik vind stro ook het beste, maar heb je je paard dan niet voor een reden op vlas gezet? Ik ben zelf niet zo een fan van vlas omdat ik het nut er niet van inzie, alleen als je paard stofgevoelig is of je hele stal leeg eet ofzo zou ik voor vlas of iets anders kiezen:P